Ouderschapsverlof in ploegen dienst - #1 door Karin op 31 mei 2009, 15:24
Karin
hoi weet iemand hoe het zit met ouderschaps verlof in de 5 ploegen dienst of heeft er hier iemand ervaring mee
mijn werkgever zegt dat dit niet mogelijk is om dit op te nemen alleen als ik de volledige 6 maanden achter elkaar neemwat dus betekend dat ik 6 maanden geen loon krijg volgens de wettelijke regeling moet de wergever het toestaan om een jaar lang de helft van het aantal uren per week te werken nu wil ik graag een jaar lang geen nachten werken dus dat zijn in mijn geval 2 dagen in de 14 dagen niet niet omdat ik ze niet wil werken maar mijn man heeft oproep dienst dus als ik ben werken snachts en hij moet opkomen zit je met een probleem als het wat ouder is zou het bij opa en oma kunnen slapen maar wil dit nu nog niet als mijn werkgever dit niet toestaat ga ik een schriftelijke aanvraag doen om maar de helft te werken van mijn uren wat betekent dat ik meer dagen niet ga werken en nog minder loon ontvang maar dit mag hij wettelijk gezien niet weigeren doet hij dit wel dan gaat het vervelend worden waar ik totaal geen zin in heb want heb het goed naar m'n zin heeft iemand tips voor mij
groetjes karin
Ouderschapsverlof in ploegen dienst - #2 door Clet op 03 aug 2009, 19:25
Clet
Hoi: Ik weet niet hoe het zit met ploegendienst. Maar wel het volgende. Je ouderschapsverlof moet een vast patroon hebben. Dus bijvoorbeeld elke woensdagmiddag van 16 tot 18 uur. Volgens mij moet dat vaste patroon zich zelfs elke week voordien. Dus niet elke 2 week van de maand ofzo. En ik kan me voorstellen dat dat met ploegendienst moeilijk haalbaar is. MIsschien dat je bij het ministerie van szw wat meer op site kunt vinden. Daar staan veel van dit soort regelingen duidelijk uitgelegd. Zowel voor de werknemer als voor de werkgever.
succes groetjes Clet
Ouderschapsverlof in ploegen dienst - #3 door Mirjam op 03 aug 2009, 20:09
Mirjam
Een link...
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13736&hoof dmenu_item_id=13825&rubriek_item=391909&rubriek_id=3 91817&set_id=2517&doctype_id=6&link_id=72370
Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.
Zwangerschapskalender
Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.