Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Oeps......aan de pil en toch zwanger

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #1
door Esther op 08 sep 2009, 18:25
Esther

Hallo Allemaal,

Ik ben nu 6 weken zwanger van ons eerste kindje. 
Eigenlijk een behoorlijke schok omdat ik gewoon aan de pil was. 
Ik had al een poosje last van diarree en omdat dit eigenlijk vrij normaal voor me is dacht ik er verder nooit bij na. Op een gegeven moment liet mijn ongesteldheid op zich wachten tijdens mijn stopweek. Mijn beste vriendin stelde me gerust en zei dat ik niet zwanger kon zijn.... Diarree staat niet in de bijsluiter vertelde ze me. Later hebben we er heel hard om moeten lachen.
IK WAS DUS WEL ZWANGER!
Nadat mijn partner en en ik de eerste schok te boven waren gekomen zijn we helemaal in de wolken. Het is allemaal zo spannend!!

Wie heeft er ook ervaring mee?: Aan de pil en toch zwanger. 
En zijn er ook bijwerkingen aan voor de baby?

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #2
door Connie op 08 sep 2009, 19:15
Connie

gefeliciteerd dat is een verrassing!

bij ons is het een lang gewacht en eindelijk gekomen zwangerschap dus kan er niet over meepraten.

wel fijn dat jullie er om kunnen lachen en in de wolken zijn, lijkt me toch echt schrikken zo ongepland!

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #3
door Esther op 08 sep 2009, 19:43
Esther

Tuurlijk is het enorm schrikken. Er gaat van alles door je hoofd heen.
1000-den zorgen. Gelukkig 9 maanden om alles op een rijtje te zetten. 

Ook veel zorgen rondom het vertellen aan een aantal mensen.
Helemaal omdat je weet dat het voor hun niet allemaal vanzelf gaat. 
Zie er ook erg tegenop om te vertellen dat we een "ongelukje"hebben gehad.

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #4
door Angelique op 08 sep 2009, 21:48
Angelique

Hey hey,

Gefeliciteerd!! Maar wel schrikken hoor. Bij ons is ong hetzelfde overkomen. Ik was alleen niet aan de pil, we deden het veilig met condoom op 1 avondje na, hoe groot is de kans dachten we... Toen was het dus raak! We wilden eigenlijk helemaal geen kinderen (dachten we) maar toen we erachter kwamen hadden we er vrijwel meteen een berusting in. Maar er waren ook rondom huisvesting een aantal dingen die niet uitkwamen maar waar we wel een oplossing voor zouden vinden. Helaas is het een paar dagen later mis gegaan. En we zijn het daarna ook niet meer veilig gaan doen, onder het mom we zien wel wat er gebeurd. Want we waren er door de miskraam en het verdriet dat we ervan hadden wel achter dat een kindje wel heel leuk zou zijn. En was eigenlijk meteen erna weer zwanger, ging ook weer mis en daarna nogmaals zwanger, en die is nu al hard op weg om te komen

Maar om een lang verhaal kort te maken, snap je gevoel wel. Wij worden 3 keer in hele korte tijd zwanger waarvan 1 keer per ongeluk en ons huis word over 3 weken pas opgeleverd (wonen nu al 2,5 jaar in een klein appartement) dus veel mensen vonden het niet handig van ons om het zo te 'plannen' (Er valt niets te plannen vind ik, maar goed..) En anderen om ons heen zijn al heel lang bezig en daar lukt het gewoon niet bij. Mijn ervaring is om gewoon open kaart te spelen en je gevoel erbij te vertellen. Dat word toch het meeste gewaardeerd. Maar ik weet dat ik me wel heel erg schuldig voelde tegenover die mensen. En ook bang dat als ze het met mij hadden over hoe moeilijk het ging, dat ze zouden denken op wat ik ook zou zeggen; zij heeft makkelijk praten.. Maar als het vrienden zijn komt alles goed en nogmaals gewoon open kaart spelen. Maar geniet van je zwangerschap, want (heel cliche) maar de tijd vliegt echt voorbij!!!

