Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Zwangerschap duurt lang na miskraam

Naar laatste post.. Forums » Miskraam

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #1
door Miriam op 04 apr 2009, 15:10
Miriam

Ik heb 6 maanden geleden een miskraam gehad.
Het heeft toen 1 jaar geduurd voor ik zwanger was. Nu duurt het dus weer zo lang. Ik baal hier heel erg van. Het lijkt ook wel of de menstruatie anders is geworden na de miskraam(heftiger en helder rood bloed).
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurde het voor je weer zwanger was na een miskraam?

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #2
door Moon op 07 apr 2009, 17:03
Moon

Hoi Miriam,

Ik heb in augustus 2007 een miskraam gehad en mijn cyclus was op z'n zachts gezegt een rommeltje daar na. Héél vervelend en letterlijk en figuurlijk pijnlijk omdat wij graag een 2de kindje wilde. Uiteindelijk ben ik na een jaar van de ene kuur na de andere kuur gehad te hebben om mijn baarmoeder goed schoon te krijgen tot het op gang brengen van een normale cyclus bij de gyn beland. Nu na 1,5 jr vanaf die mk ben ik dan "eindelijk" weer zwanger .
Dus houd moed!! 
Mischien is een bezoekje aan de HA wel handig?

Succes en hopelijk ben je gauw zwanger! 
Groetjes van Linda.

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #3
door Sabrina op 07 apr 2009, 17:23
Sabrina

Hoi Miriam,

Ik heb in April vorig jaar een mk gehad.
Was toen vanaf November bezig en 6 feb. mijn laatste ongi.
Dus best vlug zwanger toen.
In April is het vruchtje afgekomen, toen hebben we pauze genomen tot onze vakantie in juni.
Daarna was ik in oktober weer zwanger (dus een maand of 4/ 5), maar helaas weer een mk.
Nu ben ik sinds januari zwanger.
Dus je ziet, er is geen pijl op te trekken, de ene keer duurt het 6 maanden, de andere keer 1.
Maar ik ben na de 2e mk naar de huisarts gegaan, die stuurde me door naar de gyn.
Daar heb ik 1 gesprek gehad en dat heeft me blijkbaar heel erg gerustgesteld, want toen was het raak.

Wens je veel succes!

XXX Sabrina

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #4
door Miriam op 09 apr 2009, 22:23
Miriam

Ik ben al bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar heb ik een bloedtest gehad en m'n man een spermatest.
Dit wat allemaal goed en nu moeten we afwachten of het voor de zomer lukt en anders gaan ze verder onderzoeken, maar ze achten de kans dat ik snel zwanger zal zijn erg groot. Natuurlijk erg fijn om te horen, maar ik heb wel zoiets van het toch nog eerst gebeuren.

Groetjes..

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #5
door Silly op 11 apr 2009, 12:43
Silly

Hoi Miriam,

Ik deel je gevoel.
Vreselijk he als het maar niet wil lukken. Ik heb in Oktober een Missed abortion gehad en daarvoor altijd snel weer zwanger naar miskramen, maar nu..................................
Ik wil gewoon heel graag een tweede. Maar ik wacht nog 2 maanden, (wat ik al langer zeg) en dan ga ik echt even langs de gyn.

Sterkte in deze wat veel mensen niet beseffen slopende tijd. 
Groetjes

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #6
door Kaatjekip op 20 apr 2009, 21:35
Kaatjekip

Hoi Meriam,

Zelf heb ik vorig jaar april een miskraam gehad. Ik ben normaal heel snel met zwanger raken ( 1e 2 maanden, 2e 1 maand en bij de derde weer 1 maand) nu hebben wij er echter ook voor ons doen lang op moeten wachten. Net nu ik dacht dat we ons erbij neer moesten leggen. blijk ik in verwachting te zijn het is nog heel pril en we vinden het heel spannend. Maar mijn lichaam was er misschien niet eerder aan toe.

Ik hoop dat je snel zwanger mag raken en ik wens je sterkte met het  moeten wachten.

Groetjes Heidi

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #7
door Silly op 22 apr 2009, 22:08
Silly

Pfffffffffffffffffffffffff weer ongesteld

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #8
door Nicole op 24 apr 2009, 20:53
Nicole

Hoi, ook ik deel je frustratie ... ik heb vorig jaar mijn zwangerschap afgebroken omdat ons kindje het Potter Syndroom had ... volgende maand zijn we een jaar verder en er is nog steeds geen zwangerschap ... ook ik baal hier ontzettend van maar ja ik ben jammer genoeg ook niet meer de jongste als het om zwanger worden gaat ik wordt 42 ... maar ik heb nog steeds een hele goeie regelmatige cyclus dus er is nog steeds hoop ... 15 april zijn we in het UMC in Utrecht geweest en nu worden we onderzocht ... ik moet nu eerst wachten op mijn volgende cyclus voordat ik bloed kan laten prikken en een echo kan laten maken ... mijn man moet ook zijn kikkervisjes laten checken ... ik slik om mijn cyclus soepel te laten verlopen Teunisbloemolie dit heeft een positieve uitwerking op je cyclus ... ik heb nu echt een hele regelmatige cyclus met weinig klachten ... misschien ook voor jullie een idee ... tevens heb ik ook positieve berichten gehoord over tarwekiemolie en de zwanger worden pillen van de Etos ... daad het niet dan schaad het ook niet want het zijn allemaal vitamine preparaten .... gr. Nicole

