| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #1
door Brigitta op 28 jan 2010, 17:14 |
Brigitta |
|
|
Zwangeren:
02-04-2010 Esmeralda, 30 jaar, Kudelstaart, 1e kindje
05-04-2010 Nienke, 31 jaar, Almere, 1e kindje, 2e (MK)
07-04-2010 Brigitta, 37 jaar, N-Holland, 3e kindje(Meisje)
07-04-2010 Annelies, 22 jaar, N-Brabant, 1e
08-04/2010 Angelique, 30 jaar,Zwijndrecht,1e
17-04-2010 Rachel, 31 jaar, zwolle, 2e
23-04-2010 Barbra,34 jaar, Delft, 1e
01-05-2010 Ilona, 28 jaar, Opmeer, 3e kindje (jongen)
20-05-2010 Naomi, 29 jaar, Apeldoorn, 2e, 3e
Afspraken:
09-02-10 2e groei-echo + controle gyn
10-02-10 ilona 7e controle vk
16-02-10 Esmeralda controle gastro-entroloog
16-02-10 Brigitta (controle vk 32 weken)
pretecho:
30-01-10 ilona (27 weken)
08-02-10 Brigitta (31 weken)
Nou bij deze dan...het nieuwe topic!!
x Brig
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #2
door Angelique op 28 jan 2010, 17:39 |
Angelique |
|
 YEAHHHHHHHHH Wat goed van ons!!!! Nou op naar deel 4,zouden we dat nog halen voor april??? denk het wel,want als we straks eenmaal verlof hebben....
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #3
door Naomi op 28 jan 2010, 19:22 |
Naomi |
|
|
Ja, lekker is dat. hele dag lulle ze maar door. Is ie eindelijk vol, is iedereen pleitte. Jee, wat een inhaal toestand na 1 !!! dag werken. IK had beter een blocnte kunnen pakken... Veel geklust overal. Lekker he! Ik hoop dat Wim vanavond de laatste 2 kastjes aan de muur hangt. Zijn 40 cm hoog en per stuk 1 m breed. Komen naast elkaar, naast/boven het bed. Leuk dus, over de hle lengte. Ook van die Ikea bakjes erin. Om en om, anders vind ik het erg druk. Kleine bakjes, hoor. 1,50 ofzo per stuk. Dan kunnen Jef en ik moregen de boeken verplaatsen naar de nieuwe boekenkast. En dan.... is het tijd. Voor het bed!!!! Met een beetje geluk dit weekend al. Spannend joh. Jef laat nu ook aan iedereen de kamer alvast zien. En dan moet de grote lamp uit, anders zie je de dino ;amp niet,hahaha.
Het hoeft niet letterlijk een sjaal of pet te zijn, een grote plu kan ook of id een rood pakje ( rood valt lekker op ) of aqua blauw.
Vraagje; wat zouden jullie nou leuk/handig/nuttig vinden om te krijgen? Want ik bedacht vandaag ook dat het leuk bedacht was, maar als er iemand uitvalt, is er iemand die zn eigen kado mag houden.,haha. Dus niet zon goed idee...
Zat nog mee te denken voor een jas. Bij V&D hebben ze nog veel hangen, met veel korting. Bij Miss Etam ook nog wat, goedkoop. Wij hebben hier Bentex/Terstal, die heeft nog jassen voor weinig. Ja, Wibra hou ik niet zo van voor mezelf. Maar die hadden vd week ook bets leuke jassen buitenhangen. ( ik werk in de stad....)
Ik bof, morgen uitslapen. MOet met Jef naar anestecist. Krijgt dinsdag nieuwe buisjes. Mag morgen lekker thuisblijven vd juf. Anders gaat hij 1,5 naar school. En zeker aangezien ik zat vroeg moet werken, is dat wel heerlijk!!!!!
