Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Februari 2010 deel 2

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 12 van de 18

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #166
door Daphne, melissa & benjamin. op 04 mrt 2010, 15:54
Daphne, melissa & benjamin.

Goede middag allemaal,

Hier gaat het redelijk, dus niet echt geweldig. Het slapen 's nachts is de afgelopen dagen helemaal drama. Maar we hebben Benjamin sinds eergisteren op 7 voedingen zitten, das dan wel lekker. Maar hij slaapt 's nachts bijna niet, alleen op mijn borstkas bij ons in bed. Dus heb vannacht weer weinig geslapen. Laatste fles om 0:30u en hij heeft gespookt tot 4:00u, toen maar bij mij neer gelegd en heeft hij nog geslapen tot 5:30u(1e flesje). Op zich het is wel gezellig meneertje bij ons in bed, maar hij moet toch echt in zijn eigen bedje slapen. Dus vanavond nieuwe poging.!!
Papa word er ook voort flink chaggie van dat gehuil 's nachts, overdag slaapt hij prinsheerlijk maar 's nachts.

@Bernadet;
Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Houden zo.!!

@Mirjam;
Gaat hard he de tijd met die kleintjes, Benjamin is een vrijdag alweer 6 weken. Ik ben normaal ook geen huismus, maar vind het wel lekker om samen met het gezinnetje te zijn.

Nee, onze dochter is niet meer uit bed geklommen gelukkig. Maar was wel ff schrikken.

@Jo;
De tijd vliegt met zo'n kleintje. Wat fijn dat Gwenn niet meer huilt 's nachts, en jullie lekker kunnen slapen.
Ik kan me voorstellen dat je dit bij een 2e niet nog eens wil mee maken in dat ZH.

@Keety;
Die kleine van jou wil er echt nog niet uit zo te lezen, maar ik ga voor je duimen dat het strippen een 2e keer hem/haar er gauw uitzet. 
Ik heb ook geen februaribaby, en ach maart is ook een mooie maand.
We wachten met smacht op jullie babynieuws.

@Rachel;
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kleine prinsesje. Ze groeit echt goed op jou bv, volgens mij heb je slagroom in je (.)(.). Hihi.

Ik zit er over te denken om als het pak leeg is hem de zelfde voeding te geven als die zijn zus kreeg. Das Comfort, das iets dikker dan de standaardvoeding. Maar op zich doet hij het goed op zijn voeding, alleen een echte hongerlijer met veel zuigbehoefte. Maar hij krijgt nu 7 flesje van 65, en bij sommige voedingen moeten we hem nu wakker houoden om te drinken. Maar we puzzelen hier nog ff verder met meneertje. Hihi. Het is niet zo dat ik hem echt op uur en tijd eten geef hoor, mag wel een 15/30 min. speling in zitten.

Maar ga ff verders hier in huis meneertje slaapt op zijn buik in de box. Dus hebben we ff rust. 

Fijne dag allemaal.

Liefs Daphne & Benjamin.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #167
door Daphne, melissa & benjamin. op 07 mrt 2010, 17:35

Volgens mij is iedereen aan het genieten van het kleine spul. 
Doen wij hier ook wel hoor, al zijn we moe. 
Vrijdag middag heb ik de wijkverpleegkundige om advies gevraagd via de telefoon, die denkt dat ons Manneke reflux heeft en daarom 's nachts zo veel huilt. Nu moesten we hem in zijn wippertje laten slapen die nacht, dat was geen succes, dus heeft hij toen weer bij mij geslapen. 
Gisteren zijn we voor het eerst een hele dag met de 2 kids de deur uitgeweest, wat moet je veel meenemen met 2 kinderen zeg. 
Gisteren heerlijk geshopt bij de Prenatal. Daarna heerlijk vertoeft bij mijn tante. We hebben afgelopen nacht heerlijk mogen slapen van hem, eindelijk.
Vanmiddag zijn er nog vrienden op verlaat kraambezoek geweest, was wel weer even leuk om hun te zien. Dus het manneke is weer verwend.

@Rachel;
Wat een mooi meiske op de foto.

