| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #1
door Lonneke op 04 mrt 2009, 14:57 |
Lonneke |
|
|
een vraagje voor alle a.s. papa's:
tijdens mijn vorige zwangerschap, en deze keer weer opnieuw, heb ik gemerkt dat mijn vriend mij niet aantrekkelijk vindt.
een kusje en een knuffeltje, dat kan er nog net vanaf - hoogstens even lekker tegen elkaar aan liggen, maar verder dan dat moet het echt niet gaan...
de rillingen lopen hem nog net niet over de rug, maar ik merk gewoon aan alles dat hij fysiek niks van me moet hebben.
nadat onze eerste zoon geboren was, was het gelukkig weer meteen als vanouds (hoewel ik me toen tijdelijk alles behalve aantrekkelijk voelde, maar dat terzijde), maar toch vind ik het een beetje jammer.
hij is een ontzettend lieve, toegewijde papa, maar tijdens de zwangerschap wilde hij niet eens met zijn hand op mijn buik voelen hoe ons ukkie aan het schoppen was.
niet één keer.
kijk, dat je als man van een toetoer van 9 maanden niet echt veel zin krijgt kan ik alleszins begrijpen, maar zo'n lief, klein, beginnend buikje?
ik snap het niet hoor.
leg eens uit?
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #2
door Chantal op 20 mrt 2009, 15:41 |
Chantal |
|
|
Mmm, ik zie dat je weinig reactie krijgt. Ik kan alleen maar een tegenovergesteld verhaal vertellen. Mijn man is alleen maar gekker op mijn lichaam geworden, ookal zijn mijn borsten en doos raar donker van kleur geworden, en heb ik helaas flink wat pukkels door de zwangerschap gekregen. Vrijen doen we nog steeds, al gaat het door die toeter wat onhandig.
Misschien moet je het eens op de man af vragen, ook al snap ik dat dat niet echt makkelijk gaat.
Lijkt me niet leuk voor je, je wilt toch lekker knuffelen. Praat er echt eens over.
Succes,
Chantal
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #3
door Mariska op 20 mrt 2009, 15:47 |
Mariska |
|
|
Sorry, ben geen papa, maar wilde toch reageren:
Heb je het al aan je vriend gevraagd? Wie weet is hij wel bang om met je te vrijen, omdat ie denkt dat het dan misgaat ofzo... Een helder en duidelijk gesprek doet soms wonderen. Hopelijk is hij dan eerlijk en kan hij aangeven waarom hij minder toenadering zoekt en jij waardoor je dat gevoel krijgt.
Sterkte!
Groetjes,
Mariska
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #4
door Sandra op 12 apr 2009, 15:09 |
Sandra |
|
Is toch echt persoonlijk of je een zwangere vrouw aantrekkelijk vindt. Ik vind het zelf ook niet mooi en voelde me onaantrekkelijk tijdens de zwangerschappen.
Maar wat Mariska zegt hoor je ook heel vaak, dat mannen het gewoon eng vinden om te vrijen omdat er iets mis kan gaan. Vraag het hem zou ik zeggen.
groetjes
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #5
door Ilse op 15 jun 2009, 20:15 |
Ilse |
|
|
Leg eens uit? Er valt weinig door ons dames uit te leggen.. dit is namelijk een typische vrouwen vraag dus vraag het gewoon eens aan je man zelf, dat werkt altijd veel meer verhelderend dan via het forum. Uiteindelijk zit je met hem elke avond op de bank. Soms is het gewoon iets simpels alswel dat je je als vrouw zo onzeker kan voelen over je lijf dat hij op zn tenen moet lopen en erg moet uitkijken wat hij zegt of (niet) doet, en dat is ook niet echt opwindend voor hem. Onuitgesproken gevoelens kunnen een hele muur opwerpen tussen partners. Dat kan ik me wel voorstellen. ToiToi meissie!
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #6
door Sharon op 24 jun 2009, 15:37 |
Sharon |
|
|
Mijn man heeft altijd al gezegt tegen mij dat hij zwangere vrouwen gewoon niet mooi vind maar ik dacht dat het bij zijn eigen vrouwtje wel anders zou liggen als ze zwanger was van zijn eigen kleine ukkepuk maar helaas hij vind mij nu ook niet zo mooi. Maar daarbij hebben we wel gewoon sex hoor. Ik heb hem gewoon eerlijk gevraagt waarom hij het niet mooi vind en toen zei hij al je rondingen zijn weg wat moet ik daar mooi aan vinden?! Maar hij maakt zich er verder niet druk om en denkt straks is het weer normaal. De vrouwen hebben mindere dingen tijdens de zwangerschap en zo zie je maar dat vaders dat ook hebben. Maak je er niet te druk over dat doe ik ook niet. Straks genieten jullie samen van jullie kleine en dan valt dit alles in het niet!
