Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

ABC Dophilus

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
ABC Dophilus - #1
door Marjolein op 16 sep 2007, 13:12
Marjolein

Hoi Allemaal, Ik heb een zoontje van 9 weken oud. Hij heeft/had heel veel last van darmkrampjes. Het begon toen hij 3 weken oud was. Toen kreeg hij er zo veel last van, en vrij heftig. Hij had het soms bijna de hele dag door en ook s'nachts. Toen zat ik er een gegeven moment helemaal doorheen hij krijsde bijna dag en nacht van de pijn, een week lang s'nachts met hem in de weer geweest. En s'ochtends roept er weer peutertje van 2 jaar dus daar moet je ook weer voor klaar staan. Toen heb ik het cb gebeld en is hij ingebakerd. En dat gaat goed. s'nachts sliep hij weer goed en ik had weer rust en kon er weer voor mijn dochtertje zijn. Want dat ging toen niet omdat ik alleen maar druk was met hem. Alleen sinds vorige week zonsdag had hij ineens weer meer last van krampjes. Nu was hij al verkouden en afelopen maandag kreeg hij ook nog een prikje. Ik denk dat hij toen al een buikgriepje onder de leden had want die nacht kreeg hij zo'n last van darmkrampjes toen zijn we weer vanaf 3.30 uur in de weer geweest tot zijn volgende voeding pfff. We hadden trouwens al van alles geprobeerd voor zijn krampjes cinababy, venkelwater niks helpt. Toen had ik van iemand gehoord dat Solgar abc Dophilus goed zou werken voor baby's die extreem veel last hebben van krampjes. Nu gebruik ik het sinds afgelopen woensdag en tja of het nu al werkt kan ik nog niet echt zeggen. Hij poept nu wel ineens meer en hij laat weer veel windjes wat hij niet echt vel deed. De ene dag heeft er er ook meer last van als de andere dag en hij gaat nu ook naar de 3 maanden toe dus zal het ook wel minder gaan worden. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met dat spul. Hoe lang duurt het voordat het gaat werken en werd het een stul minder of gingen de krampjes zelfs helemaal weg. Ik ben benieuwd naar de reacties. Groetjes, Marjolein

Quote Post
ABC Dophilus - #2
door Renee op 17 sep 2007, 10:37
Renee

Hoi Marjolein, Ik heb ipv abc dofilus cinababy gebruikt en dat werkte bij Demi erg goed (is vergelijkbaar met elkaar) Hij liet ook veel windjes en ging meer poepen. Het sloeg na ongeveer een week aan bij hem. De krampjes werden veel minder, maar af en toe had hij er nog wel een beetje last van als er een scheet dwars zat ofzo! Mij werd ook het advies gegeven om goed te laten boeren na een fles omdat de lucht omlaag gaat als hij niet alles opboert. Na 3 maanden word het zowiezo minder met die krampjes. Succes!

Quote Post
ABC Dophilus - #3
door Seppie op 17 sep 2007, 12:15
Seppie

Hoi Marjolein, Ik heb ABS Dohpilus gebruikt voor mijn zoontje die heel veel last van krampjes had. Na twee weken had ik een heel andere baby! Ik was er zo blij mee en raad het iedereen dan ook van harte aan!!! Groetjes Seppie

Quote Post
ABC Dophilus - #4
door Marjolein op 17 sep 2007, 20:49
Marjolein

Hoi Renee, Fijn dqat bij jou cinababy wel goed werkte bij mijn zoontje werkte het helemaal niet. Maar na een week zag je dus resultaat. Ik ben nu ook bijna een week bezig met abc dohpilus en ik merk wel dat het minder wordt de krampjes. De ene dag heeft hij er uiteraard wel meer last van als de andere dag en ze duren ook korter nu. Eerst duurde het soms 3 uur voordat het over was. Maar bedankt voor je reactie in ieder geval. Hoi Seppie, Dus jou zoontje had ook zoveel last van darmkrampjes. Had jij ook al van alles geprobeerd bij je zoontje. Maar bij jou sloeg het na 2 weken dus aan fijn zeg. Je bent een gegeven moment ten einde raad he, als ze er zoveel last van hebben. Mijn zoontje gilde bijna de hele dag door erg vermoeiend pfff. Was het na 2 weken ook echt helemaal weg bij je zoontje of had hij er een stuk minder last van. Gr, Marjolein

Quote Post
ABC Dophilus - #5
door Babylab universiteit leiden op 17 sep 2007, 23:22
Babylab universiteit leiden

Beste mama´s en papa´s, Ik ben op zoek naar nieuwsgierige baby’s (6mnd-12mnd) die mee willen doen aan een leuk kort experiment aan de universiteit van Leiden. Tijdens het experiment krijgt de baby eerst een paar keer het zelfde filmpje te zien zodat de baby hier aan went. Daarna krijgen ze nog eens het zelfde filmpje te zien maar dan met een kleine verandering. We kijken dan hoe de baby hierop reageert en proberen daaruit af te leiden hoeveel de baby van het filmpje heeft begrepen. Ik hoop dat ik jullie mag verwelkomen in het babylab. Met vriendelijke groet, Lot Coenen namens het babylab van Universiteit Leiden Kijk voor meer informatie op http://babylab.leidenuniv.nl