@Keety;
En is jullie kleintje er al of loop je nog steeds met een babybuik rond.?? Hoezo nieuwsgierig.

Dames alles goed met jullie en de kleintjes.??

Fijne avond allemaal.

Liefs Daphne & Benjamin.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #168
door Lineke op 07 mrt 2010, 20:13
Lineke

Nou hè he, hier ben ik weer eens. Ik weet niet maar ik heb het idee dat je toch drukker bent met 2 dan met 1 kindje... Je hoort vaak dat een 2e er wel bij tussendoor gaat. Nou hier niet ik merk wel degelijk dat er meer te doen is. Laat staan het huishouden.... Daar kom ik voor mn gevoel nog niet eens aan toe... 

Niet dat ik het vervelend vind maar ja dan heb je minder tijd over om wat op t forum te typen... Ach misschien moet het allemaal nog zn plekje vinden en ik weer wat bijslapen. Gelukkig gaan de nacht voedingen al een stuk beter! Het duurt nu max. een uur... En de infacol werkt geweldig (dankje Rachel) De krampjes blijven wel maar niet zoveel als eerder en ze drinkt véél rustiger haar fles leeg. 

Ik vind alleen dat ze zoveel drinkt. Ik maak voor haar flessen van 120cc water met 4schepjes dus ongeveer 130 voeding en die gaan leeg. Dan sowieso is ze tussen 1 voeding na 2 uur wakker met honger. Als ik haar dan 60 aanbied gaat die ook op. ALs ik haar dan niks geeft brult ze 2 uur lang en heeft ze niet genoeg aan 120cc voeding.... Tijd om over te gaan op voeding voor hongerige babys?? Ach donderdag moeten we naar het cb dus dan zal ik wel eens vragen...

Verders ben ik af en toe nogal down en heb heel erg last van mn hormonen nog... ben mega saggie enz.... maar er zijn ook dagen (steeds meer gelukkig) dat ik me heerlijk voel en lekker vrolijk. helemaal met dit voorjaars weer!!! Herkennen jullie dat ook?

Daphne, erg he hoeeel er dan mee moet... het viel mij ook vies tegen. Je bent al moe voordat je weg bent, al is het alleen al van het bedenken wat er mee moet!!!

Keety: ben je al van je buik af of 'geniet' je er nog eventjes van.

Groetjes Lien

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #169
door Helena op 08 mrt 2010, 14:40
Helena

Dapne, fijn dat je lekker hebt mogen slapen! En het lijkt mij dat als Benjamin reflux heeft hij daar overdag ook last van moet hebben? Het is wel heel vervelend voor jullie dat hij zo slecht slaapt hoor, want overdag kom je met nog een kindje wat al rondloopt ook niet aan rusten toe.
Super dat je gister lekker geshopt hebt! 
Mocht het trouwens reflux zijn is die iets dikkere voeding wel een goed idee, dan komt het moeilijker omhoog. Of Johannesbroodpitmeel, dit mag al vanaf de geboorte als ik me niet vergis. 

Lineke, ik neem aan dat Mieke ook weer wordt gewogen aanstaande donderdag? Misschien mag ze wel veel meer drinken? 
En ik vind zelf de tweede veel makkelijker dan de eerste, ik doe het dr wel bij alleen de nachten vind ik echt drama maargoed. Ik vond bij Dinand de overgang echt heftig, maar aangezien ik nu toch al veel thuis ben maakt het me niet zoveel uit.

Ik heb zelf niet zoveel zin om achter de comp. te zitten. Ik heb een hoop zin om vanalles te doen en hoop snel op heel goed weer zodat ik ook weer buiten kan rommelen. 

Hier gaat het goed, alleen komt ze zoms wel 3 keer 's nachts en dat is echt niet prettig. Overdag heeft ze ook nog niet echt een ritme, maar Jennifer is dan ook nog geen 3 weken en ik kan me van Dinand herinneren dat we met 5 weken pas echt in een lekker ritme zaten. 

Mijn hechtingen zouden trouwens met een week opgelost zijn, nu heeft Paul gister gekeken en er zitten er nog gewoon 2 buitenop. Zou ik moeten bellen om ze te laten verwijderen?

Groetjes Rachel

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #170
door Daphne, melissa & benjamin. op 08 mrt 2010, 15:29

Goede middag Dames,

Vannacht ook weer een redelijk goede nacht gehad. Nu is hij 's avonds onrustiger, maar ja liever dat dan heel de nacht. Hihi. En we hebben ons bed eindelijk weer voor ons zelf, geen kleintje meer er 's nachts in.
Verders is vanmorgen de wijkverpleegkundige hier langs gekomen, en we mogen hem nu al op 80cc zetten als hij het op eet, nou das geen probleem met 5 min. flesje leeg. Hij begint nu babyvetjes te krijgen op zijn wangen en vingers. Morgen naar het CB ben benieuwd hoe licht hij is. 

@Lineke;
Misschien dat net als Rachel zegt ze aan een iets grotere hoeveelheid per keer wel genoeg heeft. Hoeveel voedingen op een dag krijgt Mieke eigenlijk.?? 
Ik ben benieuwd hoeveel Mieke weegt een donderdag. Misschien hebben hun ook nog ideeën zodat ze langer tevreden is met de hoeveelheid die ze krijgt.

Ik moet zeggen dat ik niet echt moeite heb met de omschakeling van 1 naar 2 kindjes, maar mijn dochtertje is ook ouder dan Thirza. Jij hebt nog een dreumus in huis, wij al een peuter. Niet dat die geen aandacht nodig heeft hoor.
Idd voor je weg bent, word je al gek van wat moet ik nog meenemen. Hihi.
Ik ben ook wel is down hoor, maar ik heb zo iets van we moeten toch verder. En meestal is het bij mij dan zo over.

@Rachel;
Wat fijn dat het redelijk gaat bij jullie, alleen 3 keer 's nachts fjew. Dat breekt op een gegeven moment echt op. Maar idd ze is nog zo jong.

Als je last hebt van die hechtingen zou ik gewoon even de vk bellen. Met de vraag of ze ze eventueel wil verwijderen. Bij mijn dochter toen heb ik ze op dag 8 in de kraamweek laten verwijderen, daar doen ze echt niet moeilijk om.

Ze denkt aan reflux, omdat hij zeg maar alle symptomen heeft die daar bij horen. Over dag huilt hij ook wel, maar als je hem dan op zijn buik legt is het goed. Of in zijn wipper is hij ook tevreden.
Hij krijgt al Johannesbroodpitmeel(wat een naam zeg), en dan komt zijn voeding ook nog omhoog. Ben steeds meer van dat spul in zijn flesjes aan het doen, zodat het niet meer omhoog komt. Maar das echt een gepuzzel.

Maar ga hier zo maar is iets doen, want het is een beetje een rommeltje. Fijne dag allemaal.

Liefs Daphne & Benjamin.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #171
door Bernadet op 08 mrt 2010, 16:45
Bernadet

Hallo allemaal,

Ook ik heb even tijd gevonden om weer eens wat van mij te laten horen. 

@Daphne: Joepie Benjamin krijgt babyvetjes...wat zal je daar blij om zijn en wat fijn dat jullie vannacht het bed voor jullie zelf hebben gehad. Lijkt me niet echt handig voor je eigen rust als je steeds zo'n mannetje op je borst moet houden. Tja nood breekt wetten natuurlijk! En nu blijkt benjamin reflux te hebben...en zo blijven jullieaan modderen. Wel fijn dat hij nu wat meer mag drinken...toch een heel gepuzzel zo'n inieminie-mannetje, zorgeloos is het nog niet!

@Rachel: ik herken wat jij ook hebt, dat een tweede "erbij" komt. Al moet ik wel zeggen dat het drukker is! Ik kom er ook niet aan toe (overdag) om achter de computer te zitten en 's avonds ben ik blij dat ik even niets moet. Ik wil ook graag erop uit! Dus laat de zon maar schijnen. Ralf vind buitenspelen en rennen ook lekkerder dan binnen zitten de hele dag. Dus ik probeer tussen de voedingen van Tara door tijd te maken om even naar buiten te gaan, als is het maar om de eendjes te voeren! 

Ik zou ook even de vlk bellen, je kan er maar weer vanaf zijn...

@Lien: als ik jou was zou ik haar gewoon 150 cc + 5 scheppen aanbieden. Als ze het opdriknkt heeft ze het gewoon nodig! Maar goed, ik ben daar heel makkelijk in. Hoeveel woog Mieke de laatste keer? Als je tussendoor 60CC gaat geven dan gaat ze steeds meer komen! En als je denkt dat ze dan nog honger heeft zou ik overstappen naar melk voor hongerige baby's. 

Het down en sjaggie gevoel ken ik ook wel! Had daar toevallig gisteren enorm last van, bah. Maar daar tegenover staat dat ik vrijdag echt op een roze wolk zat! Het hoort er weer bij, die stomme hormonnen zullen ons nog wel eens kwellen. Ben jij down omdat je het tegen vind vallen of omdat je gewoon een bui aan je kont hebt? Bij mij het laatste...het heeft dus verder niets met Tara te maken...

Hier gaat het ook goed. Tara is een makkelijk meisje. Al moet ik zeggen dat ik wel aan het puzzelen ben met haar voedingen. Net zoals jij Lien, soms drinkt ze 120 helemaal op, de volgende voeding maar 80-100, er zit voor haar ook nog geen regelmaat in. Dan komt ze om de 2,5 uur en dan moet ik haar weer wakker maken als ze al 4 uur weg is gebleven. En ze denkt dat haar voeding van 20 uur haar laatste is, dan gaat ze namelijk voor haar gevoel al de nacht in, dan maak ik haar wakker om 23 uur en dan drinkt ze maar 50, dat zet geen zoden aan de dijk. Vervolgens blijft ze wel tot 5 uur slapen, dus klagen heb ik niet! Elke baby is weer anders en het is in het begin toch weer effe puzzelen...

Ik ga Tara nu maar weer eens wakker maken...toch alweer bijna 4 uur geleden...hoog tijd voor een lekker volle fles melk...

Groetjes Bernadet

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #172
door José op 08 mrt 2010, 17:28
José

Hey allemaal,

zo hier ben ik ook weer. nou zoals ik lees loopt iedereen een beetje te harken met de voedingen. Wij ook hier. Gwenn zit op 100 cc en die gaan gemakkelijk leeg. Alleen de ene keer komt ze na 2.5 uur al en de andere keer moet ik haar inderdaad na 4 uur wakker makken. Vannacht ook dood geschrokken want had haar om 22.00 uur de laatste voeding gegeven en daarna kwam ze dus pas om 04.15 uur. 

Verder zijn we langzaam aan bezig haar volledig over te leggen naar haar ledikantje. Ze slaapt nu van 10.00 uur 's ochtends tot 23.00 uur 's avonds in haar ledikant en de nacht nog in haar wiegje in onze kamer. Dus vannacht gaat ze na haar voeding van 07.00 uur in haar ledikantje. En zo bouwen we het langzaam af de wieg. Alleen de ene keer slaapt ze wel goed in de ledikant de andere keer niet.

Papa kan er helaas niet zo goed tegen, de gebroken nachten dus ik doe bijna alles zelf 's nachts en papa ligt op zolder anders trekt hij het niet door de weeks. Gelukkig slaapt hij in het weekend wel in de slaapkamer. Dus vandaar dat ik zo'n haast heb met de kleine in haar eigen kamertje te laten slapen.

Met mij gaat het gelukkig nu goed. Steeds minder last van de onderkant. Heb alleen nog steeds een blauwe plek zitten bij mijn anus. En als de drang langzaam gaat komen om naar het toilet te gaan dan weet ik niet hoe ik moet zitten omdat het dan het meest pijnlijk is.

Vandaag erge lol in mezelf gehad. Ga ik voor het eerst met Gwenn op stap naar de winkel vergeet ik m'n portemonnee...

Morgen komt de wijkverpleegkundige langs dus ik ben benieuwd.

Dan nog een vraagje: wat stoppen jullie allemaal in jullie luiertas?

Groetjes Jo

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #173
door Daphne, melissa & benjamin. op 09 mrt 2010, 11:48

Goede morgen allemaal,

Nou we zijn op het CB geweest. Ons Manneke weegt nu 3105 gram en is 49½ cm lang, dus hij groeit goed. Verders is hij goed gekeurd, volgende keer als we moeten krijgt hij al zijn eerste prikjes zo zielig. We hebben het ook nog over reflux gehad, maar we mogen het nog even aankijken zoals het nu gaat.
Vannacht was het weer pet met meneertje, maar ach een keertje moet kunnen.

@Bernadet;
Wat fijn dat Tara het zo goed doet. Misschien de voeding van 23:00u is niet geven, en dan kijken of ze het ook trekt tot 5:00u. Want halve flesje weggooien is ook sonde. Het is nu weer net zo'n gepuzzel als bij de eerste.
Tjah die voedingen hier een hongerlap die het niet uitmaakt hoeveel er in zijn flesje zit, hij lurkt ze allemaal leeg binnen 5 min.
Idd Benjamin blijft toch een beetje ons zorgenkindje, al doet hij het super hoor.

@Jo;
Misschien dat Gwenn al 120 water + 4 schepjes ook makkelijk leeg drinkt. Dat ze dan wel netjes elke 4 uur komt voor voeding.
Kan de wieg niet op de kinderkamer staan, dan kan ze nog iets langer genieten van haar wiegje. en dan is ze ook van jullie slaapkamer af, zodat je man weer heerlijk naast je kan slapen.
Wat vervelend dat je nog steeds een blauwe plek hebt, en ik kan me voorstellen dat kleien niet echt prettig is. Hopelijk trekt die gauw weg.

Ik doe hier 's nachts ook bijna alles, omdat papa nergens wakker van word. 

In mijn luierteas zit(ik zal alleen Benjamins spulletjes doen):
4 a 5 pampertjes 
billendoekjes
event. billencreme als nodig is
1 setje reserve kleding(spuugt je kindje veel dan iets meer natuurlijk)
1 a 2 slabbertjes en spuugdoekjes
voeding / flesjes
Tutjes.

Maar kom straks nog wel even terug. Fijne dag allemaal.

Liefs Daphne & Benjamin.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #174
door Bernadet op 09 mrt 2010, 12:55
Bernadet

Hey hallo,

Ook ik ben vandaag naar het CB geweest! Het gaat goed met Tara, ze weegt 4715 gram (wat een verschil met Benjamin he Daphne?) en is 56 cm lang. Ze mag naar 5 voedigen van 150 cc. Dat moet toch echt wel lukken met haar gewicht. Ik hoef haar niet meer wakker te maken, beter van niet! Want dan drinkt ze de fles niet. En precies wat jij zegt Daphne, die fles van 23 uur ga ik haar niet meer geven en kijken wat ze dan doet, want halve flessen schiet niet op en ze komt evengoed wel! Als tip heb ik mee gekregen om de nachtvoeding niet dik te maken, bijv. 150 cc met 2 schepjes, zodat ze overdag meer trek heeft.

In mijn luiertas zit ongeveer hetzelfde als bij Daphne:
Sudocreme
vochtige doekjes
een paar luiers
extra kleding en rompertje
spuugdoekjes
Hydrofiele luier

Hier slaapt papa ook overal doorheen hoor! En ook ik ben degene die de nachtvoedig doet! Vannacht was Tara onrustig en heeft ze ongeveer 10 minuten liggen huilen. Nou papa heeft niets gehoord hoor...

Vraagje: Tara gaat binnekort bij Ralf op zijn kamer slapen! Heeft iemand ervaring met 2 kids op 1 kamer? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik heb nl het idee dat Ralf helemaal niets hoort (huilen van Tara). Ik denk dat we vanavond maar eens gaan proberen om Tara bij hem op zijn kamer te leggen. Ik word nl om het minste of geringste wakker en Tara wil nog wel eens wat geluidjes maken (welke baby niet?) en dan zit ik alweer rechtop in mijn bed! 

