Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Mama's van Oktober 2009 baby's

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 34

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #1
door Sabrina op 05 okt 2009, 08:43
Sabrina

Hey lieve meiden,

Heb vast even een nieuwe aangemaakt!
Degenen die in September zijn bevallen en in November gaan bevallen, zijn natuurlijk ook nog steeds lid van het clubje.
Zullen we afspreken dat we hier pas echt beginnen als iedereen klaar is?

XXX

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #2
door Margriet op 05 okt 2009, 14:30
Margriet

ik kom dr aan hoor!!!
nog maximaal 5 weken!
(leuk vooruizicht......)

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #3
door Paula op 05 okt 2009, 16:33
Paula

Ja, goed plan! Was het maar vast zover dat we allemaal de klus geklaard hebben!
xxx paula

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #4
door Anja op 06 okt 2009, 19:45
Anja

Nou waren we maar vast allemaal hier op dit topic, dan heeft iedereen het achter de rug.
Maar zal nu wel eens heel snel kunnen gaan.
Iedereen loopt immers op het laatst.

Anja

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #5
door Sabrina op 07 nov 2009, 23:00
Sabrina

Hey lieverds,

Dank jullie voor jullie lieve reacties.
Ons nichtje heet Sam, woog 3190 en is volgens mij net zo lang als Milan (52,5 cm) nu.

De moeder van mijn vriendin heeft kanker, vorig jaar September geconstateerd.
Dmv chemo was het allemaal stil gelegd en toen had ze druk op haar hoofd...
Een hersentumor, die is 2/3 weken geleden weggehaald, ze is daarna zelfs nog met Carla gaan winkelen zonder rolstoel...
Ze kreeg een longontsteking en nu hebben ze ze uit het ziekenhuis naar huis gehaald, afgelopen vrijdag.

@ Margriet, wat een grap!
Gefeliciteerd met je Valentijn!!!
Hadden jullie deze naam al of moesten jullie nog snel wat verzinnen?
Ik vind 'm erg mooi.
Wat was jullie meisjesnaam of wil je die niet vertellen?

Ik ga dit ook op het andere forum zetten btw, zodat we daar verder kunnen.

@ Pris, ik was een paar dagen na de bevalling 9 kg lichter dan voor de bevalling, 6,5 kg lichter dan voor ik zwanger werd.
En dat met de fles!

Milan heeft btw eergister op gister 8,5 uur doorgeslapen!!!
Ik schrok om iets voor half 9 wakker...hihi

@ Anja, bah, ik hoop dat nooit mee te maken!
Wat moet je je verschrikkelijk hebben gevoeld, geen wonder dat je geen rust hebt!
Probeer de arts te geloven, hij weet tenslotte waar hij het over heeft, maar wals niet over je eigen gevoel heen en ga gerust meer navraag doen!

@ Lein, Milan heeft vanaf dag 2 een speen, puur voor na de voeding, om krampjes tegen te gaan (spijsvertering blijft op gang tijdens zuigen) en bij het in slaap vallen.
Ik was vroeger ook meer van de duim, maar dat krijg je minder makkelijk afgeleerd dan een speen.
Milan tuft 'm ook gewoon uit als hij hem niet meer hoeft.
Dan kun je hem 6 keer terugstoppen, maar blijft hem uittuffen, dus alleen maar goed...

Anja, 33 jr, 1ste kindje JONGEN 08-09-2009 ROAN
Mariska, 35 jr, 2e kindje MEISJE 23-09-2009 FELICIA
Jacqueline, 28 jr, 2e kindje JONGEN 03-10-2009 ROAN
Sabrina, 28 jr, 1e kindje, JONGEN 03-10-2009 MILAN
Linda, 32 jr, 2e kindje MEISJE 06-10-2009 JILLAYNE (Jill)
Astrid 33 jr, 1e kindje JONGEN 09-10-2009 TIMOTHY
Jolanda 32 jr, 2e kindje JONGEN 11-10-2009 SYDNEY
Astrid 27 jr, 1e kindje JONGEN 11-10-2009 MAX
Paula, 33 jr, 2e kindje MEISJE 12-10-2009 KATYA
Priscilla 27 jr 2e kindje MEISJE 18-10-2009 DANA
Joyce, JONGEN 19-10-2009 SIEM
Marjolein 31 jr, 1e kindje MEISJE 21-10-2009 ROSALINE ESMAY
Hillie 36 jr, 2e kindje MEISJE 21-10-2009 FENNA
Ellen 26 jr, 1e kindje MEISJE 25-10-2009 JULIA
Anneke 28 jr, 1e kindje MEISJE 27-10-2009 KARLIJN
Simmy 37 jr, 3e kindje MEISJE 29-10-2009 ROSAN
Margriet 31 jr, 2e kindje JONGEN 06-11-2009 VALENTIJN

XXX en see you op het nieuwe forum! 

WELKOM ALLEMAAL!!!

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #6
door Linda op 07 nov 2009, 23:48
Linda

Welkom op het nieuwe forum!!

xx Linda

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #7
door Sabrina op 08 nov 2009, 00:10
Sabrina

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #8
door Sabrina op 08 nov 2009, 00:31
Sabrina

Hey lieve meiden,

Willen jullie, op de homepage, please stemmen op Milan als baby van de maand?

XXX

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #9
door Priscilla op 08 nov 2009, 09:01
Priscilla

Jeetje Sabrina, dat is enorm veel! Ik begon met 62 kilo en weeg nu steeds 64 of 65 kilo. Maar 62 kilo is niet echt mijn streefgewicht... Normaal weeg ik rond de 58 kilo maar door mijn tweede zwangerschap die was uitgelopen in een miskr. was ik enorm aangekomen.. Maar eerst naar de 62 kilo en dan rustig naar de 58 kilo toe! En wat heerlijk dat Mila 8,5 uur geslapen heeft en jij dus ook!!!

Ik heb echt een brakke nacht achter de rug! Dana had om 22.00 uur de laatste fles maar was aan het jammeren tot 00.30 uur! Geen idee waar ze last van had.. toen kwam ze dus weer om 2.15 uur en 6.00 uur maar tussen 2.15 uur en 6.00 uur ook steeds wakker en jammeren. Ook nu dan slaapt ze en schiet in een keer wakker en zet het op krijsen!! Dat duurt een minuut en dan nog even jammeren en dan weer stil... Hebben kindjes met fv ook regeldagen?

Het ging dus zo enorm goed, maar vannacht dus weer waardeloos. Hopen dat het vanavond weer beter gaat. Ik duik vanmiddag lekker mijn mandje in (helaas in de namiddag weer kraamvisitie bleh totaal geen zin in.)

Overigens leuk om te zien dat het bijna 50/50 is wat betreft het geslacht van onze kindjes! 17 kindjes geboren waarvan er 8 een jongen zijn en 9 dus een meid!!! 

Maar goed, fijne zondag allemaa. Ik ga zo even lekker een ochtendwandeling maken.. het is hier stralend mooi weer nu en daarna lekker mijn mandje in.

Liefs Pris 

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #10
door Hillie op 08 nov 2009, 10:10
Hillie

Hey meiden,

Ik kom er niet toe om op het andere forum nog op alle berichtjes te reageren, dus ga proberen hier met een schone lei te beginnen. Ik vind het toch wel gezellig om mee te kletsen en ervaringen te delen.

Marjolein, ik las op het andere forum dat Rosaline veel aan de borst wou. Fenna is net zo oud als jouw meisje (grappig trouwens dat we op dezelfde dag bevallen zijn), maar die had het gisteren ook dat ze om het anderhalf uur wou, ze heeft zowiezo overdag vaker trek. 's Nachts zit er dan weer 4 a 5 uur tussen. Toevallig sprak ik de verpleegkundige van het CB en die vroeg me of Fenna al een echte regeldag had gehad (meestal rond de leeftijd van 10 -14 dagen) en dat was niet zo. Ze zei "leg haar maar gewoon aan als ze trek heeft, dit komt vanzelf weer in een normaal ritme". Misschien is dat bij jouw meisje ook? 