MN vader had de kamer voor Jef nog een nieuw,vers sausje gegeven ook gister. Super fris opgeknapt! Zal maar wat leuks/lekkers voor ze kopen. Aan mn s.ouders heb ik heel weinig, maar de mijne zijn er altijd voor ons. En met name mn moeder heeft wel rare dingen. Maar ze bedoelt het goed. Ben er erg blij mee. ( gaat bv eerst boerenkool stampen en dan pas afgieten. Dat werkt niet, dus eten we een soort boerenkool soep. Maken we daar grapjes over, is ze nog beledigt ook. Geen heel erge dingen dus, maar soms wel irri... ).
Iemand nog tips voor kaartjes? ben ik nog niet mee bezig. Ik zou een dino erop wel leuk vinden, en dan iets van de hand vd baby in Jefs grote hand. Of dan mijne weer op jef en wim's weer op mij. Of alleen een baby voetje.
Iemadn van jullie had toen zon leuk versje. Die heb ik opgeschreven, wilde ik gebruiken. Iets van : nu kun je me nog niet zien, maar in mei zijn we met zn 4en. Heb ik al aangepast dat ie bij ons past. Ben hem alleen kwijt. dat krijg je als je te veel opruimt. Ik geloof dat het Rachel wa,s of Ilona. Ze had er 2. Ik ga even teruglezen... Liefs
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #4
door Ilona op 28 jan 2010, 20:04 |
Ilona |
|
|
@naomi,,, dat was mijn versje hihi..
"je kan me nog niet horen
je kan me nog niet zien,
maar in mei word ik geboren,
mag ik dan ook in dit lijstje misschien?
"bedoelde je die?? ik heb er nog wel een paar hoor....
ik heb een jas gevonden bij henk ten hoor, 10 euro dus was niet duur,,, vind het alleen wel jammer dat ik nu niet van die nette jassen aankon, die stnden erg af aan de onderkant, dus werd het een witte gewateerde, voelde me wel een beetje lomp, zegt mario joh nog 3 maanden en trouwens alles staat je goed hoor schatje ( wat zou hij willen???? hahahah)
ben wel trots dat deel 3 mijn openings zin heeft hihihi....
heb jet oude topic nog niet uitgelezen hoor, was die al vol dan??? dan hebben jullie flink je best gedaan in die 2 uur hahaha
ga even spiegel shoppen op internet voor boven mijn dressoir, had bij action hele grote gezien, ging net heen maar vond em toch niet zo denderend...
XX
|
| |
39 weken zwanger, uitgerekend op: 26-05-2012 |
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #5
door Angelique op 28 jan 2010, 20:20 |
Angelique |
|
|
Ik ben uitgeluld voor vandaag.....ben kapot en erg moe.
Lekker house kijken!
Maarrr het was een productief dagje! Morgen tandarts en weer aan de poets!
fijne avond en weltruste alvast!
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #6
door Ilona op 28 jan 2010, 21:41 |
Ilona |
|
@brigitta, las net bij het oude deel dat je voor me wilde kijken,
super leuk van je, maar ben net vanavond voor een andere wel wat mindere jas geslaagd, maar hij zit wel warm hahah,
ik zal zoiezo even mijn adres naar je mailen... word zo'n gezoek anders he in opmeer de27ste
nou ik ga lekker op bed tv kijken, en morgen flink aan de slag...
alles uitzoeken voor dat m'n dressoir komt, heb een hele mooie spiegel gezien... mario wou iets anders, maar hij heeft ook al het hoogste woord gehad in de naam voor de kleine dus ik vond dat ik nu mocht kiezen, dus morgen bestel ik hem hahah
XX weltrusten
|
| |
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #7
door Brigitta op 28 jan 2010, 21:47 |
Brigitta |
|
grrr weer een oude house...ik ga sbs maar eens mailen!!!
doe je rustig aan Angelique hahaha weer poetsen? Of bedoel je je tanden voor de tandarts?
Zo Naomi, jullie zijn ook lekker bezig geweest op jeff zijn kamer...
Wij hebben in ons kaartje een gedichtje over een lief, klein lentekindje... Dat slaat dan weer op onze voorkant 
Verder heb ik de tekst en lettertype hetzelfde gehouden als bij Lois, vond ik nog steeds mooi en tja wat moet je anders weer verzinnen als aankondiging.
@Ilona, 10 euro is ook niet duur nee...och zo kom je de winter wel door! Ja ik vond jou topicnaam wel toepasselijker hahaha
Angelique en ik hebben hem ff volgeluld die oude hahaha....
Hier begin ik in de avond toch aardig wat vocht vast te houden hoor, wel de beentjes omhoog maar ja...vooral rechts, links valt wel mee.
Ook Lois afdrogen en aankleden valt me zwaar, dat bukken en weer opstaan (ze blijft meestal niet staan dus moet je erachter aan en weer bukken en staan etc). Ik zet haar 's morgens meestal op de dichte wc klep dat is betere werkhoogte voor me en dan kan ze ook niet weg. Maar na het bad wil ze dat nooit.
Ik had laatst mijn nieuwe wagenbak aan mijn schoonzus laten zien en toen dachten we dat hij heel laag was...Vandaag nog maar eens nader bestudeerd maar hij moest nog omhoog geschoven worden met hendels aan de zij-binnenkant en dan klapt ie dus een cm of 20 omhoog hahaha...Ik dacht al goh daar zal beppie niet lang in kunnen liggen maar dat valt dus aardig mee. gelijk ff opgemaakt etc...daarna de regenhoes erom blijft ie mooi stofvrij! Wiegje ook opgemaakt...ohhhh dan smelt je toch meteen he?
Ik ga denk ik toch nog maar een leuk gekleurd dekentje zoeken want ik heb eigenlijk alleen maar witte.
Idee voor kadootjes tjee: Ik heb laatst zelf van die geurbuideltjes gekocht van zwitsal voor in de kast zodat je kleertjes lekker ruiken....3,49 euro, kledinghangertjes van hout?, Knijpertjes om geboortefelicitatiekaartjes op te hangen aan een lijntje? unisex rompertje? sokjes? mutsje? fotolijstje voor de eerste foto?
X Brig
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #8
door Angelique op 29 jan 2010, 09:03 |
Angelique |
|
@ilona: haha gelijk heb je wat betreft die spiegel! Succes vandaag met aan de slag gaan!! Toch fijn dat je in ieder geval een lekkere warme winterjas hebt voor de rest vd koude daagjes en ach dan maar wat minder modieus,als die maar dicht kan!
@brig: euh nou allebei,tanden poetsen en huisje poetsen! Vervelend dat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat en dat je vocht vasthoudt,maarr zo lang is het niet meer,je bent er bijna en het is maar tijdelijk! Gelukkig viel het mee met de bak,heb gisteren de kinderwagen van ons ook uit de schuur gehaald,grotendeels schoongemaakt,maar ga ik nog een keer goed doen,echt er zitten allerlei hendeltjes klittebandjes en drukknoppjes aan,om gek van te worden,maar oefening baart kunst denk ik! Leuke kadoideetjes heb je,hoef ik gelijk niet meer na te denken!!
Hoop dat het zo meevalt bij de tandarts,is vd week een stukje kies afgebroken,kon gelukkig vandaag al terecht,alleen moet ik op de brommer en ja hoor,het regent! bleghhhh
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #9
door Brigitta op 29 jan 2010, 11:01 |
Brigitta |
|
|
Zo net even bij een vriendin een bakkie gedaan, ik kom eigenlijk amper nog ergens merk ik...Ik was daar al vanaf december niet meer geweest, schandalig! En ze woont gewoon in het dorp. Kreeg een tas vol kleertjes mee voor Lois dus dat is altijd leuk. Zal zo ff andere vriendin bellen, die haar dochter zit bij anouk in de klas en die zei dat dat meisje haar voet had gebroken!!! op school....jongen liet haar struikelen en ging per ongeluk op haar voet staan....