Jo: ik ga haar dan niet gelijk in het ledikant leggen maar laat haar in haar wiegje...voor de nacht en overdag gaat ze in haar ledikant...
En ik snap dat je lol hebt gehad om jezelf, hahaha! Toen ik het las moest ik ook even lachen...je neemt alles mee...een hele verhuizing en dat wat je nodig hebt vergeet je...hihi

Ik ga Ralf op bed leggen, Tara slaapt al...en dus deze mama gaat ook even haar bedje opzoeken...

Groetjes bernadet

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #175
door Daphne, melissa & benjamin. op 09 mrt 2010, 13:19

Zo zijn we weer, ik had visite. Hihi. 

Bernadet;
Wat een flinke meid vergeleken met Benjamin idd, maar ze is goed aangekomen. Wat fijn dat je haar niet meer hoeft wakker te maken, helemaal goed. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen zonder voeding van 23:00u, misschien slaapt ze dan ook door tot 5:00u.

Hier geen ervaring met 2 kindjes op 1 kamer, dus ben benieuwd of Ralf dan niet wakker word van zijn zusje.

Maar ga er nu 1 op bed leggen. Ff rust. Fijne dag allemaal.

Liefs Daphne & Benjamin.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #176
door Lineke op 09 mrt 2010, 13:24
Lineke

Hallo allemaal, 

Wat een herkenning allemaal, het half leegdrinken van flessen, het doorslapen van papa, het gelijk wakker zijn door geluidjes. 

Dus hier gaat het als volgt. de fles van 23 uur drinkt ze redelijk goed leeg, al moet ik er wel moeite voor doen, vervolgens gaan wij er ook in. Papa valt boems inde diepste slaap die er maar is, en ik lig nog naar het geknor en gepruttel van Mieke te luisteren. En dat duurt soms wel een uur lang na haar voeding. Ook dat ze dan soms nog iets opgeeft, dat ze misselijk is dus vlieg ik weer mn bed uit om haar schoon te maken alleen met een spuugdoekje hoor.... maar je moet wel weer even overeind. En vervolgens val ik ook in slaap om dan om 3/4/half 5 wakker te worden van haar geknor en meteen de fles ga maken die ze lekker leeg drinkt, en dan lig ik weer een uur naar haar geknor en gepruttel te luisteren en val vervolgens in slaap tot kwart over 6 de wekker weer gaat.... En papa zeg dan Zo dat ging goed hè vannacht?! Huh wat zegje?!(ik half slaapdronken) Die krijgt er dus eigenlijk niks van mee...

Of hij wordt na de nacht voeding wakker en zeg: Moet ze niet eens de fles?!  Ik kan er ook wel weer omlachen. En ben blij dat hij lekker geslapen heeft, hij moet werken en ik ben thuis, moet daar eigenlijk ook aan het werk maar dat komt nog wel... 

Verder heb ik haar nu vanmorgen voor het eerst in haar ledikant gelegd. Eerder sliep ze overdag beneden in de kinderwagen. Maar ik moest mezelf wat meer rust gunnen van Jaap dus niet bij elk kikje bij haar staan... Dus maar naar boven. Ik vond het vanmorgen wel een naar gevoel, net of je haar niet wilt, terwijl je het niet zo bedoelt. Dus dan prent ik mezelf maar weer in dat het voor haar rust en die van mij ook beter is. Zo is het toch! En nu slaapt/ ligt ze weer heerlijk boven in haar ledikant, ze heeft het daar prima naar haar zin. En ik heb voor mn gevoel even de handen vrij... 

Wij moeten donderdag naar het CB dus ga daar even overleggen of ik misschien op andere voeding over moet, omdat ze zo onrustig is na de fles. Ik weet dat THirza dat nooit zo had. Dus maar eens even vragen. Ik ben ook erg benieuwd hoe zwaar ze is én vooral hoe lang ze is. want dat weten we nog niet...

Wat ik nog extra meeneem is een fopspeen (die ze heel af en toe wil maar meestal uitspuugt toch vind ik het handig als je bij anderen bent en ze krijgt honger dat je haar nog even stil kunt houden)
En m'n portemonnee neem ik altijd mee je weet maar nooit  (ik zal het niet te hard roepen voor het zelfde sta ik straks ook inde winkel zonder portemonnee) 

Want oh oh ik vergeet wel heel veel de laatste tijd, zal er wel bijhoren...
Ik ga maar eens aan het poetsen denk ik... Misschien ook niet maar de kriebeltjes kom zo met het zonnetje wel binnen....