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #9
door Annoniempje80 op 18 mei 2009, 11:44
Annoniempje80

hoi

de frustratie die je hebt is zeer begrijpelijk ik heb het zelf ook heel erg ik heb in januari 07 en april 07 een mk gehad met 6 weken zw en in september 07 met 8 weken dat jaar was ik telken snel zwanger niks te klagen maar na de laatste mk lijkt het ons helemaal niet meer te lukken ben nu bijna al 18 maanden bezig om zwanger te worden van de 3e en ik blijf ondanks alles toch hoop houden dat het er voor ons nog in zit maar de frastraties worden iedere maand meer.

gr patricia

20 weken zwanger, uitgerekend op: 03-10-2012

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #10
door Silly op 05 jun 2009, 20:59
Silly

Ik ben nog steeds niet zwanger.
Jullie meer geluk?

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #11
door Nicole op 05 jun 2009, 21:06
Nicole

pfffffffffff ik weet het nog niet ik heb 11 juni mijn NOD maar ik ga ervan uit dat het ook niet raak is .... frustrerend hoor .... om je heen zeggen ze dan van: Je moet er niet zo mee bezig zijn maar hoe kan dat nou als je zwanger wilt worden dan hou je toch rekening met je vruchtbare dagen je houdt rekening met wat je eet en drinkt dus je houdt er toch met alles rekening mee hoe kan je er dan niet mee bezig zijn .... 

In mijn geval zeggen ze dan ook ... "je moet Nikkie* loslaten" .... maar hoe laat je je overleden kindje los en hoe weet je dat je haar hebt losgelaten ... ik weet het niet hoor tis voor de buitenwereld altijd zo makkelijk om te zeggen wat je wel en niet moet doen maar ja ... sta er zelf maar eens voor ....

Elke maand zit je in spanning van wordt ik het wel of wordt ik het niet ... en als je dan weer de eerste tekenen van bloed ziet dan kan je wel door de grond zakken en moet je je zelf weer bij elkaar rapen .... maar goed we proberen positief te blijven of niet dan ... op naar de volgende maand dan maar weer ... nieuwe ronde nieuwe kansen .... maar wel weer een maand ouder ....

gr. Nicole

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #12
door Martine op 06 jun 2009, 20:40
Martine

Ha Allen,

Uiteraard hoop ik dat iedereen gauw weer zwanger is. Moet wel zeggen dat het fijn is om te lezen dat ik niet de enige ben.
Heb nov. 2008 een mk gehad na 10 weken. Begin dec. gecuretteerd. De gyn zei nog: "nou meisje, je bent gewoon over 4 weken weer ongesteld hoor!" Die 4 weken zijn 5 maanden geworden!! Die maanden onzekerheid vond ik het vervelendste. De HA zei dat ze het helemaal niet zo raar vond en ik moest maar gewoon afwachten.

Op koninginnedag ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden en daarna nog niet opnieuw (ben voor zover ik weet ook nog niet zwanger).

Een poosje hield het mij heel erg bezig en hield ik met alles rekening met een mogelijke zwangerschap (eten & drinken enzo). Op een gegeven moment heb ik besloten me weer heerlijk op andere dingen te richten (er zijn zo ontzettend veel andere leuke, mooie en belangrijke dingen in de wereld!!) en sindsdien gaat het een stuk beter met me. Als ik nu de zegen van een zwangerschap ontvang, ben ik er reuze blij mee, maar blijft 't nog een poosje uit, dan heeft God dat voor me bedacht! De miskraam was namelijk ook niet voor niks, ik merk echt dat ik me op andere vlakken weer verder ontwikkeld heb nu, waardoor ik ook anderen tot hulp kan zijn...

Zo zie je maar, niks is voor niks. Maar ja, dat is wat ik geloof...ik hoop dat anderen daar ook wat steun aan hebben. Anders gewoon onwijs veel sterkte deze periode.

Martine.

12 weken zwanger, uitgerekend op: 02-12-2012

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #13
door Renee op 16 aug 2009, 15:47
Renee

ik heb gister een miskraam gehad 
het was best wel schrikken want ik ben 18 en had al 2 testen gedaan en die zeiden dat ik niet zwanger was maja dat was ik dus wel 
moet ik nu nog naar de dokter om alles te laten checken of is dat niet nodig ?
x

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #14
door Mirjam op 16 aug 2009, 16:26
Mirjam

Hoi Renee, wat vervelend voor je dat je een miskraam hebt gehad. Ik zou zelf wel even langs de huisarts gaan voor controle.
Sterkte,
Mirjam

Quote Post
Zwangerschap duurt lang na miskraam - #15
door Silly op 22 okt 2009, 14:56
Silly

Ik ben eindelijk zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoop dat het me nu gegunt is.

Succes iedereen die nog bezig is.

Groetjes, Sil

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.