Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Juli 2010

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 67

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Juli 2010 - #1
door Niel op 25 sep 2009, 14:20
Niel

Hoi dames,

Vanaf vandaag ben ik door naar de volgende ronde. Dat betekent voor mij dus door naar Juli 2010 en dat komt door mijn onregelmatigheid (die dus na mijn laatste cyclusrond helaas een beetje is terug gekomen). Zoals jullie onderstaand zullen zien is mijn NOD 29 oktober a.s. (geschat op cyclus van 35 dagen). Dat betekent dat mocht het deze maand eindelijk raak zijn, ik in juli uitkom.

Wie gaat ook klussen voor juli 2010? Hoop dat ik niet de enige zal blijven in het forum, alhoewel ik wel aan iedereen hier gun dat ze uiteraard zwanger worden, al zijn of nog worden heel snel en daarmee in juni 2010 uitkomen. 

Liefs, Niel

Quote Post
Juli 2010 - #2
door Ramona op 25 sep 2009, 15:36
Ramona

Hey lieffie, ah wat vind ik dat balen voor je. Ik blijf gewoon overal meelezen, want ik mag de eerste drie maanden eigenlijk niet zwanger worden voor de onderzoeken die we krijgen......

Liefs Ramoontje

Quote Post
Juli 2010 - #3
door Sasha op 25 sep 2009, 16:11
Sasha

Hai Anilia,

Getver, wat balen voor je.... Toen ik gister las van je sensitest dacht ik nog: hee wie weet is het raak!! Maar ik lees nu dat het niet zo is. Ik ken het gevoel, had het ook met de vroege test van predictor.

Ik wens je heel veel suces in deze ronde, misschien kom ik je vergezellen in dit forum, maar ik hoop dat ik in juni kan blijven hangen (maar echte hoop heb ik niet deze maand). We zullen zien!
Hou je taai, en veel succes!

Ramona, je kent mij dan wel niet, maar ik wens jou ook veel sterkte voor nu en succes in de toekomst. Heb het een en ander gelezen, vandaar. Ook voor jou: hou je taai, en ik hoop van harte voor je dat Moeder Natuur je binnekort gunstig gezind gaat zijn!

Groetjes en een prettig weekend,
Sasha

Quote Post
Juli 2010 - #4
door Niel op 25 sep 2009, 17:14
Niel

@ Ramona, dank voor je medeleven. Baal er natuurlijk wel een beetje van, maar nu is wel de onzekerheid tenminste weg. Spannend, de onderzoeken. Hoop voor je/jullie dat er niks geks uit gaat komen en denk aan je! 

@ Sasha, jij ook bedankt voor je medeleven. Hoop écht dat dit nu mijn ronde gaat worden. Ben helemaal bezig met uitrekenen wanneer mijn meest vruchtbare dagen dan zullen zijn. Maar gezien er toch enige vorm van onregelmatigheid zit nu is het zo moeilijk echt te berekenen joh. Ik hoop voor jou uiteraard dat je in het juni forum blijft, want dat zou natuurlijk geweldig positief nieuws zijn . Duim voor je! 

Jullie ook en mooi weekend en liefs, Niel

Quote Post
Juli 2010 - #5
door Niel op 28 sep 2009, 14:58
Niel

Vergat een NOD lijstje aan te maken.

NOD
29-10, Niel, 29 jaar, 1e kindje (1 mk), 6e ronde

Quote Post
Juli 2010 - #6
door Naomi op 28 sep 2009, 22:38
Naomi

Anilia, ik zal je missen hoor, bij mij. Was zo gezellig! Kun je niet van die ovulatie testen kopen ( weet dat het niet goekoop is, maar als het je kan helpen...Of eens met verzekering bellen, wie weet...) Het schijnt dat je daar wel baat bij kunt hebben. 