Tot de volgende keer maar weer.

Lien

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #177
door Daphne, melissa & benjamin. op 09 mrt 2010, 23:54

Goede avond dames,

@Lineke;
Wat een pruttelkontje heb jij 's nachts zeg, maar liever dat dan een hoop gekrijs. Maar kan me voorstellen dat het vermoeiend is als je er iedere keer een uur van wakker ligt. Wel grappig dat je man na het voeden begint over een flesje. 

Benjamin heeft vandaag het poepen aan gehad. Ben bijna heel de dag een soort van spuitluiers aan het verschonen geweest, en zuur dat dat ruikt. Hihi. Hij poepte anders maar 1 keer per 1½ dag, dus vandaag was het raak. 
Zijn 7 flessen van 80cc vliegen er echt in, maar hij is nu wel verzadigd moet ik zeggen. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Even een vraagje aan de dames die ooit ook een keizersnede hebben gehad. Hoe erg hebben jullie gevloeid bij jullie 1e menstruatie na de KS.?? (sorry vind het eigenlijk best wel een genante vraag)
Bij mij is het niet normaal, hoe erg. Ik loop gewoon leeg.!! Het bloed liep gisteren gewoon langs mijn benen naar beneden, dik maandverband hielp echt niks. Ben op een gegeven moment maar in de douche gaan staan, ik vind dit echt ranzig moet ik zeggen. Elk uur maandverband verschonen, en ik ben niet zo van het maandverband. Tampons werkt niet die zijn ook in een mum van tijd verzadigd. Vannacht ook 3 keer uit bed geweest om te verschonen, en nog zat vanmorgen het bed onder. Vandaag is ook nog wel rampzalig, maar ja ik kan niet in/onder de douche blijven staan. Wie heeft er een tip voor mij.??? Na de KS heb ik niet zo hevig gevloeid als nu moet ik zeggen.

Liefs Daphne.

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #178
door Bernadet op 10 mrt 2010, 10:45
Bernadet

Hey Daphne,

Ik denk dat je het beste ff de huisarts kan bellen want ik weer niet of het te maken heeft met een KS. Bij mij was de vorige keer helemaal niet zo erg, normaal! En nu ook weer...gewoon zoals het was! Als ik jou verhaal lees verlies je veel te veel bloed...daar zakt ook je HB van waardoor je weer extra moe gaat worden! Nogmaals ik zou ff contact opnemen met de hs.

Lien: wat een herkenbaar verhaal, heb er echt om moeten lachen. Ik had vanochtend precies hetzelfde met manlief. Toen tara voor haar fles van 7 uur kwam vroeg hij aan mij "heeft ze de hele nacht doorgeslapen?" Nou NEE hoor ze was er om 3 uur ook al een keer...!! Ze heeft vannacht ook bij Ralf op de kamer geslapen, ging helemaal goed want Ralf hoort haar ook niet. Ik ben de enige in huis die haar gepruttel, geknor, gesteun, gesnotter hoor, zal wel komen omdat ik een vrouw ben? 

Ik krijg zo een vriendin op bezoek (ze had er al moeten zijn) en vanmiddag gaan we ff naar Hoofddorp shoppen, heerlijk geld uitgeven bij de Prenatal, nu maar hopen dat we slagen!

Laters, Bernadet

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #179
door José op 10 mrt 2010, 12:23
José

Hey allemaal,

@daphne: zoals bernadet zegt zou ik ook even contact op nemen met de huisarts want dit klinkt niet normaal.

nou hier gister de jeugdwijkverpleegkundige langs gehad. was grotendeel papierwerk invullen en vragen stellen. Mag Gwenn gelukkig meer voeding gaan geven. Voorlopig doen we dit alleen met de voeding van 23.00 uur en de nachtvoeding. Eens kijken hoe dit gaat lopen. Verder heeft ze vannacht voor het eerst de hele nacht in haar ledikantje in haar eigen kamertje geslapen. En dat beviel wel goed zeg. ze heeft goed geslapen. alleen had mama last van migraine. Gelukkig mag ik m'n oude medicijnen weer dus had het redelijk snel weer onder controle. En was echt een heerlijkheid om weer eens tegen manlief aan te kruipen en hij werd ook wakker van de nachtvoeding!!! En heeft zelfs het flesje klaargemaakt.