Ik heb bij Fenna ook de speen geprobeerd, maar ze tuft hem steeds uit. Ze zuigt wel veel op haar knuistjes of duim. Wel heel grappig dat ze dat op dezelfde "rare" manier doet als haar vader vroeger zegt hij.

Margriet, Gefeliciteerd met de geboorte van Valentijn. Wat een mop zeg, denken dat je een meisje krijgt en dat het dan een jongen is. Gelukkig konden jullie er om lachen, er zijn vast ook mensen waar het een grote teleurstelling voor is. Hadden jullie de kamer roze en al echt meisjesdingen gekocht of dat nog niet? Leuke naam trouwens!

Sabrina, wat fijn dat je al zo veel kilo's kwijt bent. Ik woog 75 kilo voor mijn zwangerschap (iets te zwaar voor mijn lengte 1,71) en zit daar nu nog een kilootje of 6 van af. Ben 10 kilo kwijt van mijn zwangerschapskilo's). Dat gaat best snel met borstvoeding ondanks dat je dan niet kan lijnen.

Priscilla, wat vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Ik heb geen ervaring met flesvoeding dus kan je geen antwoord geven.

Anja, wat een doodenge ervaring. Kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent en hem nu nog meer in de gaten wilt houden. Ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Fijn dat je daar een afspraak hebt.

Hier gaat het verder wel goed. Was even wennen afgelopen week. Cornelis was weer aan  het werk dus ik moest Sara zelf naar school brengen. Zij is 25 oktober 4 jaar geworden en ging 26 oktober voor het eerst naar school. De eerste week bracht en haalde Cornelis haar. Ze geniet er volop van, maar ik kon merken dat het wel wat veel was allemaal. Een zusje gekregen, jarig, voor het eerst naar school en toen was de juf ook nog eens ziek en had ze bijna elke dag een andere juf. Dus plaste ons meisje een week lang weer in haar broek. Gelukkig is dat deze week weer over en ging het heel erg goed, geen natte broek meer. Was dus echt van alle spannende dingen. Het is wel een gesjees hoor naar school, 's morgens vroeg vind ik het nog wel meevallen, maar tussen de middag is het wel een geren en een gevlieg. De meeste dagen kwam het gelukkig met de voeding van Fenna net goed uit, maar 1 keer begon ze onderweg te huilen, iets eerder dan de normale voedingstijd, dametje had al honger. Dan sta je daar bij school met een huilende baby, maar goed ze moest toch maar even wachten. Verder is Fenna een heerlijk rustig meisje, slaapt tot nu toe 's nachts goed in na de voedingen en tussen de voedingen door. Overdag is ze al wel wat wakkerder merk ik.

Ik las ook dat 1 van jullie schreef over de baby's in harderwijk die overleden waren. Ik woon dus in Hierden en ga naar het consultatiebureau in Harderwijk. Dan schrik je wel even als het zo dichtbij komt. Fenna krijgt ook over een paar weekjes die prik. Sara is in oktober 2005 geboren en deze pneumococcenprik is pas in april 2006 in het pakket gekomen. Dus het zet je nu wel weer aan het nadenken. Aan de andere kant denk ik dat het nog niet bewezen is dat het aan de prik lag. Dat ene jongetje was er één van een drieling. Zouden die andere kindjes dan een prik uit een andere partij hebben gehad of was het overleden kindje gevoeliger voor de prik. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen. Deze partij is in ieder geval uit de handel genomen.

Fijne zondag allemaal.

Liefs Hillie

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #11
door Sabrina op 08 nov 2009, 10:38
Sabrina

@ Pris, ik denk dat we nu gewoon lekker hier verder moeten gaan.
Dat lijkt me makkelijker bij te houden.
Milan heeft ook regelmatig (elke avond, rond dezelfde tijd als jij bij Dana beschrijft) dat hij niet in slaap wil of kan komen.
Sowieso is 's avonds heel gewoon voor kids om dan even te jengelen (las ik gister, bij de kalender van de eerste maand).
En wat ik dan vaak doe, als ik hem 1,5 uur heb laten brullen in zijn bed (wel regalmatig gaan kijken en de speen er even in), is 30 cc voeding maken, een beetje dikker dan normaal.
Dat werkte nu al 2 nachten, hij ging na de voeding nog een kwartiertje door met protesteren, viel in slaap en werd 8 uur later wakker!
Het proberen waard, zou ik zeggen.

@ Hillie, leuk dat je weer gaat proberen mee te kletsen.
Kan me voorstellen dat het pittig is, met een tweede en dan ook nog bv geven, nr. 1 net naar school...
Pfff, wat een veranderingen en aanpassingen, zeg.

XXX

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #12
door Linda op 08 nov 2009, 11:05
Linda

@ Hillie, Mijn dochter is 4,5 en idd het halen en brengen is best wel pittig. En het moet idd rond de voeding net uitkomen. Het voordeel hier is dat mijn dochter naar een school gaat met een continu rooster. Die hoef ik dus tussen de middag niet te halen en is dan om 14.30 uit. Ook mijn moeder woont hier vlakbij dus ik heb het afgelopen week 1x gehad dat de voeding rond 14.30 zou zijn en toen heb ik mijn moeder gebeld en heeft zij Kim uit school gehaald.

@Priscilla Ik geef ook flesvoeding en Jill had ca 1,5 week geleden ook zo´n dag. Toen ben ik ipv 90 water en 3 schepjes 120 water en 4 schepjes gaan maken. Ze dronk heel die fles leeg en was daarna weer rustig. Ze had dus gewoon honger. Nu maak ik dus standaard de 120 water met 4 schepjes en meestal drinkt ze tussen de 100 en 110 en soms gaat hij leeg. Hopelijk helpt dit je iets en anders weet ik het ook even niet.

Hier gaat alles zijn gangetje. We gaan dalijk naar een verjaardag en heb er wel zin. Lekker pronken en even wat andere mensen zien. In tegenstelling tot de meeste van jullie hebben wij hier haast geen kraamvisite gehad. Eerst vond ik dat heel jammer, maar nu denk ik laat maar gaan, wij zijn gelukkig en daar gaat het om.

Ik heb nog een vraagje aan jullie. Zijn er nog die hun kindje willen laten dopen? Ik ga wel af en toe naar de kerk en wil mijn kinderen er mee opvoeden. Dus Jill wordt wel gedoopt. Het is echt niet zo dat ik iedere zondag in de kerk zit, maar af en toe vind ik wel fijn. Nu hebben we van onze eigen kerk nog niks gehoord en Jill is alweer 1 maand. Ik ga dus volgende week ergens anders kijken en dan hoop ik dat het nog lukt om Jill voor de kerst te laten dopen. Dat is toch wel mijn wens. Mijn man vind het allemaal best en steunt me. Maar voor hem maakt het niet veel uit of we het wel of niet doen.

Dit was het weer tot gauw dames.

Liefs

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #13
door Anneke op 08 nov 2009, 11:32
Anneke

Hallo dames,

Gefeliciteerd Margriet!! Met valantijn! (mooie naam trouwens) wat een 'schrik' ??? ! hihi... zo zie je maar.... zelfs echo's.....je kan er soms niks van zeggen. Geniet van jullie spruit en elkaar!

Liefs An

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #14
door Mariska op 08 nov 2009, 13:40
Mariska

@ Priscilla, ja weet ik wel hoor dat Margriet een zoon heeft, daarom stond er ook een  bij en de vraag of ze het met de 20-weken-echo niet goed hadden gezien of dat ze het zelf maar gegokt hadden wat het zou worden... Hi hi, maar wel een goede grap idd.
Regeldagen is echt iets voor BV, want bij flesvoeding hoeven je borsten niets te regelen (extra aan te maken...). Ik denk dat alle kindjes in meer of mindere mate dat soort dagen/nachten hebben. Vervelend hoor. Ik heb vannacht ook weer zo'n mindere nacht. Pff, gisternacht zo mooi en dan weer dit. Jammer dat er niet meer goede nachten achter elkaar zijn hè? 
En misschien is het idd zo als Linda zegt. Wij volwassenen hebben trouwens ook niet elke dag even veel trek, toch?
Hopelijk gaat het komende nacht weer beter!!!

@ Linda, hier ook weinig kraamvisite! Een tweede is blijkbaar een stuk minder interessant... We krijgen zelfs over de post kadobonnen en geld opgestuurd.

Wij laten Felicia niet dopen; dat hebben we bij Nikita ook niet gedaan. Mijn man is vroeger wel gedoopt, maar wil onze kids niet laten dopen. Ik ben zelf niet gelovig (meer spiritueel, maar niet een bepaald geloof).

Veel plezier op de verjaardag!!!

@ Hillie, ja beangstigend wel... Ik heb afgelopen week ook het nieuws in de gaten gehouden en een moeder bij Hart van Nederland gezien waarvan het zoontje overleden is n.a.v. de prik. Mijn oudste dochter heeft wel al die prikken gehad, maar dat is gelukkig allemaal goed gegaan. De vraag is of het een bepaalde productie geweest is waarbij iets mis is gegaan... Je laat je kind zo echt aan het lot over lijkt het wel. Ik vind het ook eng om mijn kleintje nog te laten vaccineren, maar je weet ook dat al die ziektes ook heel gevaarlijk kunnen zijn. Moeilijk moeilijk...
@ Sabrina, 1,5 uur laten brullen... Wat doe je dan? Oordopjes in ofzo? Ik zou er niet tegen kunnen hoor! En manipuleren kunnen babies nog niet (zo van, mama of papa haalt mij eruit als ik huil...). Dat komt pas na ongeveer 6 maanden. Af en toe een kreet geven, omdat ze niet in slaap kunnen komen is normaal (dat versta ik onder jengelen), maar brullen... dat vind ik persoonlijk wel zielig. Heb ik Nikita ook nooit laten doen (hooguit 10-15 miniuten echt huilen en daarna troosten; dat adviseerde het CB - jengelen is een ander verhaal natuurlijk). De meeste kindjes zijn idd erg onrustig in de avonduurtjes. Nikita had dat vrij vroeg (tussen 18.00-20.00 uur) en Felicia heeft dat tussen 20.00-23.00 uur. Op die tijden ben ik dus druk aan het voeden en troosten. Maar goed, ieder zijn eigen manier natuurlijk! Ik ben blij voor je dat het bij jou goed werkt!!!

Over die kilo's... ik was dus heel snel 10 kilo lichter, maar heb er onderhand alweer 3 aangesnoept. Bleh, baal er wel van. Ik ben echt een emotie-eter en vind het zo moeilijk om niet te snoepen. Hopelijk gaat het beter als er weer wat meer rust in mijn hoofd is .

Liefs,
Maris

Quote Post
Mama's van Oktober 2009 baby's - #15
door Hillie op 08 nov 2009, 13:51
Hillie

Linda, wij laten Fenna ook dopen. Wij hebben de dominee een geboortekaartje gestuurd en hij is een week na de geboorte van Fenna samen met zijn vrouw op kraamvisite geweest. Toen is de datum voor het dopen afgesproken. Meestal zijn er vaste zondagen voor dopen. Wij konden 15 november en 6 december niet, dus nu wordt het 10 januari. Dan is Fenna bijna 3 maanden. Sara was ook bijna 3 maanden toen ze werd gedoopt. Op zich vind ik dat wel fijn, dan is ze met de voeding ook wat op regel en passen ze ook beter in de doopjurk.
Ik weet dus niet hoe het bij jullie kerk werkt, anders zou je eens kunnen bellen? Heb je geen gidsje van jullie kerk waar in staat hoe het werkt bij jullie kerk?

Liefs Hillie

Pagina 1 van de 34
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!

Maak een gratis fotoalbum met al jouw babyfotos!

Voordeel voor verzekerden bij Achmea

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt..

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.