Groetjes Angelique

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #5
door Rianne op 08 sep 2009, 21:53
Rianne

daar kan ik ook over mee praten ben ook al jaren aan de pil maar ben gewoon door zwanger geworden ook een ongelukje maar ben nu een trotse moeder van een zoon van 2 maanden 
heb nu een spiraaltje laten zetten vorige week kijken of dat beter is 

groetjes rianne

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #6
door Iris op 08 sep 2009, 22:10
Iris

Hier ook eentje hoor! Wij hadden al 2 kids, en zaten voorlopig echt nog niet aan een derde te denken (als we die al wilden!!). Maar we hebben dus een souvenirtje van vakantie meegenomen
Ik was alleen niet aan de pil, maar het is net zo onverwachts als dat ik dat wel was geweest! 
Ik vond het in het begin echt schrikken hoor, en was ook best een beetje in paniek. Hoe gingen we dat nou in godsnaam doen?! Maar nu is het allemaal al bezonken en is er alleen nog maar blijdschap over. Als dit niet was gebeurd, was er wellicht nooit een derde kindje gekomen. Nu heeft de natuur het bepaald, vind ik wel prettig
Ik vond het ook moeilijk om aan mensen te vertellen die allang een kindje willen. Maar ik doe het toch maar, want ze komen er hoe dan ook achter. Bovendien kun je dan ook gewoon zeggen hoe je je er bij voelt...

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #7
door Naomi op 08 sep 2009, 22:28
Naomi

He, Esther. Ik snap je gevoel wel. Maar het gaat om niemand anders dan jij/jullie! Jullie gezin. Maar ik zou het niet als ongelukje brengen, maar als een "gelukje" Dat klinkt heel anders, terwijl je eigenlijk hetzelfde bedoelt. Toen wij destijds in maart ons huis ingingen, na een maand klussen, dachten we: we zien wel. We stoppen met de pil en wie weet zijn we over 6 mnd wel zwanger. Na 6 weken nog niet ong. toch een test gedaan, was ik direct zwanger! Wel gewenst,maar toch... Niet helemaal zoals we hadden bedacht. Want al ons spaargeld was in het huis gegaan. Gelukkig hadden we nog 2 volledige inkomens. We kochten elke maand wat. En 9 maanden is lang. Komt allemaal wel goed! Geniet er lekker van! Succes en groeten Naomi

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #8
door Sofia op 08 sep 2009, 22:43
Sofia

Hoi,

Bij de eerste was ik 20 toen ik zwanger werd. Ik was ook aan de pil en slikte hem trouw. Ik was net begonnen met een hbo-studie. Ik had al wel 5 jaar een relatie en woonde al een paar jaar samen. Het was dus gewenst, maar het heeft me wel overdonderd. Ik noem het geen ongelukkig, maar een grote verassing. Mijn man kon het allemaal iets eerder accepteren, hij wilde al graag kinderen, maar ik dacht verstandiger te zijn door eerst te studeren en dan kinderen. Maar goed nu heb ik studeren en kinderen tegelijk gedaan. Mijn studie heb ik vorig jaar afgerond en tijdens deze studie heb ik twee kinderen op de wereld gezet. Nu begonnen met een volgende studie en zwanger van de derde.

Heel veel suc6 met je zwangerschap. 

Groetjes Sofia

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #9
door Manon op 09 sep 2009, 08:15
Manon

Wij hebben ook zo een ''ongelukje'' gehad. Ik was 18 en trouw elke dag aan de pil, en toch bleek ik zwanger te zijn, ik bleef gewoon ongesteld en kwam er pas achter met drie maanden. Het was ontzettend schrikken zeker omdat ik zo jong was maar ik heb nu een prachtige dochter van 4 en ze heeft er totaal niks aan over gehouden.

Veel succes met je zwangerschap en geniet er van.