Quote Post
ABC Dophilus - #6
door Seppie op 18 sep 2007, 09:19
Seppie

Hoi Marjolein, Kemen moest inderdaad heel veel huilen, daar word je op een gegeven moment echt wel radeloos van. En net zoals je zegt, je probeert alles. Dit was voor ons een wondermiddeltje. Na twee weken waren de krampjes helemaal weg. Mochten we ooit een tweede mogen krijgen, dan haal ik het van te voren al in huis! Heb jij het ook gebruikt voor je zoontje of heeft iets anders geholpen? Groeten Seppie

Quote Post
ABC Dophilus - #7
door Marjolein op 22 sep 2007, 21:40
Marjolein

Hoi Seppie, Ik gebruik idd ook dat spul en even afkloppen we zijn er nu ruim een week mee bezig en het lijkt te werken. De krampjes lijken bijna helemaal weg te zijn. We hadden bij hem ook van alles geprobeerd zoals cinababy en venkelwater maar dat hielp niet. Toen hoorde in van iemand dat dit goed zou werken voor baby's die heel veel last hebben van darmkrampjes. Het is zeker aan te raden. Ik heb ook nog een dochtertje (2 jaar) die heeft het ook gehad maar lang niet zo erg en het duurde nie tzo lang. . Gr, Marjolein

Quote Post
ABC Dophilus - #8
door Verwijderd lid op 12 sep 2009, 09:42
Verwijderd lid

Ik heb de Solgar ABC Dophilus bij beide zoontjes gebruikt. Dit doe ik altijd vanaf de eerste fles omdat dit product ervoor zorgt dat er een goede darmflora wordt aangemaakt. Het is dus ook goed als je baby geen krampjes heeft. Veel huidproblemen komen ook vanuit de darmflora. Het is niet te vergelijken met cinababy. Cinababy werkt op een verstoorde spijvertering terwijl ABC op de darmflora werkt. Je kan het zelfs naast elkaar gebruiken.

Maar ik raad aan. Gebruik dit product altijd de eerste 12 weken en daarna als er tandjes doorkomen. Dan is de spijsvertering ook vaak verstoord. Het werkt ook prima bij diarree.

Ik kocht het altijd via 
http://www.drogistdrogist.nl/gezondheid/solgar-abc-dophi lus-poeder_1_Solgar10

Quote Post
ABC Dophilus - #9
door Sandra 1 op 13 sep 2009, 20:42
Sandra 1

hallo moeders !

Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand en hij had in het begin ook onwijs last van buik krampen. Heel vaak met het cb aan de tel gezeten werd er niet goed van ze bleven zegge ja maar dat hoort er bij probeer dit eens, probeer dat eens pff. Toen hij 3 maanden was, was ik er zo klaar mee en ben ik naar de huisarts gestapt. na wat gepraat te hebben kwamen we er achter dat het aan zijn voeding lag. Ze waren vanuit het ziekenhuis met nutrilon hypo allergeen begonnen. Maar mijn huisarts legde uit als je geen allergieën heb maar je gaat daar wel de producten voor gebruiken krijg je een tegenovergestelde werking. Dus hij had nergens last van maar door die voeding kreeg hij juist die klachten die de hypo allergeen voeding weg zou moeten nemen !! als je er over nadenkt erg logies. Als je bijvoorbeeld iemand die geen adhd heeft juist wel de medicijnen gaat geven die adhd-ers krijgen om rustig te worden worden de gene die ze niet nodig hebben juist druk !! mijn huisarts zei probeer gewoon eens de standaard voeding en dat heb ik gedaan en hij had geen last meer van buikkrampen. na een tijdje ben ik ook de difrax S- flessen gaan gebruiken ook tegen buikkrampen. en ik kan wel zeggen dat hij sins dien helemaal geen last meer heeft gehad. ik hoop dat je hier iets aan heb want ik weet niet wat voor voeding je gebruikt!! verder gebruikte ik cina baby maar daar was ik niet echt enthousiast over.

Groetjes Sandra

Quote Post
ABC Dophilus - #10
door Sabrina op 19 sep 2009, 08:13
Sabrina

ik heb het ook gebruikt bij mijn oudste dochter
wat een super spul wij gebruikte toen die flessen van advences(hoe je het schrijft)
bij onze 2e dochter gebruikte wij die difrax flessen wij hebben tot nu toe geen krampen gehad 
had btw wel al een potje gekocht hahahahha voor het geval

Quote Post
ABC Dophilus - #11
door Irinah op 19 sep 2009, 14:16
Irinah

Hoi Marjolein,

ik heb voor mijn dochtertje toen SAB SIMPLEX gebruikt en dan ook gewoon inbakeren en dat hielp bij ons heel goed. Ik gebruikte de puckababy
Het is wel een beetje prijzig: een klein flesje voor 8,25.

Iemand raadde mij dit aan en kost het in Duitsland, zij woonde aan de grens en ik liet het haar kopen en zij verzond het naar mij.
volgens mij moet je het ook hier ergens in Nederland kunnen kopen.

gr.

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet