Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

September 2009 deel 2

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 49

Bericht
Gebruiker

Quote Post
September 2009 deel 2 - #1
door Roelie op 19 sep 2009, 17:31
Roelie

Nou, ik heb net het laatste berichtje getypt in deel 1, laat ik dan ook meteen maar deel 2 openen!

29 weken zwanger, uitgerekend op: 19-04-2012

Quote Post
September 2009 deel 2 - #2
door Roelie op 19 sep 2009, 17:33
Roelie

ZWANGER:
- 12-09-2009 Anoeska - Ingen
- 13-09-2009 Linda
- 15-09-2009 Wendy -zwolle
- 22-09-2009 Fabiènne - Arnhem
- 29-09-2009 Janine - Amersfoort

BEVALLEN:
- 21-03 Nienke - Yinthe Vera*
- 27-08 Marina - Silas
- 09-09 Kelly - Wies - Schinveld
- 09-09 Roelie - Roy - Emmen
- 10-09 Hendrika - Eliza - Gorinchem
- 12-09 Hiske- ......- Sneek

AFSPRAKEN:
- 21-09 Janine VK 

Heb het laatste lijstje even gekopieerd en aangepast, voor de statistieken!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #3
door Anoeska op 19 sep 2009, 17:43
Anoeska

ZWANGER:
- 13-09-2009 Linda

BEVALLEN:
- 27-08 Marina - Silas
- 12-09 Hiske- Storm- Sneek

AFSPRAKEN:
- 21-09 Janine VK 
- 23-09 Anoeska Strippen 2ex

Hoi meiden. 
Yep, nog steeds rustig. zelfs de hele middag wezen winkelen met mn zoontjes. Ze hadden echt nieuwe kleding nodig en wat sportkleding. Dus hun oude schoenen bij scapino gebracht. Kreeg je mooi 20 euro pr 40 euro korting en je steunt een goed doel.
Nu dus wel erg moe. Maar moet nog even koken voor de mannen. daarna heerlijk ik bad denk ik. Zooo lekker even die zware buik dan niet voelen.
Succes allemaal he! Kom snel weer om t hoekje kijken. XXX

Quote Post
September 2009 deel 2 - #4
door Fabičnne78 op 19 sep 2009, 20:01
Fabičnne78

ZWANGER:
- 13-09-2009 Linda

BEVALLEN:
- 27-08 Marina - Silas
- 12-09 Hiske- Storm- Sneek

AFSPRAKEN:
- 21-09 Janine VK
- 23-09 Anoeska Strippen 2ex 
- 23-09 Fabiènne VK

Jemig Anoeska hoe houd je het vol, k heb al echt moeite om van de bank naar de keuken te lopen,heb echt het gevoel alsof ik met een bal tussen mijn benen in loop (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) dus gaan winkelen IK MOET ER NIET AAN DENKEN . Sterker nog ik durf echt neit in mijn eentje nog ergens naar toe te gaan. Ik zak zovaak echt letterlijk door mijn benen heen vanwege de pijnscheuten in mijn liezen. Net alsof iemand mij met een mes aan het bewerken is. Voel ook vaak van die steken in mijn vagina, wat een K gevoel zeg!!!! 

Heb zelf de hele middag op bed gelegen. HEERLIJK. Om kwart voor 6 was ik pas beneden, aangekleed en gedoucht. Zal het wel nodig gehad hebben....

Roelie, heb je zoveel kraamverband nodig dan; zat er niet voldoende in het kraampakket????

Krijg zo visite van een vriendin, gezellig!!!!

Gisteren trouwens nog ruzie gehad met een vriendin aan de telefoon, sloeg echt nergens op, weet niet waar zij last van had:
Al vaker heb ik gezegd dat ze (mijn vriendinnen) beter niet over de vader kunnen beginnen omdat ik daar te emotioneel op reageer. Vooral de laatste tijd. Nou aan de lijn begon zij er weer over. Toen zei ik: "sorry maar ik wil niet over hem praten" en ging verder met een ander onderwerp. Maar zij stelde nog een vraag over hem. Toen heb ik een paar zinnen verteld om vervolgens direct te zeggen: "maar zoals ik net al heb aangegeven wil ik niet over hem praten omdat ik daar geirriteerd van raak." Nou ja het telefoongesprek duurde niet lang meer en een half uur nadat we hadden opgehangen heb ik terug gebeld met het volgende: ik zei:" ik heb een vraag: zou jij mij een plezier kunnen doen om totdat ik bevallen ben niet meer over hem te kunnen beginnen. Vraag maar niks meer over hem omdat ik merk dat het mij emotioneel te veel doet en ik geirriteerd raak. Ik wil mijn frustraties jegens hem niet op jou botvieren, je bent een goede vriendin en ik wil niet boos worden op/geirriteerd raken op/ bot zijn tegen jou terwijl ik dat tegen hem zou moeten worden/doen. Dus of je daar aub rekening mee kan houden." In mijn ogen een hele redelijke vraag omdat ik haar wil beschermen zodat ik niet een keer naar haar toe uitval en zij niet de juiste persoon is. Maar zij werd kwaad....... Echt  ze voelde zich op haar plaats gezet en haalde echt de meest vreemde dingen erbij als van: "wij hebben allemaal het beste met je voor" Ja dacht ik wat heeft dat met deze situatie te maken........ Vervolgens zei ze: "ja en je wilt ook al niet meer afspreken als ik vraag wat voor een plannen je aankomende week hebt, hoe je toen reageerde voelde ik mij ook al op mijn plaats gezet.............." Ik dacht echt oh waar gaat dit over. Ik probeer haar te beschermen en ik stel een simpele vraag of ze de vragen over de vader van mijn kleine ff kan uitstellen tot na de bevalling omdat ik te heftig reageer. Dan vraag ik toch niet teveel.......

En afspreken/plannen, nee natuurlijk niet, zelfs met mijn ouders plan ik niks. Ik bekijk per dag hoe ik mij voel en of ik nog niet bevallen ben, het kan ieder moment gebeuren. Ik spreek liever op de dag zelf wat af dan dat ik mensen moet afbellen omdat het begonnen is. Als ik dat aangeef heeft dat toch niks met op de plaats gezet voelen?!?!?!?!!??!?! Ze zal wel ongesteld geweest zijn ofzo want vond het werkelijk NERGENS OP SLAAN!!!!!!!!!!!!!!

Ladies, een andere vriendin kan ieder moment komen. Fijne avond, slaap lekker voor straks en tot morgenochtend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #5
door Roelie op 19 sep 2009, 20:27
Roelie

Fabienne, het vloeien kan tot 6 weken duren, en bij mij is een "normaal maandverband" echt niet goed genoeg om dat op te kunnen vangen. Zo'n surfplank geeft toch iets meer een vertrouwd gevoel. En er liggen bij de Schlecker niet voor niets zoveel pakken kraamverband in het schap denk ik dan maar zo. Voor de prijs hoef je het niet te laten, €2.89 per verpakking van 12 stuks. Gezien het feit dat ik toch heel regelmatig moet plassen en mij dan toch ook maar verschoon gebruik ik er nogal wat. Maar het moet me toch van het hart dat het kraamverband in het ziekenhuis beter in model bleef. Die uit het kraampakket en van de Schlecker vormen heel erg naar hoe je hebt gezeten.
En trek het je toch niet teveel aan van die vriendin, die weet waarschijnlijk niet helemaal hoe er mee om te gaan, en heeft vast en zeker ook geen idee hoe het voelt om op het laatst in je zwangerschap te lopen... Komt straks na de bevalling vast wel weer goed!

Anoeska, pfoe wat een energie om nog ff te shoppen zeg! Dat was mij echt te veel op het laatst, maar ja ik had er niet al 1 of meer rondlopen die ook gewoon doorgroeien... dan moet je soms wel gewoon doorgaan. Petje af meid!

Zou de rest van de dames het nieuwe topic wel kunnen vinden? Anders misschien slim om het even via hyves door te geven? Als een van jullie dat zou willen doen dan, ik heb geen hyves....

Laterrrrr

Quote Post
September 2009 deel 2 - #6
door Fabičnne78 op 19 sep 2009, 23:34
Fabičnne78

Roelie het is gebeurd , goede tip van je!!!
Bis morgen!!!!!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #7
door Fabičnne78 op 20 sep 2009, 10:50
Fabičnne78

goodmorning, nog geen tekenen....helaas. Kom later weer online. Hoe is het met jullie??????????????????//Genieten jullie nog van de kraamdagen???? Gaat alles goed???Groeien de kleintjes goed????? En herstellen jullie goed????

Tot later!!!!!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #8
door Janine op 20 sep 2009, 11:21
Janine

goedemorgen, rustige nacht gehad, geen voorweeën meer. wel veel wakker gelegen omdat ik zo verkouden ben, voel me weer behoorlijk belabberd hiervan terwijl ik net dacht dat het beter ging, niet dus...
vandaag thuis een rustige dag, mijn schoonouders hebben net Sanna opgehaald en brengen haar vanavond na het eten weer terug, kunnen wij even relaxen.

Anoeska knap van je hoor dat je dat nog trekt zo'n hele middag in de stad, ik ben blij dat ik twee weken terug al een jas en schoenen heb gescoord, hoef nu voorlopig even niks aan te schaffen voor Sanna. En ga dus ook echt niet meer de stad in, heb ik ook geen energie meer voor.

Fabiënne die vriendin heeft zelf ook behoorlijk last van d'r hormonen lijkt het wel, wel dom hoor dat ze hier nu mee komt, zou leuker zijn als ze het gewoon even voor zich houdt. Maar ja laat haar lekker, richt je op mensen die je nu wel goed om je heen kan hebben, zij komt dan straks wel weer toch. Wel heel vervelend hoor dat je zomaar door je benen zakt, ook wel eng, dan zou ik ook niks meer alleen ondernemen.
Ik loop nog wel maar ook echt geen grote afstanden meer, en ga regelmatig zitten, heb ook tijdens het lopen supervaak harde buiken en dat doet dan echt pijn.

Roelie ja die kraamverbanden... vooraf denk je die heb ik toch vast niet nodig die gigadingen, maar helaas toch wel (na de bevalling kreeg ik er zelfs 2 naast elkaar...). Kan me alleen niet herinneren dat ik ze heb bijgekocht, volgens mij kon ik redelijk snel overgaan op gewoon maandverband.

Linda ben je stiekem bevallen? ik heb al even niks meer van je gelezen

groetjes Janine

Quote Post
September 2009 deel 2 - #9
door Roelie op 20 sep 2009, 11:22
Roelie

Geniet vooral van de rust nu de kraamhulp weg is. Je kunt nu iets meer je eigen dingen doen en de tijd indelen.  En lekker met mijn man aanmodderen bij het verschonen en het badderen en wassen .(gaat steeds beter hoor)  Verschonen van het ledikant heb ik letterlijk gekopieerd van de kv hoe ze het had opgemaakt. De wandelwagenbak waar Roy een groot deel overdag in de kamer in ligt was een drama om te verschonen met zo'n dikke deken en een groot laken voor een ledikant erin... Maar goed, al doende leert men. Rustig blijven is het devies. Ik heb geen idee hoeveel Roy nu groeit, komende week komt er van het (consultatie)buro nog iemand en die moet ook een weegschaal bij zich hebben. Gek he, eerst wegen ze elke dag en dan hoeft het ineens niet meer als de kraamhulp weg is... Maar zolang ons ventje tevreden is en lekker slaapt gok ik er maar op dat ie genoeg voeding binnenkrijgt. We gebruiken alleen wel infacol voor de maagkrampjes intussen. Tot op heden heeft Roy nog geen buikkrampjes weer gehad. Duimen dat het zo blijft.
Van benee begint het nu ook iets beter te voelen, heb het idee dat de cyste toch iets aan het slinken is.
Wasmanden enzo tillen mag eigenlijk nog niet, lastig met al die was. Moet iedere keer mijn man vragen of hij de manden wil verplaatsen. Badje vullen moet ook mijn man doen, anders maar halve emmer per keer tillen. Weet niet hoe lang ik dat moet volhouden, maar denk dat ik er gauw flauw van ben!

Kom later terug!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #10
door Wendy op 20 sep 2009, 11:26
Wendy

hallo meiden
daar was ik weer en nog steeds niet met goed nieuws pfffff de weeen zetten nog steeds niet goed maar gelukkig mag ik morgen weer na het zkh als het er nog niet is en dan strippen ze nog een keer en maken we meteen een afspraak om te gaan inleiden (gelukkig) de gyncoloog wil dat ik deze week bevallen ben dus daar gaan we maar van uit maar volgens mij is deze kleine erg aan het dwarsliggen en laat het gewoon op de laaste minuutjes aan komen of zo hahah ( lijk mij wel was ook zo lekker dwars ) maar we zien het allemaal wel ik laat het over me heen komen meer kan ik niet doen helaas 
@anouska knap hoor zo schop avontuur zou er niet aan moeten denken al gaat het lopen bij mij ook nog steeds prima nergens geen last van hihih
@fabienne sommige vriendinnen snap het niet helemaal als je op het eind loopt maar je moet maar denken straks ben je bevallen en dan zijn ze als eerste die na je toe komen om op kraamviste te komen 

meiden ik ga nog ff liggen en maar hopen dat onze kleine uk zich ff beter gaat aan melden gigig en eens gaat komen 

xxxx wen

Quote Post
September 2009 deel 2 - #11
door Anoeska op 20 sep 2009, 12:16
Anoeska

Good morning,

Moest mn vriend even aan de kant duwen hoor hihi. Had zo'n zin jullie verhalen te lezen. Dacht idd misschien te zien dat je baby er is Wendy en van Linda vermoed ik t helemaal. 
Nou hier nog giga rustig. T enige dat me wakker maakte vannacht waren die rot muggen weer hihi. Maar kon gelukkig erna lekker doorslapen tot half 10. Dus dat was heerlijk. Ga zo met mn gezin naar mn zusje. Ze is geopereerd aan haar buik aan een vleesgroei nog van haar keizersnee van 11 jaar geleden en ligt daardoor al 10 dagen op de bank, omdat het een flinke bloeduitstorting geworden is en t gevaarlijk is als ze veel doet. Nou dan mag ik nog niet klagen idd met mn 3 uur door de stad slenteren.

Die pijnschoten in je lies had ik bij mn 2e zwangerschap ook heel erg. De Vk zei dat t een trapje van de baby is die net op een gevoelige plak je daar even trapt. Voelt idd als een messteek. Ik heb er nu geen last van gehad. En kan me herinneren t na de geboorte van Leon ook niet meer gevoeld te hebben.

Ik had ook genoeg aan t kraamverband en toen t op was gewoon verband gebruiken. Had ongeveer 2 a 3 wk bloedingen maar was er daarna wel weer zo'n 5 maanden vanaf door de borstvoeding. heerlijk was dat.

Ben trouwens net wel heeeeel veel slijm met iets een bruinig kleurtje verloren! Kweet dat t een teken is, maar zegt nog niets over de tijd toch!
Wel grappig 2 wk geleden had ik licht paniek van oef nu kan ik elke dag  bevallen als ik iets voelde En nu denk ik. Ooooh voel ik maar wat dan begint de bevalling lekker. Ben er nu veel meer aan toe zegmaar.

En wat een egoistisch gesprek van je vriendin Fabienne. Dat je t geduld nog opgebracht hebt om haar te bellen. Zou ze soms ingeseint zijn door je ex???? Je zou t haast denken. Maar super dat je voor jezelf bent opgekomen. Er is heeeeeeeelemaal niemand die kan beoordelen hoe t een en ander voor jou voelt. En als jezelf een sterke vrouw bent en alles op een rijtje hebt. moeten ze juist alleen maar trots op je zijn en je beslissing respecteren toch! Je hebt nu al wel even genoeg aan je hoofd.

Nou zo weer even bijgekletst gezellig. Kom zeker vanavond nog even kijken. Tot snel XXX

Quote Post
September 2009 deel 2 - #12
door Kelly op 20 sep 2009, 13:45
Kelly

Gisteren een regeldag gehad. Was even lastig omdat mijn tepels nog erg gevoelig zijn. Ze kwam echt bijna ieder uur voor een voeding, pfff.... Gelukkig vandaag weer een beetje rust. Lekker tot half 11 kunnen slapen. Had ik echt even nodig. Ik was best wel moe. Wies meldt zich 's nachts gelukkig maar 1 keer voor een voeding, maar ze doet altijd erg lang over een voeding. Ben alles bij elkaar wel 45 minuten bezig. Na de voeding moet ik ook nog mijn tepels en haar mond schoon maken en er de gel tegen spruw op smeren. Zal blij zijn als dat allemaal weer over is en ik gewoon lekker kan voeden zonder al die toestanden.
Anoeska, wel lekker dat je nog zo mobiel bent dat je kunt gaan winkelen. Bij mij viel dat ook wel mee moet ik zeggen. Wij zijn de week voordat ik bevallen ben nog een hele dag naar de dierentuin geweest.
Fabiènne, wel egoistisch van die vriendin om zo te reageren. Ze mag wel wat meer rekening met je houden, maar het zal vast allemaal wel weer goed komen.
Wendy, ik hoop voor je dat het nu eindelijk door zet!
Roelie, gelukkig heb ik het kraamverband niet meer nodig. Had het al een tijdje niet meer nodig, maar heb het pak gewoon op gemaakt. Heb nu gewoon maandverband in. Het bloeden is bij mij maar zo minimaal. Is ook niet echt heel erg geweest. Ik heb weet ik hoeveel pakken kraamverband liggen. Had nog over van de vorige keer, heb ook nog van een vriendin wat gekregen en in het kraampakket zat nog heel veel. Het is dat je niet hier in de buurt woont, anders mocht je alles hebben! Lekker is dat om met je kindje er op uit te trekken. Alle mensen komen even kijken als je met zo'n baby buiten komt. Goed om te lezen dat het zo goed gaat met Roy en dat het ook weer beter gaat met jou.
De dames die nog even te gaan hebben veel sterkte, ik zal voor jullie duimen en degenen die al bevallen zijn: geniet lekker van jullie baby!

Quote Post
September 2009 deel 2 - #13
door Wendy op 20 sep 2009, 19:14
Wendy

Hoi meiden,

Ik heb de eer gekregen om jullie te vertellen.
Dat Linda vanmiddag om 12:47uur is bevallen van een mooie en gezonde dochter.
De naam van het kleine wondertje is Goldie.
Mama en Goldie maken het allebei goed!!!!!!!
En papa en grote zus Senna zijn ook zo trots als een pauw!!!

Heb het kleine meissie al gezien en het is een heel mooi meisje echt een schatje

Linda zal jullie het hele verhaal heel snel zelf vertellen...Dus nog even wachten...

Linda,Martin en Senna
Nogmaals gefeliciteerd namens ons!!!
Geniet er lekker van, het lange wachten is goed beloond!!
Wat een mooie meid
Ben er helemaal verliefd op

Dikke kus wendy

Quote Post
September 2009 deel 2 - #14
door Wendy op 20 sep 2009, 19:28
Wendy

Hmmm was vergeten te vermelden dat Goldie ruim 7pond is

xxx

Quote Post
September 2009 deel 2 - #15
door Janine op 20 sep 2009, 20:28
Janine

Linda gefeliciteerd!!! ik dacht het al, vond het te rustig. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, maar ze is gelukkig toch nog uit zichzelf gekomen. Martin dacht toch ook dit weekend? Geen 8 in de datum, maar wel een hele mooie hoor 20-09-2009. Geniet maar lekker van jullie meisje!

Wendy bij jou loopt het ook allemaal niet zo lekker hè, ik had gehoopt voor je dat je inmiddels al bevallen was, hopelijk komt het nu wel snel opgang. 

Anoeska toch een eerste teken, altijd fijn toch, nu nog het echte werk.

Kelly pittig hoor zo'n regeldag als je nog pijn hebt, hopelijk is de spruw nu snel weg en kan je gewoon lekker genieten van het voeden.

Ik heb een heerlijke dag gehad, Daan en ik zijn vanmiddag lekker uitgebreid wezen lunchen en daarna lekker thuis gerommeld. Heerlijk, alleen nog steeds moe.
Morgen weer naar de vk.

groetjes Janine

Pagina 1 van de 49
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Stokke

Thoeris

Gratis lid worden? Binqy?

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.