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #7
door Naomi op 21 sep 2009, 09:57 |
Naomi |
|
|
Moeilijk verhaal en heel herkenbaar. Er zijn gewoon mannen die best op het uiterlijk zijn gericht. mijn man wilde voorheen het liefst elke dag en tijdens de zwangerschap werd het drastisch minder. Ik was geiler dan ooit, schijnt er bij te horen. En hij wilde niet of met lichte tegenzin. Ik vond dat een hele nare periode. Hij zegt het ook ronduit. Kan wel een lul zijn,maar eerlijk is hij wel. ik hou niet van dik. Nun ben je dik en dus heb ik geen zin. Ik word er gewoon niet geil van. Dat waren zijn letterlijke woorden. Natuurlijk heb ik gegild, gehuild, gescholden ( combi van hormonen en gebrek aan sex ). maar ja, als hij het zo voelt kan ik het wel gemeen vinden, er verandert niks door. Ik was ook maar liefst 30 kilo aangekomen. Dit keer extra opletten. gewoon een beetje lijnen. En ik probeer positief te denken. Nu zit er al wat spek op, bij de eerste was ik supermager en strak. Nu heb ik al een voorraadje, dus hoef ik minder aan te komen? Hoop ik maar. Succes....
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #8
door Fabičnne78 op 21 sep 2009, 11:18 |
Fabičnne78 |
|
Ook ik wil reageren, ben dan wel geen man  , maar toch wil ik reageren. Ik ben nu hoog zwanger, morgen ben ik alweer 40 weken zwanger. Waar ik ook kom, ik heb continue aanspraak van mannen. Bij de bushalte, op het winkelcentrum, in de stad etc etc. Het is zelfs zo erg dat er meerdere mannen geprobeerd hebben om mijn nummer te weten te komen. Zelfs via hyves heb ik berichten gekregen. 1 jongen wilt zo graag afspreken dat het hem werkelijk niet uitmaakt dat ik zwanger ben van een ander (ik ben 31, hij is 27. De vader van de kleine heeft mij in de steek gelaten toen bleek dat ik zwanger was, maar ik gedraag mij verre van vrijgezel en mijn hoofd staat er ook absoluut niet naar) Dus ik deel een hele andere andere mening. Ik denk dat het per persoon/man verschillend is er zijn er zat die zwangere vrouwen mooi vinden. Maar ook zat die bang zijn om te vrijen met hun partner omdat ze bang zijn dat ze de kleine raken.
en idd wees blij dat hij zo eerlijk is!!! Hoe moeilijk het ook voor je is....
Succes en sterkte in ieder geval!!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #9
door Naomi op 22 sep 2009, 21:20 |
Naomi |
|
|
Fabienne,ik wil jouw alleen mn respect uiten en je voor straks heel veel sterkte en kracht wensen. het is al niet makkelijk als je een partner hebt, maar vast nog moeilijker om het helemaal alleen te moeten doen. Je zult er vast door komen hoor, geen twijfel!!! Misschien kun je hier een forum openen voor alleenstaande moeders. Zijn er vast meer. Misschien leuk om te kletsen. ik neem aan dat je wel familie/vrienden hebt die je zullen bijstaan. Ik hoop dat je bevalling een beetje voorspoedig zal verlopen, zodat je je snel weer een beetje fit voelt. En een tip, doe het rustig aan, denk om jezelf. Lieve groet Naomi
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #10
door Manilla op 12 nov 2009, 07:44 |
Manilla |
|
|
@ naomie
Ik weet dat het niet met dit onderwerp te maken heeft, maar je had neergezet Dit keer extra opletten of een beetje lijnen.
Lijnen is toch volgens mij uit den boze tijdens de zwangerschap en het is maar 9 maanden daarna kan je lijnen wat je wil.
Is niet bedoelt als de les lezen
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #11
door Naomi op 13 nov 2009, 11:09 |
Naomi |
|
|
Met lijnen bedoel ik ( en ik had het niet over een ander, maar over mezelf ) gewoon niet meer snoepen en geen patat eten. Haha, ik ben helaas niet gemaakt om te 'lijnen' a la sonja. Dit noem ik lijnen en dat kan helemaal geen kwaad. En als ik weer 30 kilo aankom en daardoor heel veel stress krijg en relatie problemen, weet ik ook niet wat slechter is, een beetje lijnen ( er zit wel verschil in hoe je dat doet natuurlijk, ik heb het niet over hongerdieet ofzo ) of zulke stress en de angst om er alleen voor te komen staan. Maar ieder voor zich lijkt me. Succes met jou zwangerschap in elk geval. Groetjes naomi
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #12
door Frans op 18 feb 2010, 14:57 |
Frans |
|
|
Pff... typisch dat er hier geen enkele man op reageert, dan ben ik maar de eerste! Ik vind het een interessant onderwerp en spreek voor mezelf natuurlijk...