Hier nog steeds verkouden, grrr dit weer werkt ook niet echt mee.
Wasmachine doet zijn werk, zo Lois weer ophalen van de psz.
Morgen naar de open dag van het voorgezet onderwijs voor Anouk...gek idee best wel...er word er nog eentje geboren en de ander zit al op voortgezet onderwijs bijna!
@Angelique, succes bij de tandarts, hopelijk viel het mee!
Ja die kinderwagen...dat is ff oefenen maar het went snel hoor.
x Brig
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #10
door Ilona op 29 jan 2010, 11:03 |
Ilona |
|
@brigitta, idd weer een oude house.... vreselijk he dat vocht, hier niet echt last van, maar wel van het hurken, kom dan echt niet makkelijk omhoog mijn kuiten doen dan echt zeer... heb ik al een tijdje net als kramp in m'n kuiten 's nachts.... en jij hebt dan idd nog wel een kleintje die wegrent enz gelukkig doet sander dat niet meer, ik ga nu op een krukje zitten en dan droog ik hem af... zo mooi om zwanger te zijn maar wat voor last je er van hebt ppfff... nog even hihi
lekker hoor dat je ook al het wiegje enz klaar hebt staan en de kinderwagen, heb idd ook de regenkap erover heen gedaan, en een laken over het wiegje...
@angelique, haha af en toe moet je de touwtjes in eigen handen nemen 
lekker nat op de brommer, echt het gaat van het ene uiterste in het andere, vette sneeuw en vriezen of dooien en regen bleehh,,, tijd voor de lente... ik moet in feb naar de tandarts, heb daar echt een hekel aan....
dit word de eerste keer bij een normale tandarts, zat eerst bij een angst tandarts... zal wat worden met al die hormonen,
ze zeggen dat elk kind je een tand/kies kost haha
nou keek ik net op de site waar ik de spullen heb besteld en er stond dat er geen bestellingen zijn die nog verzonden moesten worden, maar ze staan wel in het overzicht... zal toch niet dat ik het vandaag al krijg (of morgen )
levertijd was 2 weken.. zal ik dan nu ook eens mazzel hebben??? kan ik lekker alles inrichten...
nou ik ga lekker even bakkie doen met larissa die is vrij vandaag en sander is te logeren... even een mama dochter dag...
|
| |
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #11
door Angelique op 29 jan 2010, 13:29 |
Angelique |
|
Nou echt schandalig hoor brig! en heeeel herkenbaar ook,heb daar ook altijd last van,maar de tijd gaat ook zo snel,voor je er erg in heb is er weer een week voorbij!
Sjemig lekker dan om op zo´n manier je voet(je) te breken. Hier ook nog steeds verkouden en dan op die brommer met mijn neus vol snot....en dan kun je natuurlijk niet even je neus snuiten,mmm lekker praatje he??hahaha bij de tandarts viel het wel mee,alleen de rekening was minder leuk,die gaat dus eerst naar de verzekering! 64 euro om even een stukje kies aan te maken...ahum....
@ilona: mijn zus is ook zo bang voor de tandarts,echt als ik haar zie voordat ze er heen moet...ik heb daar totaal geen last van,misschien omdat er al zoveel aan mijn mond gesleuteld is? Ik ga er bijna fluitend heen,denk altijd ach krijg toch verdoving dus voel niets en die verdovingsprikjes van tegenwoordig voel je ook geeneens. Waarom ben je dan niet meer bij de angsttandarts?? Nou dan zou ik inmiddels al 6 kinderen moeten hebben hoor! Ojee of ze komen nog...
Zou leuk zijn als je spullen lekker op tijd komen!!!
Ik heb de bovenverdieping al schoongemaakt,zo even benden stoffen,zuigen en dweilen en dan doe ik niets meer,heb nu een paar dagen zo hard gewerkt,krijg er rugpijn van,dus vandaag alleen even het hoognodige en volgende week de keuken en badkamer dan maar...met dit weer hoor je eigenlijk op de bank te hangen,goeie film en een pot thee erbij!
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #12
door Brigitta op 29 jan 2010, 14:13 |
Brigitta |
|
|
Over leuke film gesproken, je vriendin komt toch morgen? surfs up komt ook...geinige tekenfilm zelfs voor volwassenen!
Ik ben ook niet bang voor de tandarts gelukkig...
tjonge al weer de bovenverdieping gepoetst? Je doet er wat aan....Nou ik zit lekker achter de pc te catanen hahaha
De wasmachine en droger draaien.
ja lekker he met die snot en dan ook nog op de brommer...brrrr! Ken je die film van dum and dummer? Is ook zo'n leuke scene als ze met zijn 2e op de brommer naar ijskoud gedeelte van amerika (aspen) reizen...zitten ze met bevroren snotbriebels op de brommer en als ze afstappen zitten ze aan elkaar vast omdat er eentje in zijn broek gepiest had en dat is dan bevroren....Ik blijf het de leukste comedie van allemaal vinden.
Ik heb de administratie nog gedaan, een multomapvol oude rekeningen en verzekeringspollissen/overzichten van jaren geleden waar ik allang al weer nieuwe van heb (die verversen ze toch elk jaar...) maar eens uitgezocht en weggegooit. Het is tenslotte bijna weer belastingpapieren invul tijd dus moet alles maar weer een beetje bij elkaar zoeken, de jaaropgaves van van alles en nog wat stromen hier al binnen.
@Ilona, nou dat zou wel lekker zijn als het zo spontaan eens op tijd komt...kan je lekker inruimen inderdaad. En leuk is dat he zo'n moeder dochter dag, die lassen wij ook af en toe in. dan stelt ze een heel programma samen wat we dan moeten doen en streept door wat we gedaan hebben. Jammer genoeg komt het niet zo heeeel vaak voor.
x Brig
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #13
door Angelique op 29 jan 2010, 14:24 |
Angelique |
|
oh,nou zal ik s ff kijken hoelaat dat ie komt,is wel een leuk idee om te kijken,zeker als het zulk weer blijft! Jaja bovenverdieping en net klaar met beneden...nou jij hebt het ook verdient om te catanen hoor(wat is dat eigenlijk?) je hebt in ieder geval iets nuttigs gedaan,dus dan is het toegestaan,whahaha. Heb die film lang geleden wel s gezien,kan me die scene niet herinneren,klinkt wel grappig ja ,maar zo erg was het nou ook weer niet op de brommer hoor!
Manlief is gelukkig accountant,dus heeft ie verstand van cijfertjes enzo,ik gooi altijd alles wat met belasting te maken heeft in een map en dan mag ie het uitzoeken,althans als die dan de aangifte aan t doen is hoor ik rgelmatig: Liek waar is dit?? .... en dat??? pfff maar goed dan heb ik mijn aandeel ook weer geleverd!haha hij doet het altijd voor de halve familie en vrienden,vreselijk ben ik m hele avonden kwijt,dit jaar mag ie dat echt niet doen van mij, hallo laatste avonden saampjes zonder kind, gaat ie echt niet voor andere de belasting doen hoor! Hij weet het alleen zelf nog niet dat ik er zo over denk,haha word nog wat!
Nou ff wachten tot de vloer beneden gedroogd is en dan kruip ik toch echt de bank op,ben moe,pijn in me rug en snipverkouden,maar ja heb het mezelf ook wel erg druk gemaakt deze week,dus eigen schuld dikke bult!
