Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Ervaringen gevraagd bibabad.

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #1
door Gerdav op 24 nov 2008, 14:10
Gerdav

Wie heeft er ervaring met een bibabad? Vanaf welke leeftijd kan een kind hierin? Is het praktisch?? Ook negatieve ervaringen zijn welkom.
Wij zitten een beetje na te denken of we er 1 aan gaan schaffen voor onze zoon. Hij groeit namelijk uit het babybadje en hij vind in bad gaan heerlijk.
Bedankt alvast voor de reacties.
Gerda

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #2
door Renee op 24 nov 2008, 15:33
Renee

Hoi Gerda,

Ik ga ervan uit dat jullie zelf geen bad hebben?
Dan zou een bibabad wel een uitkomst zijn, maar volgens mij is het funest voor je rug!
Als je wel een bad hebt dan zou ik hem lekker in het gewone bad doen, dat doe ik ook met Demi sinds hij niet meer in het badje past en dan kan je op de rand zitten.
Ik heb zelf iig nooit een bibabad gehad, maar dacht, misschien heb je er wat aan hahaha!

Groetjes!

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #3
door Gerdav op 24 nov 2008, 19:04
Gerdav

Hallo,
Nee ik heb helaas geen bad, vandaar mijn vraag.
Maar je hoort verschillende verhalen, dus ik dacht even op het forum maar vragen.
Gerda

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #4
door Irina op 24 nov 2008, 20:57
Irina

Waarom niet gewoon mee onder de douchen samen met je man of met jou?
Onze dochter ging toen ze 6 weken was met mij mee onder de douche en als ik met haar klaar was legde ik haar in het badje met een handdoek eronder en een badcape er omheen en ze bleef lekker stil liggen en kijken hoe ik mij snel verder ging douchen.
zo gaat he tnu al 7 maande bijna elke avond.

Gr.

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #5
door Nathalie op 25 nov 2008, 09:35
Nathalie

Heb je geen douchebak in de douche?
Wij zetten onze zoon vanaf dat hij goed kon zitten in de douchebak, laten deze vol lopen en spetteren maar.

En wij nemen hem ook regelmatig samen mee onder de douche.
Helaas hebben wij geen echt bad, want Rowan vind badderen helemaal geweldig, maar dit is een tijdelijke oplossing totdat wij eindelijk een bad hebben, hopelijk over een jaar ofzo .

En volgens mij is het bibabad anders een goede uitkomst, je kan hem in grote verstellen, dus het moet in principe in elke douche passen. 
Ik zou er wel pas aan beginnen als je kind echt goed zelf kan zitten (of ja veilig, niet dat ie soms nog per ongeluk omvalt ), want je kan hem/haar hierin niet vasthouden. Het is volgens mij vrij hoog. 

Succes met je keuze maken.

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #6
door Gerdav op 28 nov 2008, 13:11
Gerdav

HAllo,
Nee helaas hebben we ook geen douchebak.
En samen douchen ben ik te preuts voor.
Waarschijnlijk gaan we hem dus wel aanschaffen.
Gerda

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #7
door Mirjam op 28 nov 2008, 14:08
Mirjam

wij hebben een biba-bad en vinden het een uitkomst. We hebben hem aangeschaft toen de oudste ongeveer 1 1/2 jaar was en nu zitten er dus twee kinderen in: een van 3 1/2 en een van bijna 11 maanden. Eerst zat er altijd nog eentje van ons bij voor de jongste maar die gaat sinds twee weken alleen (met zijn broer dus) omdat hij goed genoeg kan zitten zonder continue om te kukelen en water te happen. Dus, als een kind zelf redelijk goed kan zitten en staan kunnen ze er prima alleen in. Blijf er wel altijd bij voor als het toch fout gaat want een klein laagje water kan genoeg zijn om in te verdrinken...

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #8
door Mamma van joyce op 29 nov 2008, 11:42
Mamma van joyce

gerda,

te preuts... het is je eigen vlees en bloed!!
ik zou het als ik jouw was gewoon doen, het is zo leuk en gezelig om samen met je kindje te spetteren onder de douche.

veel suc6 met het vinden van een goede oplossing
wij hebben een groot bad en kan je helaas geen tips geven

gr.audrey

(ps. bovenstaande is niet negatief of kwetsend bedoeld!! kan misschien zo overkomen...)