Daphne de reden dat ik haar niet meer in haar wieg leg is dat ze een vreselijk drukke slaper is. Als ik haar gewoon instop om te slapen en ik ga na een uur kijken ligt ze een halve meter hoger met haar hoofd tegen de rand van de wieg en dat vind ik erg eng. In haar ledikant heeft ze meer ruimte.

Vrijdag mag ik trouwens naar het CB toe voor gehoortest.

@bernadet: ik hoor ook alles van Gwenn hoor, is denk ik het moederinstinct.

Straks komt de dokter nog eventjes langs om Gwenn te bewonderen.

Groetjes Jo

Quote Post
Februari 2010 deel 2 - #180
door Brenda op 11 mrt 2010, 14:20
Brenda

Hoi dames,

Zo weer ff een beetje alle stukjes gelezen.. gaat allemaal wel redelijk met iedereen geloof ik he? Wel erg grappig al die herkenbare verhalen hoor. 

Ook ik doe de nachtvoedingen alleen want anders heb ik een hele chagrijnige kerel die niet kan functioneren overdag. Wel doet hij de laatste avond voeding, zodat ik op tijd naar bed kan. En 's morgens vroeg laat hij de hond uit. Ideale verdeling wat mij betreft want er zijn mannen die helemaal niks uitvoeren... 

Stijn komt nog steeds om de 3 uur. Maar hij krijgt nog maar 90 cc per keer, waardoor ik dus nog op 8 voedingen per dag dit. Wil even gaan overleggen met het CB want hij laat soms ook wel eens 20 cc staan of hij geeft wat terug na het flesje. Maar het liefst zou ik toch wel willen verhogen naar 120 zodat hij de nachten misschien iets langer doortrekt. Heb wel gemerkt dat als hij zijn laatste fles goed leeg drinkt dat hij dan wel 3,5 uur slaapt 's nachts. Probleem nu is dat de voedings tijden hierdoor dus continu verschuiven. Maar goed ieder kind is anders en verder gaat alles prima moet ik zeggen. Hij slaapt goed in zijn eigen kamertje en 's middags gaat hij ook lekker ff plat, zodat ik mijn huishouden kan doen. Ik moet zeggen dat het herstel me echt heel erg meevalt. Ik was na een week alweer alles aan het doen en kon 2 dagen na mijn bevalling weer in mijn oude kleding. Mijn onderkantje is helemaal genezen en het bloedverlies is ook weg op wat bruine afscheiding na dan.. 

Stijn is vandaag precies 4 weken oud! Hij is alleen sinds een week enorm aan het vervellen. Zijn hele gezichtje zit onder en zijn lijfje is helemaal opengebarsten net alsof hij uit zijn velletje knapt. Echt zo zielig. Ik gebruik al geen zwitsal meer en heb nu Balneum badolie en smeer hem 2 x p.d. in met creme. Moet volgende week naar het CB maar ik had ze al gebeld voor advies. Ze zeggen dat het wel vaker voorkomt en ik alles al doe om zijn huidje te beschermen. Hypoallergene voeding, Neutral wasmiddel en geen geparfumeerde rommel gebruiken enzo. Maar er komen huidziektes voor in mijn familie dus ik maak me toch wel een beetje zorgen, hoewel zijn huidje onder de velletjes er heel gaaf uit ziet verder. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee? voor de gene die al een kindje hebben...

groetjes,
Brenda

Pagina 12 van de 18
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Gratis Cadeau voor alle nieuwe Plus Leden! Een extra gezinslid kost extra geld! Houd uw kosten in de gaten met Cashflow software!

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Voordeel voor verzekerden bij Achmea