Groetjes Manon

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #10
door Sharon op 17 okt 2010, 16:56
Sharon

hallo allemaal,

ik heb n vraagje ik kwam via google hier..
uhmm ik slik de pil maar ben m vorige maand een paar keer vergeten..
ik heb een week voor mn ontrekkingsbloeding een beetje bloed verloren..
ik ben in die week heel moe geweest, had het idee dat mn hoofd uit elkaar sprong en nog van alles..
maar ben natuurlijk wel gewoon ongesteld geworden..alleen nu zijn de klachten nog niet voorbij.. en las dat je als je aan de pil bent sowieso een bloeding krijgt..

in ieder geval.. haha
vroeg me af of iemand dit ook heeft meegemaakt?

liefs sher

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #11
door Patricia op 17 okt 2010, 17:37
Patricia

sharon als je het niet vertrouw gewoon even een testje doen! die van de kruidvat zijn lekker goedkoop en heel goed! 
ik ben 2 jaar geleden een tijdje gestopt met de pil door de symptonen die jij aangeeft overgens... maar ik was toen niet zwanger! 
maar gewoon even testen!

wat ik verder even bedacht... bij mij staat in de bijsluiter wel dat de betrouwbaarheid van de pil minder word als je aan de diaree bent (weet wel dat dit een erg oud toppic is maar goed wil het toch even melden) 
diaree en antibiotica zijn 2 dingen die de betrouwbaarheid verminderen!

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #12
door Sharon op 18 okt 2010, 15:31
Sharon

hee patricia

dank je wel voor je reactie!
ja ik ben vandaag naar de huisarts geweest maar ze zegt dat ik nog 3 weken moet wachten voordat de test betrouwbaar is..vanwege dat ik aan de pil ben.. kan het langer duren voordat mn lichaam reageert..
dus dat worden een paar spannende weken..

ja ik heb die symptonen nog gehad en ben al 5 jaar aan deze pil
maar heel erg bedankt voor je reactie en ik laat sowieso nog horen wat het is geworden

liefs

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #13
door Danielle op 18 okt 2010, 19:15
Danielle

kunnen ze je niet doorverwijzen zodat er even een echo gemaakt wordt ofzo?... 3 weken wachten is wel heel lang (zeker als je zo in spanning zit)

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #14
door Marije op 18 okt 2010, 21:58
Marije

Hoi ook bij ons thuis lkoopt er een "cadeautje" zoals wij het noemen rond.
We hadden al 1 zoon en hadden altijd al wel gezegd dat we er niet heel veel tijd tussen wilden hebben. Ik ben 3 maand na de zwangerschap weer met de pil begonnen en slikte hem trouw. Toen de oudste bijna 9 maand was bleef mijn ongesteldheid uit en ik wist al genoeg. Ik zei tegen mijn man, ik weet genoeg ik voel het gewoon ik ben weer zwanger, en dat klopte. 
Afgelopen zomer ben ik weer door de pil heen zwanger geraakt alleen is het deze keer op een miskraam uitgedraaid. We hadden ons al wel op de komst van nog een kleintje verheugd en hebben toen besloten om dan maar te stoppen met de pil, was ik net als bij nr 1 gelijk weer zwanger.

Hier nemen we dus maar andere voorzorgsmaatregelen als nummer 3 gezond en wel op de wereld is, dan mag mijn man voor een knipje. Het gaat hier allemaal een beetje te makkelijk.

Heel veel geluk met je zwangerschap en idd heb je gelukkig even de tijd om te wennen en alles voor te bereiden.

Groetjes

Quote Post
Oeps......aan de pil en toch zwanger - #15
door Joyce op 18 okt 2010, 22:02
Joyce

Hoi Esther

Ik had precies hetzelfde verhaal als jou toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,niet gepland,absoluut gewenst
Inmiddels is onze zoon alweer 2 jaar geworden en een geweldig mannetje
maar inderdaad,in het begin was het even een schok

gr Joyce

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet