Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

November 2009 mama's

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 44

Bericht
Gebruiker

Quote Post
November 2009 mama's - #1
door Cila op 07 nov 2009, 23:36
Cila

hallo meiden,

ik dacht ik open meteen een topic november mama's.
natuurlijk duurt het nog even eer alle baby's er zijn, maar zo kunnen we alvast weer onze ervaringen delen over het moederschap.
zal mijn verhaal over de bevalling nog even bij november 2009 zetten. en dan kunnen we later op dit forum door kletsen.

groetjes cila

Quote Post
November 2009 mama's - #2
door Laura op 10 nov 2009, 20:25
Laura

Hoi Cila,

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je mooie dochter.
Ben je ondertussen al wat opgeknapt van je ks.?
Je dochter doet het goed las ik in het november topic. 
Mijn dochter komt ook alleen als ze honger heeft, verder is ze heel tevreden en rustig.

Ik hoop voor de andere dat we ze snel hier kunnen verwelkomen.

Groetjes, Laura.

Quote Post
November 2009 mama's - #3
door Linda op 11 nov 2009, 21:33
Linda

Hoi mama's van November,

Hier gaat alles eigenlijk heel erg goed. Mijn herstel gaat voorspoedig en Feline doet het geweldig. Ze slaapt goied, eet goed, groeit goed.....'s avonds is ze wakker maar kijkt rustig in de rondte en huilt heel soms omdat ze dan honger heeft maar nog even moet wachten op de fles maar als ze totaal over de dag heen een half uurtje huilt is het veel.

Cila, wat vervelend dat je nog zoveel last hebt van de keizersnee, bij mij is het de tweede maar het herstel is weer wonderlijk snel. Luister maar goed naar je lijf en ik hoop dat je goed aan je rust kunt komen want dat komt je herstel ten goede!

het is nog rustig hier, we forummen ook lekker verder op het zwangerschapsforum van november maar als alle kindjes er eenmaal zijn zal het hier ook wel losbarsten!

Groetjes Linda

Quote Post
November 2009 mama's - #4
door Ramona op 11 nov 2009, 21:45
Ramona

Hey Cila,

Ik las net je berichtje bij het andere forum. Hier gaat het verder goed. Vandaag nog 3 weken en dan hebben we eindelijk de onderzoeken!

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en hoop dat je snel weer opgeknapt bent.

Liefs Ramona

Quote Post
November 2009 mama's - #5
door Cila op 15 nov 2009, 14:37
Cila

hey laura, linda en ramona

ja gelukkig gaat alles weer een stuk beter. ben een stuk mobieler wat een hoop scheelt hoor. je voelt je weer een mens, ipv een hoop wat niets kan 

en idd linda rust scheelt een hoop. gelukkig heb jij er minder last van.
met kim gaat alles goed. ze doet het goed aan de borst, ze slaapt en poept en plast goed. dus kan niet beter.en ze huilt ook bijna niet. alleen als ze wat last heeft van krampjes. maar dat is gelukkig ook niet zo vaak.

@ ramona, hoe is het verder met je? vind het tof van je dat je nog steeds even mee leest met ons. kan me voorstellen dat je het heel lastig vind omdat je zelf nu ook was uitgerekend. helaas mocht het niet zo zijn. maar ik wil je heel veel succes wensen met de onderzoeken en zou heel graag willen blijven horen hoe het met je gaat en hoe de onderzoeken zijn verlopen en wat daar uit komt.

liefs cila

Quote Post
November 2009 mama's - #6
door Ramona op 15 nov 2009, 15:44
Ramona

Hey Cila,

Wat fijn om te lezen dat je een stuk mobieler wordt! Hoop dat het met de dag beter met je gaat en dat je ondanks alles lekker kunt genieten van de kleine. Natuurlijk is het wel confronterend maar het is een kleine moeite en vind het ook gewoon leuk om te lezen hoe gelukkig jullie zijn!

Voor de rest gaat het goed. Natuurlijk heb je je momenten wanneer je je kut voelt en als zwangere vriendinnen tegen je aan gaan lopen "zeuren". Maar dat neem ik maar even voor lief!

Nog 2,5 week en dan is het tijd voor die onderzoeken. Begin er wel een beetje zenuwachtig door te worden hoor. Maar we zien wel hoe het afloopt. We hoeven het dan iig niet meer veilig te doen eindelijk.