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #9
door Valerie op 29 nov 2008, 12:54
Valerie

Hallo,

Ook wij hebben sinds kort een bibabad en het is echt een uitkomst. Mijn dochtertje van 2,5 jaar vind het helemaal geweldig. Je kan hem aanschaffen vanaf het moment dat ze goed kan zitten. Anders wordt het teveel bukken. Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad.

Liefs Valerie

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #10
door Ingeborg op 01 dec 2008, 09:58
Ingeborg

Hoi Gerda,

Hier ook een tevreden gebruiker van bibabad. Wij hebben geen groot bad en ook gee douchebak en ondanks dat onze zoon van 18 maanden ook graag mee gaat onder de douche, vind ik het ook leuk voor hem als hij lekker kan spelen. Hij kreeg hem voor zijn verjaardag. Je zou er zelfs nog zo'n badstoeltje in kunnen zetten. Zit er zelf meestal op een krukje of mijn knieën bij.
Je kunt de zak ook gemakkelijk wassen dus ideaal en het is lekker ruim. Ze kunnen er ook lang mee doen. Goede aankoop geweest dus.

Groetjes Ingeborg

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #11
door Verwijderd lid op 06 sep 2010, 00:45
Verwijderd lid

gerda80 schreef:
Wie heeft er ervaring met een bibabad? Vanaf welke leeftijd kan een kind hierin? Is het praktisch?? Ook negatieve ervaringen zijn welkom.
Wij zitten een beetje na te denken of we er 1 aan gaan schaffen voor onze zoon. Hij groeit namelijk uit het babybadje en hij vind in bad gaan heerlijk.
Bedankt alvast voor de reacties.
Gerda

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #12
door Mama van gwenn op 06 sep 2010, 10:35
Mama van gwenn

Hey Gerda,

hier nog een gebruiker van het bibabadje. Wij gebruiken hem voor onze dochter. Die is nu 6 maanden. Hebben een badzitje bijgekocht zodat ze lekker kan zitten omdat ze nog niet helemaal zelfstandig kan zitten. En ze vind het geweldig in het grote badje. Echt een fantastisch aankoop geweest. Wij zijn zelf ook niet in het bezit van een bad. En verder gaat ze ook gewoon vaak mee onder de douche.

Groetjes José

24 weken zwanger, uitgerekend op: 10-09-2012

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #13
door Leonie op 10 sep 2010, 10:22
Leonie

Hoi gerda,

Omdat wij alleen een douche hebben zonder douchebak hebben wij voor onze dochter een bibabad aangeschaft. Vanaf het moment dat ze goed kon zitten hebben we haar erin gedaan. Zij geniet er enorm van! Lekker spetteren en vrij bewegen in het water. Zij is inmiddels bijna 1 en kruipt het badje nu door! Onder de douche meenemen hebben we in het begin gedaan, maar zij werd zo beweeglijk dat we daarmee gestopt zijn. We willen niet dat ze wegglijdt door de zeep en het bewegen.
Wat ik wel lastig vindt van het badje is dat het echt laag is en je er niet op de rand bij kan zitten. Ik ga er dan op mijn billen naast zitten en soms op mijn knieen.
Het was een topic uit 2008 zag, heb je hem inmiddels zelf ook aangeschaft?

Groetjes Leonie

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #14
door Elles op 10 sep 2010, 14:38
Elles

hoi dames,

met onze oudste dochter hebben we vanaf het begin gedouched,
om en om in de douche met haar en de andere aan geven en weer aanpakken.
maar dat van dat badje dan als soort wachtplekje te maken is ook een leuk idee.ga ik vannavond uit proberen.dus gewoon een handdoek in het babybadje leggen en een badcape er bij, goeie tip: Irina ( hoop dat ik het goed schrijf zo ?)dan kan ik zelf ook met mijn jongste dochter onder de douche.
en dat Bibabad vanaf welke prijsklasse moet je gaan denken, misschien een leuke kadotip voor volgend jaar. als de kleine elianne 1 jaar wordt.
groetjes elles

Quote Post
Ervaringen gevraagd bibabad. - #15
door Elles op 15 sep 2010, 07:57
Elles

hoi dames,

Irina ; het werlt inderdaad de tip om van je babybadje een bedje te maken
bedankt voor de tip.
groetjes elles

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.