Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Zwanger na een miskraam.

Naar laatste post.. Forums » Miskraam

Pagina 1 van de 4

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #1
door Cynthia op 07 okt 2008, 09:47
Cynthia

Na 2 gezonde dochters probleemloos op de wereld te hebben gezet, wilden mijn man en ik graag voor de derde gaan. Ik was vrij snel zwanger en alles leek goed te gaan, tot de echo na 9 weken, er bleek helemaal niets te zitten, enkel een lege plek, 2 dagen erna kreeg ik een miskraam. Nu ben ik weer zwanger en vind het erg spannend of het nu wel goed gaat, was het maar vast zover voor de echo!

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #2
door Petraps op 07 okt 2008, 12:21
Petraps

Hi Cynthia, inderdaad erg spannend zo die eerste weken hè, als je een keer zoiets naars hebt meegemaakt, blijf je onzeker hè. Ik heb dat ook, bij Amaya kon ik pas echt durven genieten van m'n buikie na een week of 24, zodat ik vrijwel zeker wist dat er niet veel meer mis kon gaan. Was jij meteen weer zwanger na je miskraam? Ik heb net vorige week een miskraam gehad met 7+2 w en zou ook graag weer snel zwanger willen zijn. Hoe ver ben je nu? Ik hoop voor je dat alles goed zal verlopen. Groetjes Petra.

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #3
door Kimberly op 08 dec 2008, 20:46
Kimberly

ik heb in aug dit jaar een miskraam gehad bij mn eerste echo kwamen ze er achter dat er geen hardje was en via een curretage is de kleine toen verwijderd Ben nu weer 5weken zwanger echt spannend en dood eng je moet positief denken er van uit gaan dat t allemaal goed komt maar dit is best moeilijk hoop hoopn dat ik snel me echo zou krijgen...

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #4
door Jessica op 12 dec 2008, 12:58
Jessica

In oktober dit jaar was ik voor het eerst 4 a 5 zwanger. Na twee "happy"dagen, kreeg ik een bloedding en ben ik het vruchtje kwijt geraakt. In het begin redeneerde ik: "acht het moest zo zijn" Het was ook pas de eerste maand dat we het probeerden. Toch was het verwerken van het verlies zwaarder dan ik dacht!
Nu ben ik opnieuw zwanger bijna 6weken en ik kan niet meer zo happy zijn als de eerste kleer dat ik wist dat ik zwanger was. Ben erg bang om weer een klap te krijgen.

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #5
door Petraps op 14 dec 2008, 20:00
Petraps

Moeilijk hè Jessica,
het is vrijwel bij iedereen die een miskraam heeft meegemaakt, hoe je het ook van je af probeert te zetten, je maakt je gewoon meer zorgen dan als je nog nooit een miskraam hebt meegemaakt.

Ik voelde me toen ik zwanger was van ons meisje ( na een zwangerschap die misging met 17w) zelfs schuldig omdat ik niet zo gelukkig en vrolijk was als de andere 2 zwangerschappen......ik was zo bang dat het mis zou gaan en durfte pas te gaan genieten toen ik ongeveer week 24 voorbij was, als je weet dat ze desnoods je kindje in leven kunnen houden mocht t al komen.

Nu ook, zwanger van nr 4 (6e zwangerschap, hiervoor een miskraam met 7w en meteen weer zwanger) durf ik haast niet blij te zijn. Ookal was de laatste echo goed, ik kijk al rijkhalsend uit naar de volgende echo....

Sterkte Jessica, een miskraam veranderd je kijk op het leven, want het was echt een nieuw leventje in onze buiken, en zal ook altijd deel uit blijven maken van onze levens.
Liefs, Petra.

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #6
door Grietje op 16 dec 2008, 10:21
Grietje

Hoi meiden,
ik heb mij hier ook maar weer aangemeld. 
Ik ben na een late missed abortion in augustus weer zwanger, maar kan er nog niet van genieten. Ik ben heel onzeker, vertel het maar aan een paar mensen en al helemaal niet aan mijn kinderen van 11,10 en 7 jaar. De vorige keer heb ik ze met 8 weken van de zwangerschap verteld en waren ze zo verschrikkelijk verdrietig toen de zwangerschap na ruim 14 weken niet goed bleek te zijn, dat ik ze dat verdriet wil besparen. 
Maar door deze onzekerheid ben ik voor mijn gevoel mezelf helemaal kwijt. De positief ingestelde meid is helemaal weg; ik ben veel meer kortaf tegen iedereen en zo.... 
Volgende week woensdag (de 24e) heb ik mijn termijnecho en dan hoop ik dat het harje van dit kindje wel klopt. Dan ben ik ws ruim 10 weken zwanger: het formaat dat ons kindje had toen het de vorige keer mis ging.Ik kon zelf kiezen wanneer ik de echo kon krijgen en ik zou toch niet gerust zijn als het met 8 weken allemaal goed was. Dat is het de vorige keer ws ook geweest tot ruim 10 weken. Nog 8 dagen in die vreselijke onzekerheid ... en dan hebben we een hele fijne of een hele vervelende kerst.

Het is een beetje verwarrend berichtje geworden, maar snappen jullie het?
Groeten, Grietje

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #7
door Jessica op 17 dec 2008, 19:13
Jessica

Dankjewel Petra!

inderdaad er zat nieuw leven in onze buiken, dat vind ik mooi gezegt. En Grietje...heel veel succes de 24ste ik hoop op een mooie kerst voor jullie.
Ondertussen weet ik ook wanneer ik mijn echo krijg en hoop dat ik dan meer happy zal zijn.
Fijne feestdagen. Groeten Jessica

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #8
door Grietje op 25 dec 2008, 22:19
Grietje

Gisteren een prachtige echo gehad.Ons kindje lag lekker te bewegen en het hartje klopte prachtig.  Omdat ik mijzelf zo onzeker voel mag ik met 3 weken nog een keer komen voor een echo!!! Hopelijk alles dan nog steeds oke.
Ik was wel minder lang zwanger dan volgens de cyclusberekening, maar daar hielden we rekening mee; met 4 weken en 2 dagen testte ik nog negatief en met 5 weken positief. Bij ons vorige kindje (nu al ruim 6 jaar) ook heel laat in de cyclus zwanger geworden en een prachtkind gekregen.
Vandaag dus 10 weken zwanger! Nog wel een beetje spannend tot de volgende echo, maar het kindje levend gezien!

ps. weet iemand hoe ik mijn zwangerschap op het forum kan aanmelden zonder dat ik mij helemaal opnieuw moet aanmelden?

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #9
door Petraps op 26 dec 2008, 14:12
Petraps

Hi Grietje,
gefeliciteerd met de goede echo,
als je op "mijn persoonlijk pagina" klikt rechtsbovenaan, en dan een beetje naar beneden scrolt dan staat daar "mijn status" en die kan je wijzigen.

Dan komt er netjes onderin bij je berichtjes te staan hoe ver je bent in de zwangerschap. Je bent dus in juli uitgerekend? Kom je gezellig bij juli '09 meekletsen? We hebben al een mooie lijst met gezellige dames die allemaal uitgerekend zijn in juli.

Groetjes Petra.

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #10
door Grietje op 26 dec 2008, 17:30
Grietje

Bedankt Petra, zoals je ziet is het gelukt. Ik wacht nog heel even bij het juli-forum. Lees al weken mee, maar mijn nichtje zit erbij en wij hebben het de familie nog niet verteld....

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #11
door Petraps op 27 dec 2008, 23:34
Petraps

Oh leuk! Dat zal wel een verrassing zijn dat je in dezelfde maand uitgerekend bent. We merken het wel als je erbij komt.
Groetjes!Petra

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #12
door Grietje op 31 dec 2008, 11:03
Grietje

Hoi allemaal,

na een paar goede dagen ben ik mijzelf weer kwijt. Heel onzeker en vraag mij af of het wel goed gaat. De vorige zwangerschap is ws in dit stadium fout gegaan. Vanmorgen met man naar de huisarts geweest (die doet hier de zw. controles) om te vragen of ze het hartje wilde gaan luisteren. Maar zij had nog nooit een hartje gehoord/ gevonden voor 12 weken. Omdat mijn man erbij was (denk ik) heeft ze toch een poging gedaan, maar idd niet gehoord
Als we vanmorgen het hartje gehoord hadden, dan zouden we het morgen aan de familie gaan vertellen, maar nu weet ik het niet meer.... Voel me 

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #13
door Ikka op 31 dec 2008, 12:16
Ikka

Hoi Grietje,

Ik herken me zo in je verhaal. Volgens mij zaten we samen op het februari forum, of niet? Ik heb in elk geval in augustus een miskraam gehad en ben nu alweer ruim 10 weken zwanger. 3 weken geleden heb ik een echo gehad en die was helemaal in orde. En toch ben ik nu zo onzeker, zo bang dat het toch weer mis gaat (hoewel ik nu verder ben dan vorige keer, toen had ik een leeg vruchtzakje). Ik kan ook nog niet blij zijn, het lukt me gewoon niet. Ik probeer de weken een beetje te overleven tot volgende week (dan krijg ik weer een echo en ben ik bijna 12 weken, als het dan goed zit, dan hoop ik dat het genieten kan beginnen). Vorige week was ik bij de vk, ze vroeg of ze zou proberen het hartje te luisteren, maar maakte daarbij de opmerking dat de kans heel klein is dat ze het zou vinden. Ik heb gezegd dat ze het maar niet moest proberen. Eigenlijk om te voorkomen dat ik het gevoel krijg wat jij nu hebt. Bedenk wel dat jouw huisarts nog nooit een hartje voor de 12 weken heeft gehoord en dat je vorige week (met 10 weken) een goede echo hebt gehad. De kans dat er daarna wat mis gaat is echt vrij klein. 

Ik hoop dat je weer een beetje je positieve gevoel kunt vinden en dat de weken tot de volgende echo voorbij vliegen.

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #14
door Grietje op 01 jan 2009, 20:11
Grietje

Dank je wel Ikina, ik zat idd ook bij het februariforum en ga straks weer mee op het juliforum. 
Vandaag aan de ouders, broers, zussen en aangetrouwden verteld, maar ze erbij gezegd dat ze het nog niet verder mogen vertellen. Ik ben benieuwd. De vorige keer was het al algemeen bekend dat ik zwanger was toen het mis ging, dus nu zijn we wel voorzichtiger. Over 2 weken heb ik weer een echo en als dan nog alles goed is mag iedereen het weten. Ik ga deze 2 weken nog overleven, net als jij... Daarna hopelijk genieten.
Veel geluk voor dit nieuwe jaar iedereen!

Groeten, Grietje

Quote Post
Zwanger na een miskraam. - #15
door Petraps op 02 jan 2009, 03:00
Petraps

Hi Grietje,
ik herken dat ook hoor, die onzekerheid.
Ik had de luxe om 3 keer achter elkaar met maar 2 weekjes ertussen een echo te mogen doen, maar nu moest ik gewoon 4 weken wachten (nu nog 3).
Pas op 20 jan mag ik weer, er is nog niets aan m'n buik te zien en ik voel me ook helemaal niet zwanger, phoehhh, ik moet ook tegen mezelf blijven zeggen dat t wel goed zal zijn....

Ik denk dat je die onzekerheid altijd blijft houden, als je eens een miskraam hebt meegemaakt, sterkte.
(p.s. welkom bij juli)

Pagina 1 van de 4
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.