Liefs Ramona

Quote Post
November 2009 mama's - #7
door Sabine op 16 nov 2009, 19:04
Sabine

Hoi

Hier ook een trotse nov-mama!
Het gaat allemaal goed hier alleen afgelopen nacht was best zwaar Kyan was wat onrustig veel aan de dorst gelegen en zijn darmen kwamen goed op gang! Afgelopen dagen dus heel weinig geslapen

Gr Sabine

21 weken zwanger, uitgerekend op: 14-06-2012

Quote Post
November 2009 mama's - #8
door Sabine op 24 nov 2009, 12:45
Sabine

hallo,

wat is het rustig hier iedereen zeker lekker aan het genieten van de kleine
hier gaat alles goed alleen moet kyan nog even wat aankomen want hij is nog niet terug op zijn geboorte gewicht. geeft iemand van jullie ook bv??

liefs sabine

21 weken zwanger, uitgerekend op: 14-06-2012

Quote Post
November 2009 mama's - #9
door Cila op 24 nov 2009, 14:17
Cila

hey sabine,

ik denk dat iedereen druk bezig is met de kleine.
ik geef bv. jij dus ook. hoe gaat het? bevalt het je? 

de eerste week was bij mij een crime. kim was ook afgevallen. ze woog bij de geboorte 3220 en was terug gezakt naar 2920. het bv geven in het ziekenhuis vond ik al helemaal niet leuk. ach we hadden wat opstart problemen. we moesten het allebei leren. maar precies na 1 week ging het goed. ik ben afgelopen week even naar het cb geweest op het inloopspreekuur. dan kan ik haar daar wegen. want je weet natuurlijk nooit hoeveel ze binnen krijgt. ze krijgt wel een bollere toet. maar toch wil ik het ook graag op de weegschaal zien . maar ze doet het goed want ze is in 10 dagen 435 gr aangekomen. en ze zit nu ( nou ja afgelopen donderdag alweer) op 3675 gr. moet 1 dec naar het cb dus dan ga ik haar weer wegen.

ben benieuwd naar jou ervaring.

groetjes cila

Quote Post
November 2009 mama's - #10
door Mirjam op 24 nov 2009, 19:52
Mirjam

Dag moeders,

Ons mannetje is alweer 10 dagen oud! Hier gaat het ook goed. Begin hem al aardig te leren kennen. Moet wel wennen aan het nieuwe dagritme. Ook kun je nu bijna niet plannen. Vandaag wilde ik met een uurtje klaar zijn. Dus dat ik ook toonbaar zou zijn, make-up, haar gedaan en aangekleed. Een uur later had ik me alleen nog maar aangekleed! Finn heeft overdag een wat minder duidelijk ritme voor mij en s'nachts komt hij netjes om de 4/4,5 uur. Maar vandaag en gisteren waren ook de eerste dagen alleen voor mij, dus ben nog tevreden, haha!
Ik begrijp dat jullie ook borstvoeding geven... Dat gaat hier ook heel goed en idd ook goede volle luiers. Vrijdag komt het cb op bezoek dus kunnen we hem wegen, ben erg benieuwd. Toen de kraamverzorgster weg ging was hij al ruim boven geboorte gewicht.
Eind van de dag dan is Finn wat moeilijker rustig te krijgen, huilt dan wat sneller. Hij is dan eigenlijk alleen goed rustig te krijgen door hem weer aan te leggen, dus dat doe ik dan maar.
Vandaag trouwens de mex.griepprik gehaald samen met mijn vriend. We hadden geen uitnodiging gehad vanwege de geboortedatum. We konden daar toch gewoon terecht met geboortekaartje en legitimatie. Wat een aandacht krijg je dan met een baby van 10 dagen! haha! 
Nog ff een vraagje, hoe doen jullie het overdag met de kleine...
Ik doe hem de ochtend nog in de wieg en wanneer hij weer aan de borst wil doe ik dat beneden en leg hem daarna in de box of ga een eindje wandelen. Eind van de dag leggen we hem ook in de box of hebben hem lekker bij ons liggen. S'avonds en s'nachts ligt hij lekker in zijn wieg te slapen. Ik dank soms dat ik hem te veel "beneden" heb en niet in zijn wieg, misschien te onrustig? Of ben ik nú al te over bezorgd, haha!
Nou, ik ga weer even gezellig doe, mijn vriend wil ook wel een beetje aandacht...
P.s. Heerlijk trouwens om lekker achter de kinderwagen te lopen, he? Ik voel me dan zo'n trotse moeder!

Groetjes Mirjam

Quote Post
November 2009 mama's - #11
door Paulien op 26 nov 2009, 00:48
Paulien

Hallo Moeders,

Hier nog een november moeder.... ik vind het helemaal genieten. Lekker tutten met mijn mannetje.

@ Sabine: Ja, ook ik geef borstvoeding en nog heeeeel lang als het kan.
Ik ben al aan het orienteren naar een kolf voor als ik weer moet werken, 1 maart is dat. De eerste dagen vond ik wel zwaar en ik had het idee dat het niet op gang wilde komen maar nu stroomt het in grote stromen!!!!

@ Mirjam: Ik woon gelukkig gelijkvloers. Maar het lijkt me dat je hem gewoon "beneden" kan houden, lekker in je buurt. Dat is toch veel prettiger. Mits je natuurlijk een verantwoord plekje hebt voor hem om te slapen.
En plannen? niks is te plannen. Morgen moet ik naar het CB voor de gehoortest, helaas doen ze dat hier niet tegelijk met de hielprik. Vanmiddag moest ik stel op sprong weg terwijl ik aan het voeden was, Lexx was uren later nog van slag... het arme mannetje. Intussen is hij lekker aan het slapen.

Ik ga ook maar slapen,

Groetjes Paulien

20 weken zwanger, uitgerekend op: 23-06-2012

Quote Post
November 2009 mama's - #12
door Linda op 26 nov 2009, 21:39
Linda

Hoi meiden

Ons ritme is ongeveer als volgt:

na de ochtendvoeding (tussen 6 en 7 uur) nog in slaapkamer in bedje tot een uurtje of half 10 (ik slaap dan nog wat en ga dan douchen), daarna in bad en naar beneden, rond 10 uur weer voeden, dan in box of op schoot en dan weer even slapen in de kinderwagen. Meestal wil ze rond 13 uur ook weer eten, daarna gaat ze naar haar bed in haar slaapkamer. Dan slaap ik sommige dagen ook nog 2 uurtjes, daarna weer naar beneden, daar even eten, in de box of bij  mij op schoot, 's avonds laat ik haar meestal ook beneden in de kinderwagen ivm mijn zoontje, als zij dan wakker wil zijn en evt huilt ofzo (niet dat dat vaak gebeurt dus ik overweeg om haar dan ook al in bed te leggen) en dan om 22:30 weer een voeding en dan naar bed. Dan rond half 3 een nachtvoeding...

Nou geef ik wel flesvoeding dus dat is mischien iets anders als met bv.

Groetjes Linda

Quote Post
November 2009 mama's - #13
door Nathalie op 27 nov 2009, 11:00
Nathalie

Het is wel ff pittig 2 kids zeg!
Maar we hebben al 2,5 week overleefd .
Met Emily gaat het uitstekend al heeft ze nog niet echt een ritme.
Ze eet nog best vaak, maar vannacht was het eindelijk 4 en 4,5 uur tussen de voeding, overdag ook steeds vaker 4 uur, maar soms wil ze ook naar een uurtje weer eten.
En ze is ook een lekkere langzame drinker, niet erg handig, soms zit ik echt een half uur tot een uur (borstvoeding).
Dan denk ik weleens een flesje is toch wel handig, maar wil het toch nog niet opgeven, want ze groeit er wel goed op.
Maar ben nu wel gesloopt, ga zo lekker naar bed, nu kan ik lekker lang slapen als Emily het toelaat, want Rowan is het op het kdv.

Groetjes Nathalie

Quote Post
November 2009 mama's - #14
door Mirjam op 27 nov 2009, 14:18
Mirjam

Hoi Hoi,

Dank jullie voor de reacties! Bij mij komt het inderdaad ook wel voor dat hij soms sneller aan de borst wil en andere keer er zeker wel 4 uur tussen zit. Dit is mijn eerste week "alleen", dus ben nu aan het uitproberen wat hij het fijnst vindt. Ik denk idd dat het met de fles wat beter te doseren is. 
Natalie, ik herken het. Finn is ook een langzame drinker! Ik doe van te voren ook eerst wat drinken pakken en afstandsbediening, kan ik lekker tv kijken in de tussentijd, haha! S'nachts gaat het nog best snel, ongeveer een half uur, maar overdag zeker wel 3 kwartier!
Doen jullie je kindje ook elke dag in bad/tummy tub? Ik heb tot nu toe om de dag in bad/tummy tub gedaan. De andere dag schone kleertjes en met een washandje gewassen...
Nou, dames blijven genieten he? Hier hebben we 9 maanden naartoe geleefd!

Groetjes Mirjam

Quote Post
November 2009 mama's - #15
door Lin op 27 nov 2009, 15:04
Lin

hoi november mama's,

hier een supertrotse mama, vandaag is ons mooie meisje al weer 2 weken, wat gaat de tijd toch snel!
Ze doet het prima en laat ons snachts 4/4,5 uur slapen. Ik geef borstvoeding en ik heb zo veel stuwing dat ik af en toe een beetje moet afkolven, zodat ze makkelijker aan kan 'happen'. 
Ze drinkt af en toe zo gulzig dat ze ervan moet hoesten, aaaah arme meid....
nu ligt ze lekker in haar eigen kamertje (we wonen gelijkvloers) te slapen.
Heerlijk zo'n kleintje in huis, we geniet volop!!!

nou mama's, geniet net zo veel van jullie kleintjes als dat wij doen, ze zijn zo groot!!!!
liefs lin

Pagina 1 van de 44
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Stokke

Thoeris

Gratis lid worden? Binqy?

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.