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #14
door Brigitta op 29 jan 2010, 14:34 |
Brigitta |
|
|
Dat is handig zo'n man...ik zou het zelf wel kunnen maar mijn vriendin heeft jaren bij de belasting gewerkt en blijft zelf up to date dus weet precies de haken en ogen en we wonen nu wat verder van elkaar dus het is altijd een mooie gelegenheid weer even op visite te gaan....
Zij doet het ook zowat voor al haar vrienden. Je bent inderdaad zo een avond kwijt.
Ze wil er nooit wat voor hebben maar ik stuur altijd wat per post hahaha...
Ik ga ook ff op de bank. lois slaapt nog (sttt niet te hard zeggen).
Catan is een gezeldschapspel maar ik heb ook de pc versie, zeer verslavend!
x Brig
|
| |
|
|
| |
|
|
APRIL 2010...BIJNA MAMA (DEEL 3) - #15
door Naomi op 29 jan 2010, 15:15 |
Naomi |
|
|
Jee, meiden. Allemaal druk aan de poets ebn de typ. Ik had een best drukke ochtend. Met Jef naat ziekenhuis. Slaat ook nergens op. Ze hebben hem niet eens onderzocht. Alleen wat vragen gestelt. Moet ik een uur voor rijden! ( 2x half uur ) en hem de ochtend thuis houden van school. Helaas wash et uitslapen me niet gegunt. Toen gelijk even de stad in. Wat broeken van Wim geruild, maat groter en maat kleiner. Gister bij de post zaten kortingsbonnen van Prenatal. Ha dik net gister zoon speelkleed gekocht met Dino. Ja, dirk de draak, nou, lijkt meer een dino... Was 40 euro, had ik vorige keer laten liggen. ( er ligt op zolder vast wel zon ding, misschien wel 2 ). NU was hij 30 euro. Dus toch gekocht. Kreeg ik dus bonnen voor 20% korting. Ik kocht er vandaag een pyamaatje met zon zelfde draak/dino en dacht ik vraag het gewoon. Nou, dit was wel een boxkleed, dus kreeg nog 6 euro terug. Dus van 40 voor 24 euro. Nou, daar ga ik geen spijt van hebben dan!!! Voor Jef bij Hennes 3 dino pyama''s gekocht. 1 uit 1 stuk, net als bij de garage. 1 badstof en 1 gewoon katoen. Heel erg leuk. MOrgen werken, Jef gaat dan logeren. Als hij thuis komt is t bed over. Wim heeft gister nog de laatse kastjes opgehangen en ik dus ingericht. Super de leuk! Dus vandaag zit de deur strak dicht. Kan hij niet gluren. Is de verrassing groet als hij zondag thuis komt. Dino dekbed erop en leg ik een pyama op t voeteneind klaar.
Ja, die film is echt een vd leukste ooit. Met dat sperma in t haar. Of ben ik nu in de war? Ja, dat is THERE'S SOMETHING ABOUT MARY. Zelfde idee. Ook zo geweldig. Zelfde genre.
KOmende paar dagen zien dat de babykamer een beetje aan kant komt. Dan kan de commode van zolder en eerdaags ook de wandelwagen.
OOhhh, bij H&M zon leuk stelletje gekocht. Zwart. Netjes. Giletje met broek met ongeslagen pijpen. Ruitjesblouse eronder. GEWELDIG. Maat 68... zal het passen met kerst? Vind ik zooo leuk namelijk. Jef heeft ook altoijd zon ape pakkie aan,hahah. 9 voor t pak en 5 voor de blouse. Zal er vanavond een foto van mkaen.
Jullie veel succes en plezier. Nu gaat Jef naar een vriendje en ik ( weer ) naar ziekenhuis, half uur rijden. Moet nu voor de erste sessie met die piepjes bij trauma psych. Ik ben een beetje zenuwachtig...
Groetjes Naomi
Ps bedankt voor de kado tips, Brig. Iemand nog ander ideeen, wensen?
|
| |
|
|
|