Volgens mij is het een typische vrouwengedachte, vaak het gevolg van onzekerheid, dat mannen zoveel op uiterlijk gericht zijn. "Sexy" en "aantrekkelijk" is voor mij voornamelijk wat een vrouw uitstraalt, hoe ze zich voelt en hoe ze zich opstelt en veel minder hoe ze eruitziet. Als een vrouw dag in dag uit loopt te verkondigen dat ze zich dik, lelijk en onaantrekkelijk vindt dan moet je als man vroeg of laat wel capituleren.
Als je je erop focusd om je blij en gelukkig te voelen en goed in je vel zit (met of zonder stretchmarks) en je weet dat uit te stralen dan zul je heel snel veel aantrekkelijker zijn voor je partner.
Wij zitten in de eerste, prille fase van zwangerschap en ik kan dus wat dat betreft nog niet uit ervaring spreken maar ik denk dat het in die periode evenzo goed van toepassing is. Geniet van al het moois, wees daarop gericht.
Hoe meer energie je ergens in stopt hoe groter het wordt, dat geldt ook voor lelijke en negatieve dingen.
Veel geluk en gezondheid iedereen. Groet, Frans
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #13
door Dromen op 18 feb 2010, 15:48 |
Dromen |
|
|
ik had geen klagen over mijn man, hij vond me sexy gedurende de gehele zwangerschap (alle 3 bijna tot 42 weken gedragen, en ik vond mezelf op het laatst model olifant / walrus alhoewel ik enorm van de kleine in mijn buik genoot...
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #14
door Jolanda op 21 feb 2010, 14:43 |
Jolanda |
|
Tja, hier nog maar een vrouw die reageerd dan maar 
Ik had niets te klagen in mijn zwangerschap, wellicht zelfs nog wat minder dan voorheen of erna. Hij vond het fijn als ik aangaf dat de baby weer heerlijk lag te schoppen/trappelen zodat hij weer eens kon voelen, hij vond het onwijs lachen geblazen als ons kleintje in spé de hik had ( wat nogal eens voorkwam )
Hij vond vooral mijn borsten ( hij was van begin af aan gevallen voor mijn kontje naar zijn zeggen ) tijdens de zwangerschap errrrrg mooi  tja, had niet veel te houden eigenlijk en tijdens mijn zwangerschap werden het ineens zowat meloenen. hahaha
Wel vond hij het eng om gemeenschap te hebben, idd bang dat het de kleine kon "schaden". Maar na er met elkaar over gesproken te hebben en hem de geruststelling had gegeven...was er ook geen houden meer aan en werd hij zowat "moe" dat juist IK zovaak wilde! hahahaha Normaliter was dat toch echt andersom hoor.
Gelukkig vond mijn man mij uiterst aantrekkelijk in mijn zwangerschap en wellicht idd, wat Frans ook al aangaf, dat je zelf ( eigenlijk ook wel logisch natuurlijk ) ook het nodige moet uitstralen. Ik vond mezelf ook errg mooi in mijn zwangerschap, zat goed in mijn velletje, straalde van geluk, mijn haren werden zowaar NOG dikker en voller dan ze al waren, had eigenlijk altijd wel een goed humeur ( wat ik normaliter ook heb maar net een tikkeltje minder ) etc.etc.
Mijn man kan niet wachten tot ik weer zo'n lekker dik buikje ga krijgen
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger is onaantrekkelijk - #15
door Mariskat82 op 30 mrt 2010, 13:05 |
Mariskat82 |
|
|
@Frans, jouw instelling is totaal anders dan die van mijn man. Hij denkt nog steeds dat ik er weer net zo uit kan zen als op de trouwfoto. Toen woog ik 63 kg en had een taille van 65 cm. Na 2 kinderen, de jongste is bijna 1 weeg ik meer dan 70 kg en mijn omvang zit op ca 85 cm (schatting). Ik zit tussen maat 38 en 40 in en ga er niet van uit dat maat 34-36 nog haalbaar is. Zeker nu ik opnieuw 10 daen ovetijd ben. (oeps) en daarna weer borstvoeding zal geven tot het kindje 6mnd-1,5jr is.
In mijn familie is er niet eentje die na de baby weer net zo slank is geworden. Mijn tante (zus van mijn moeder) is nu, 10 jaar na dato nog steeds één maatje meer. Mijn man is alleen bang dat ik net als mijn moeder van super seksy naar 100 kg ga, terwijl zijn eigen moeder ook 3x zo breed is als op haar trouwdag, maar dat mag toch? Als je ouder wordt?? Er is wel een steefgewicht, maar gebaseerd op realiteit, niet droomwereld. En zolang ik zwanger ben of borstvoeding geef, ga en mag ik niet een dieet volgen.
Dan had hij die cup B graag. Toen ik hoog zwanger was, zat ik op G en nu D/E. De verhouding moet wel kloppen natuurlijk.
MVG, MariskaT82
Immeine 3jr 7mnd 1wk, Cleijs 11mnd 1wk 6dg
|
| |
|
|
|