Ik heb net eerste echo gehad. Ze kon nog niks zeggen, dnkt dat het week korter is. Geen 6,5 week, maar 5,5 week en zag wel een vruchtzak en een klein dooiertje. Een beginnetje, maar dat zegt dus helemaal nog niks. Ben echt enorm teleurgestelt en verdrietig. Ik weet het, het hoeft niks te betkenen, maar ik ga gelijk al het ergdte denken. dat het al heel vroeg is gestopt. Dat was vorige keer namelijk ook . Met 8 weken was er alleen een leeg zakje, het vruchtje was al opgegaan zeg maar. Het stopt met verdelen en verdwijnt dan. Dan schijnt een evt miskraam wel minder zwaar te zijn ( lichamelijk ) als wanneer er een groter vruchtje inzit. Maar ik word nu al gek. Wil het zo graag vertellen aan mensen! Nu moet ik morgen over 2 weken terug komen. Ze was wel positief ingesteld zei ze, maar ja. Heb ik nuiks aan. Misschien ben ik dus een week korter, maar ben nu wel 2,5 week over tijd. Als ik kijk naar laatste ong dag zou het echt 6,5 week zijn. Maak me dus zorgen. 

Voor jou in elk geval veel sterkte, zou helemaal gek wordenb als ik jou was. Knap dat je zo nuchgter en positief blijft! En ik zou eens naar een andere arts gaan. Ze moeten toch wat kunnen doen voor je? Meis, good luck...

Quote Post
Juli 2010 - #7
door Niel op 29 sep 2009, 17:43
Niel

Hey lieve Naomi,

Ik ga jou ook missen joh. Vond het super gezellie bij het mei-forum!! Mahjah, helaas ga ik door naar de volgende ronde. En nu maar hopen dat het raak is. Ovulatietesten heb ik al geprobeerd, dat kost echt een vermogen en is gewoon ook niet leuk om te doen, elke dag weer. Tegenvaller na tegenvaller en daar werd ik een beetje moe van, dus toen heb ik maar besloten om ermee op te houden, want het A) kost heel veel en B) bezorgde mij meer ´vervelende´ gevoelsmomenten dan goede of leuke. Ach, ik laat het allemaal maar op me afkomen en neem het zoals het is. Het kan toch niet anders (helaas, dat dan weer wel).

Ohww, dat vind ik echt niet leuk voor je zeg.... Had zo gehoopt dat je een leuke 1e echo zou hebben gehad. Wat een domper, snap helemaal dat je er verdrietig van bent hoor. Maar waarom vraag je niet om een echo in volgende week al? Dat zou ik gewoon doen hoor, 2 weken wachten nu weer... dat is nu extra lang, de dagen gaan al zo verschrikkelijk langzaam als je moet wachten. En na één week kunnen ze écht zeker wel meer zien geloof ik. Dan moeten ze sowieso een hartje zien al, toch? En zoals je zelf al zegt: het hoeft ook nog helemaal niks te betekenen. Je bent gewoon nog meer in prille fase dan je gedacht had. Wat uiteraard wel balen is, maar het kan nog alle kanten op. Niet meteen van het ergste uitgaan. Het is correct om er rekening mee te houden, maar probeer nog even tot je volgende echo het voordeel van de twijfel aan een positieve gedachte te geven. en niet vergeten dat geen één zwangerschap hetzelfde is. Oh... ik snap het zo goed meid, maar hoop wel dat je probeert jezelf niet te gek te denken. Probeer te denken aan wat je gyn. zei tegen je over dat ze positief ingesteld is. En als ik jou was zou echt bellen voor een afspraak volgende week. Gewoon afdwingen, dat kun en mag je zeker wel vragen hoor, en dan meteen erbij zeggen dat je jezelf gewoon zorgen maakt.

Oh ja, vergeet je te zeggen dat in week de cellen zich enorm aan het opsplitsen zijn en de verdeling van het kindje gaat in deze week in een rap tempo. In deze week wordt het hartje gevormd, hier een stuk wat ik van internet heb gehaald:

Lengte van je baby: 2 millimeter
Gewicht van je baby: 0 gram

In deze week wordt het hartje gevormd van je baby en begint het te kloppen. Ook de ruggengraat begint zich nu te ontwikkelen. Met zijn 2 millimeter is het embryo, als je heel goed kijkt, op een inwendige echo te zien. En als je heel goed kijkt zie je ook al een verschil tussen het stuitje en het hoofdje van je kindje. 

Er stond ook een afbeelding bij (een echo - foto), maar die krijg ik uiteraard niet in berichtje geplaatst. 

Dus ik zou mooi eens de gyn gaan bellen en vragen om een 2e echo volgende week. Als je een late eisprong hebt gehad kan je idd. een weekje korter zwanger zijn. Dat zijn dan wel weer de voordelen van een zwaar onregelmatige cyclus, over dit soort dingen heb ik me suf gelezen op het internet... Meid toch, ik hoop zo dat het goed uitpakt voor je. Kop op hoor, het komt vast goed. Nog niet van het ergste uitgaan (proberen i.i.g.)

Liefs, Niel

Quote Post
Juli 2010 - #8
door Naomi op 29 sep 2009, 18:48
Naomi

Nou, meid. Bedankt voor zon lief berichtje. Ik kan er echt wel om huilen. ( die echo dan ). Ga me dus wel gek maken. Ja, eigenlijk heb ik ook geen hele zere borsten. Ik dacht wel wat vlagen van misselijkheid te hebben, maar niet extreem erg. Ik bereid me voor op slecht nieuws, maar denk id wel dat ik even bel of het niet toch volgende week kan. Dan zou het id wel wat groter moeten zijn of niet. Maar dan weet ik het in elk geval. Zelfde als met jou....niks zo erg als die onzekerheid. Maar wel fijn om hier steun te krijgen. Mn vriend doet zn best en was best geinteresseerd en meelevend, maar hij voelt er niks bij. gewoon effe wachten, zegt ie. Voor hem zo makkelijk he om te zeggen. En wat betreft jou...ik zou een andere arts om second opinion vragen. Maar super instelling heb je sowieso. Daar mee hou je het het langst vol. Het moet ook wel leuk blijven. En je bent nog jong genoeg toch? Dat zou het ooi anders maken denk ik. Maar goed, toch even afwachten en anders wel terug naar de ha. Eikel daar bij jou. 
Ik denk ( weet ) dat ik een late eisprong heb. ook qua klussen. Rond de verwachtte eisprong niet of te laat geklust, ervoor en erna wel. Heb ook 2 a 3 dagen na NOD neg getest en pas 5 dagen na NOD pos. Dus het zal vast wel een beetje kloppen. 
Ik wens je heeel veel succes en vooral plezier. Weet nu al dat een kindje bij jou/jullie het heel goed zal hebben en genoeg liefde zal krijgen! Dus zet hem op! Liefs Naomi

Quote Post
Juli 2010 - #9
door Lotte op 29 sep 2009, 20:18
Lotte

Hoi Naomi,

Ik lees jou verhalen op verschillende forums en ik vind het erg vervelend dat je gisteren niet de echo gehad hebt waar je op gehoopt hebt.
Toch wil ik je ook mijn verhaal vertellen.
Toen ik zwanger was van mijn 1e bleek ik ook een late eisprong gehad te hebben. Ik kreeg een echo met 9 weken maar bleek toen pas 8 weken te zijn.
Achteraf heb ik mijn eisprong gevoeld (ik wist dat toen niet) en het klopte inderdaad dat ik dus een week minder lang was dan ik dacht.
Jou echo was natuurlijk extreem vroeg en net op het moment dat het hartje gaat kloppen, het kan dus nog alle kanten uit.
Ga van het positieve uit, het zal echt goed komen, al begrijp ik natuurlijk je angst vanwege je verleden.
Bel anders je vk en leg je angst uit, misschien vindt ze het helemaal niet erg om volgende week al een echo te doen.

Heel veel sterkte meid en ik hou je overal in de gaten (april, mei, juni, juli)

Quote Post
Juli 2010 - #10
door Naomi op 30 sep 2009, 09:17
Naomi

He, Lotte, bedankt voor je berichtje, lief van je. Ik zat nog eens in mn agenda te kijken. Ik had ook later een pos test. 5dagen na NOD. Dus met mn verstand weet ik dat het best goed kan zijn, maar gevoel wil er niet aan. Ben gewoon zo bang voor weer die teleurstelling. Terwijl ik ook weet dat sommige mensen er al veel meer hebben gehad, en nog helemaal geen kind hebben. Ik heb een gezonde knul. Ben al een gelukkig mens. Maar ja, misschien wel bellen of het eerder kan. Ik zie niet staan dat jij zwanger bent? Ben je er mee bezig? En bij welk forum schrijf je dan? Ook al bij mei geloof ik toch? Zit je dan nu nog in juni? Hopen dat het goed gaat voor je. Iedereen wil het zo graag! Wat mij betreft: het schhelt echt dat hier iedereen het snapt en hetzelfde voelt. Das heel fijn. Voor jou hoop ik dat je snel goed nieuws hebt en dat alles goed mag gaan. Lieve groet naomi

Quote Post
Juli 2010 - #11
door Tessa op 30 sep 2009, 09:17
Tessa

Hey Niel,

Wat vervelend dat je gelijk door gaat voor Juli. (Heb het mei forum voortdurend meegelezen) Ik moet helaas ook met je mee gaan, ben na een cyclus van 43 dagen ongesteld geworden en aangezien dit de eerste cyclus was na het stoppen met de pil, ga ik ervan uit dat zo'n lange cyclus normaal is voor mij en dat we Juni overslaan.. helaas.. Het geeft je toch een hoop minder kansen..

Ik zat in dezelfde onzekerheid als jij en heb eerder gedacht om te reageren zodat je wist dat er meerdere dames dit hebben, ik dacht alleen als je weer eenmaal gaat schrijven ben je er nog meer mee bezig en dat is niet wat ik wil. Dus nu ik de 'rust' van ongi zijn heb, kwam het er toch van. 

En... Juli is natuurlijk ook een hele leuke maand om zwanger te worden!

Groetjes Tessa

Quote Post
Juli 2010 - #12
door Niel op 30 sep 2009, 13:41
Niel

@ Naomi, Laat je even iets weten als je gyn gesproken hebt? Je ging toch bellen of heb ik het verkeerd begrepen? Meteen aan haar uitleggen waarom je volgende week weer echo wil en gewoon zeggen dat je er erg mee bezig bent en vooral dat je je druk maakt of het wel goed is/gaat. Snapt de gyn echt wel, en dan kan ze echt wel meer zien. Zoals Lotte ook al aangeeft vormt het hartje zich juist in deze 5e week. In week 6 moet je hartje kunnen zien op de echo. De onzekerheid is nu verschrikkelijk natuurlijk.... Kop op meid, hoop dat je zelf niet helemaal gek loopt te denken nu. Laat het op je afkomen in deze vroege fase en nu al jezelf ergens druk over maken om iets wat misschien helemaal niet zo is, dat is niet goed voor je energie. Besef zo goed dat het moeilijk is voor je, geloof me ken dat gevoel té goed inmiddels. Maar probeer leuke dingen te doen en vooral nog positief blijven totdat het tegendeel is bewezen. Sterkte meid en rustig aan! 

@ Tessa, welkom bij de juli club. Haha... we zijn nog maar met zijn tweetjes, maar dat geeft toch niet? En juli is een geweldige maand als je het mij vraagt! Dan ben ik zelf ook jarig dus wie weet wat er gaat gebeuren...
Vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo´n heftige rare tijd qua cyclus heeft. Leuk dat je meeschrijft nu. Maar het kan best dat je gewoon wel 2x je eisprong krijgt hè, zonder dat je ongi wordt. Dat heb ik nl. en daardoor is het voor mij zo moeilijk om erachter te komen wanneer mijn eisprong nu precies (zal zijn) is. Ze hebben me getest en alles ziet er helemaal keurig uit, alleen blijft bij mij de ongi soms weg. Vond het ook een erg vreemd verhaal om te horen hoor, maar goed als dokter zijnde zal de goede man toch echt wel geweten hebben waar hij over sprak, toch? Daar mag en kan je naar ik aanneem wel vanuit gaan of is dat te naïef wellicht? Tsja, denk er maar niet teveel over na nu.
Vervelend is het hè, als je zo in de onzekerheid en afwachtfase zit. Ja, ik kan mezelf ook wel leukere dingen inbeelden om qua fase in te zitten. Maar dan moet het wel raak zijn. Maar dat komt vanzelf wel joh. Geduld is een schone zaak en het is zoals het is
Ik ga nu al duimen voor je dat het deze ronde goed gaat uitpakken voor je. Heb je inschatting van wanneer je NOD zal zijn? Als je wil kun je jezelf bij het lijstje zetten? 

NOD
29-10, Niel, 29 jaar, 1e kindje (1 mk), 6e ronde

Liefs, Niel

Quote Post
Juli 2010 - #13
door Naomi op 30 sep 2009, 15:45
Naomi

He, Anilia. Bedankt weer voor je lieve woorden. Ik kreeg een reaktie van Lotte. Heb je vast gelezen. En hoor van meer mensen dat het helemaal niet mis hoeft te gaan. Als ik uitga van de testdag ( 5 dg na NOD ) en dan 4 weken terug ga. Ben ik vandaag precies 6 weken. Dus ik probeer het vol te houden tot dan. Ik heb nu ook wat meer gevoelige borsten. Laat maar komen die pijn, haha. Voor jou succes ne gezellig dat e al een maatje hebt hier... Ook voor jou veel succes Tessa. Groetjes Naomi

Ps je kunt me vinden bij mei....

Quote Post
Juli 2010 - #14
door Lotte op 30 sep 2009, 20:28
Lotte

@Naomi, 
Ik ben nog niet zwanger, wel druk bezig......
Zit nu nog in juni maar schuif waarschijnlijk door naar juli, volgens mij zit mijn ongesteldheid eraan te komen.
We wachten af...

Quote Post
Juli 2010 - #15
door Tessa op 01 okt 2009, 09:43
Tessa

Hoi,

Ik had net mijn gehele berichtje af en dacht het te kopieren, maar ik knipte het en dus verhaal kwijt..

@Naomi,
Dankjewel.
Wat vervelend dat je zo in de onzekerheid zit. Ik las dat je het gelukkig alweer iets kan relatieveren. Toen ik zwanger was van mijn zoon, bleek bij de echo dat ik ook (veel) korter zwanger was. Helaas kun je zelden precies weten wanneer je zwanger geraakt bent. (Ik heb weleens van een koppel gehoord dat ze precies wisten welke vrijpartij ze zwanger geraakt waren). Ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk een hele mooie zwangerschap! We lezen met je mee..

@Lotte,
Ik hoop voor je dat wat je voelt niet je ongesteldheid is, maar wellicht zwangerschaptekenen.. Ik las dat je al een tijd bezig bent, succes en sterkte!

@Niel,
Ik vind het ook fijn (niet voor jou natuurlijk) dat ik niet alleen ben in het hebben van een rare cyclus. Het is idd wel vreem dat je wel een eisprong hebt, maar niet ongesteld wordt. En idd de beste man zal ervoor geleerd hebben en jou niet zomaar wat vertellen. Gelukkig heb je wel een regelmatige eisprong. Ik denk dat ik altijd een lange cyclus zal hebben. Ik was toen ik de vorige keer stopte met de pil gelijk zwanger (vandaar nog meer de teleurstelling dat ik na 2 weken overtijd toch ongesteld werd), en daarvoor was ik ook een tijdje met de pil gestopt, toen had ik wel lange cyclussen, maar niet zo lang, geloof ik, was er toen niet zo mee bezig.. 

Mijn NOD zal, als ik uitga van 43 dagen en ik heb niets anders om vanuit te gaan, 10-11 zijn. Ik zal het gelijk in het lijstje toevoegen. 

NOD
29-10, Anilia, 29 jaar, 1e kindje (1 mk), 6e ronde
10-11, Tessa, 24 jaar, 2e kindje, 2e ronde

Groetjes!

Pagina 1 van de 67
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.