| |
|
|
September 2008 mama's - #1
door Esmee op 02 okt 2008, 17:12 |
Esmee |
|
|
Bij deze het nieuwe September 2008 mama forum!!
Groetjes Esmee
Ps ik heb geen muis op deze laptop, kan dus niet het zwanger/bevallen lijstje kopieren. Wil iemand dit lijstje hier naartoe kopieren?
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #2
door Kimberly op 02 okt 2008, 18:16 |
Kimberly |
|
En hier is die dan, ons lijstje:
Natasja: 22 jr, 06-09, 2e kindje
Mathilde: 15-9, 2e kindje
Limi: 30jr, 22-9, 2e kindje (1e geadopteerd)
Eileen: 22-9, 1e kindje
Jetske:30jr, 24-9, 1e kindje, jongetje
Linda: 24-9, 1e kindje
Michelle: 23jr, 24-9, 1e kindje, jongetje
Franka:21 jaar, 25-9 1e kindje, jongetje
Annelies: 26-9, 3e kindje
Maaike: 26jr,28-9, 2e kindje, jongetje
Geboren:
20 augustus: Lars, zoon van Mariëlle (uitgerekend 14 september) (echo: jongetje) 
22 augustus: Linde,dochter van Carolien(uitgerekend 14 september) 
26 augustus: Morgan, dochter van Wendy (uitgerekend 27 september) 
30 augustus: Rosalie, dochter van Marieke (uitgerekend 3 september) 
4 september: Xander, zoon van Beau (uitgerekend 18 september) (echo: jongetje) 
11 september: Tijn, zoon van Esmee (uitgerekend 17 september)(echo: jongetje) 
15 september: Zoë, dochter van Kimberly. (uitgerekend 27 september)(echo: meisje) 
19 september: Olivia Sofia, dochter van Yael. (uitgerekend 22 september) 
19 september: Hidde, zoon van Rita. (uitgerekend 09 september) 
19 september: Femke Sytske, dochter van Mirjam (uitgerekend 20 september) 
19 september: Luca, zoon van Karin. 
20 september:Ryan, zoon van Joyce (uitgerekend 5 september) 
21 september: Robijn, dochter van Iris. (uitgerekend 17 september) 
24 september: Stella, dochter van Bianca (uitegerekend 23 september) (echo: meisje)
29 september: Maurice, zoon van Wilma (uitgerekend 28 september) (echo: jongetje)
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #3
door Esmee op 02 okt 2008, 19:27 |
Esmee |
|
|
Ik vraag me af hoe het met Limi gaat, zij was in het begin van het forum ook vrij aktief aan het meeschrijven?
En Jetske? Of ik loop misschien achter maar hoe gaat het met jou?
Franka schreef ook aardig mee toch?
Toch nog even mijn flesvoeding vraag, hoeveel krijgen jullie kindjes?
Tijn zit namelijk tussen 5 a 6 voedingen. Meestal 6. Volgens het nutrilon pak is dat 1 fles teveel. Nu maak ik me daar niet zo druk om, Tijn is een flinkerd dus hij zal ook wel meer nodig hebben of meer honger.
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
Oja tip voor obstipatie bij de kindjes: een theelepel pure olijfolie in de fles, mag van het cb en de poep vliegt eruit!!!
Groetjes Esmee
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #4
door Joyce op 02 okt 2008, 21:12 |
Joyce |
|
|
Hallo,ik ben ook van de partij
Ryan zit op 7 voedingen,drinkt meestal 80cc
Meer krijgt hij nog niet op
zaterdag is hij 2 weken oud
herkennen jullie dit,of hebben jullie tips
Op de arm /box slaapt hij erg goed
maar zodra je hem slapend overleg in bedje dan is hij klaarwakker en overstuur
gr Joyce
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #5
door Verwijderd lid op 02 okt 2008, 22:30 |
Verwijderd lid |
|
|
Hey meiden,
Echo is goed gegaan. Morgan was aan het huilen bij het uitkleden en lag echt te genieten toen ze het echo apparaat over haar ruggetje haalden. Zo schattig gezicht was dat. Zelfs de arts was helemaal onder de indruk van haar. Dat vond ik natuurlijk super leuk om te horen!! De arts vond het er goed uit zien hij zag niet iets wat lijkt op een open ruggetje. Maar over een vistel durfde hij geen uitspraken over te doen. Ze doen dit soort echo's bijna nooit dus dat laat hij aan de kinderarts over. Maar ik ben in ieder geval gerust gesteld pffff.
Zo heb net even geshopt voor dylan in beverwijk. Zo nou die kinderbijslag is ook zo op hahahha. Maar heb ontzettend leuke dingen gekocht! Heb ook mezelf verwend, en een trui voor joost en voor Morgan kon ik echt niet slagen. Ze hebben van die donkere kleueren voor die meiden en hou daar niet zo van. Heeft iemand nog opties?
IK heb voor Morgan nu friso comfort ivm met spugen. Nou het spugen blijft wel een heel stuk minder, en ze poept goed!! Jeetje wat een poepluiers af en toe, arm kindje.
Morgan drinkt ook niet alle flessen helemaal leeg hoor. Heeft ze nooit gedaan eigenlijk. Als ze honger heeft komt ze vanzelf wel denk ik je kan het er moeilijk in proppen ja toch.
Liefs wendy
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #6
door Kimberly op 03 okt 2008, 09:54 |
Kimberly |
|
Dat slaapprobleem ken ik hoor Joyce, wij zijn echt uit alle macht bezig om haar in haar eigen bedje in slaap te krijgen. Het cb zei tegen mij dat we haar consequent in haar bedje moesten leggen met de mededeling dat ze daar lekker moet gaan slapen. Ik blijf er wel bij als ze huilt, en probeer haar dan in slaap te wiegen (heb een schommelwiegje) of aai over haar hoofdje en dan over haar neusje (gaan die oogjes dicht, probeer maar uit  ) En als dat niet helpt krijgt ze mijn pink. Ze is nu wel geteld geloof ik een stuk of 5 keer zelfstandig in slaap gevallen. Joepie. Maar de rest van de keren hebben we nog de grootste moeite. In de box wil ze overigens helemaal niet!!! Nog geen minuut vind ze het leuk. Maar dat vond Lucas ook niet.
Ik wordt ook gek van die Daktarin (medicijn tegen de spuw) het is zo'n vies kleverig goedje. En dan slaapt ze net lekker aan de borst en dan moet ik die zooi in haar mondje doen!!! En open gaan die oogjes weer, ze stikt er zowat in. Het is ook zo'n hoeveelheid die je erin moet zien te krijgen. Ik doe al wat minder omdat ze maar zo'n klein mondje heeft. En madam laat het ook gewoon weer uit haar mondje lopen. Slimme meid.
Wendy, fijn dat de echo uitslag goed was. En idd erg schattig dat ze het zo lekker vond. Grappig om te zien.
Die poepluiers hier gaan ook prima!!! Haha, ik verschoon haar en ben vervolgens haar kamer nog niet uit, of ze heeft alweer gepoept.
Maar ik ga even snel eten en dochen, Zoë is alweer wakker (had ik net met veel pijn en moeite in slaap  ) En om half 12 moet ik bij het cb zijn voor de gehoortest. Blijf het onhandig vinden dat ze dat hier niet samen met de hielprik doen. Maar de hielprik wordt hier door de vk gedaan.
Groetjes Kimberly.
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #7
door Iris op 03 okt 2008, 10:04 |
Iris |
|
|
Robijn valt ook niet altijd even makkelijk in de wieg in slaap. Vooral vanaf een uur of vier 's middags tot aan een uurtje of negen ';s avonds heeft ze daar last van. Overdag en 's nachts goed gaat nu prima in dr wieg. Vannacht hebben we haar echt wakker moeten maken, d'r zat al meer dan 6 uur tussen de voedingen in! Ik ehb eigenlijk geen idee meer hoe lang we Nemo hebben wakker gemaakt voor voedingen. Die sliep in ieder geval met 8 weken van 11 tot 6. Maar ja, Robijn is nog geen 2 weken oud!!
Ik heb het vermoeden dat Robijn ook spruw heeft. Ze laat de tepel vaak los terwijl ze wel honger heeft. Of het zijn krampjes die ze te lijf wil gaan met zuigbehoefte. Probeer de dokter al de hele tijd te bereiken, maar die zijn steeds in gesprek. Zo slecht vind ik dat!
Ja, Jetske, waar is ze?!? Zou ze net bevallen zijn? Moet haast wel, anders zou ze allang wat hebben laten horen.
Jammer dat er van de andere dames niets meer vernomen is. Zoals Limi, die schreef ook altijd wel mee in het begin!
|
| |
39 weken zwanger, uitgerekend op: 12-03-2010 |
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #8
door Kimberly op 03 okt 2008, 14:53 |
Kimberly |
|
|
Wakker maken doen wij niet hoor!! Hebben we met Lucas ook niet gedaan. Was toen al uit de tijd werd tegen ons gezegt. Als ze honger hebben komen ze echt wel, en dat van die suikerspiegel schijnt dus wel mee te vallen. Kunnen ze best tegen.
Heeft Robijn ook dat ze zich continu verslikt. Dan haalt ze als ze weer enigsinds kan echt piepend adem. Klink echt heel eng!
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #9
door Esmee op 03 okt 2008, 19:15 |
Esmee |
|
|
Hoi hoi,
@Joyce Tijn krijgt 6 x 120 cc of soms zelfs 150 cc!! Hij is echt een hongerlap. Als ik hem minder geef dan komt hij al na 2,5 uur.
80 cc zat ik al op de 8e dag! Ik heb het elke dag opgebouwd met 10cc tot de 120. Nu sinds gisteren 150. Volgens het nutrilon pak mag hij het hebben.
Ik weet het ook niet of wij het wel goed doen met die voedingen, maar ja, dinsdag naar het cb en daar hoor ik het wel!
Jaa dat slapen herken ik ook! Nu we Tijn strak inbakeren dus ook met de armen naast zijn lijfje gaat het veel beter! Dat gemaai met die armen houdt hem echt wakker! De bakerzak van Pucka baby heb ik even in de kast gelegd. Ik baker Tijn in met een grote hydrofielle luier.
Vandaag heeft Tijn overigens ook een huildag, wil niet slapen, alleen maar huilen of jammeren.
Wakker maken doe ik snachts niet, overdag wel anders komt er helemaal geen ritme. Maar snachts laten wij Tijn komen wanneer hij honger heeft. Meestal zit er dan 4 of 5 uur tussen. Finn sliep door met 8 weken dus eerder hoop ik er niet op met Tijn.
Poepen gaat hier ook beter, wel met iets extra water in de fles en een theelepel olijfolie.
Voorheen was het drama, echt heel zielig als zo'n klein mannetje pijn heeft door het niet kunnen poepen!
@Joyce wij doen het slapen volgens de regels van Ria Blom, zij zegt dat je de kindjes wakker in zijn of haar bedje moet leggen, zodat ze herkennen dat ze daarin moeten slapen.
Wij doen: wakker worden (uitbakeren), voeden, verschonen, knuffelen, even in de box en zodra we zien dat Tijn gaapt of moe is, wakker in zijn bedje leggen (inbakeren).
Elke keer hetzelfde riedeltje. Schijnt goed te zijn voor de babies en bij Finn werkte dit perfect!
Het is wel een strak ritme maar voor de kindjes is het het meest prettigst schijnt.
Het belangrijkste is in ieder geval wakker in bed leggen en niet slapende. Je kan info lezen op haar site als je het wat lijkt.
Zo ga even op zoek naar een speen, Tijntje heeft het niet naar zijn zin!!
Groetjes Esmee.
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #10
door Joyce op 03 okt 2008, 20:45 |
Joyce |
|
|
Esmee
Van de kraamverzorgster mocht ik maar gaan tot 100 cc voeding totdat Ryan naar het cb moet!!anders even navragen
Dus maak elke keer 100cc,maar hij drinkt elke keer maar 80 of 90 cc
Overdag probeer ik hem ook gewoon op bed te leggen,maar meneertje is erg eigenwijs
en krijst de hele boel bij elkaar
Hij gilt echt,gewoon mopperen is het niet
En hij geeft echt niet op
wat vinden jullie,wat is wijs om te doen?
Verder is het een heel tevreden mannetje,het is alleen als hij op bed wordt gelegd,gewoon in box/wandelwagen slapen of bij mams op haar buik dat vindt hij wel best
Wendy
fijn dat de echo goed was
gr Joyce
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #11
door Verwijderd lid op 03 okt 2008, 21:18 |
Verwijderd lid |
|
|
Morgan gaat ook gewoon naar der bedje. Soms huilt ze dan wel maar ik laat haar gewoon huilen. Maar als het dan echt drama word ga ik er wel heen om te kijken wat er is. Ze wil geen speen, tenminste ze krijgt hem op de een of andere manier niet te pakken.
Ze krijgt nu ook 150 cc. Op het pak stond dat je dat mocht geven bij 4 kilo nou dat is ze bijna dus k ben dat gaan doen en ze drinkt hem af en toe helemaal op. Nu ze aan friso comfort zit heeft ze alleen ontzettende poepluiers het lijkt wel schuim af en toen. En stinken jeetje!! Dylan is zo lief met haar helemaal niet jaloers gewoon echt heeeel lief. Hoe gaat het met jullie andere kids en de beebies?
Liefs wen
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #12
door Iris op 03 okt 2008, 23:58 |
Iris |
|
|
Wij maken Robijn dus nog wel wakker, 's nachts. Bij sommige baby's maakt die suikerspeigel inderdaad niet uit, maar bij Robijn merken we dat direct, die wordt dus echt suffig. Voor het zekere maken we haar dus liever wakker dan dat het fout gaat. Ieder zo zijn manier, elke manier is goed.
Het inslapen ging vandaag erg goed. Ze heeft ook echt veel geslapen. We zijn vandaag met zijn viertjes naar een bruiloft geweest. Wij maar een half uurtje, maar toch, we waren er wel! Ben ik wel trots op. Verder nog een vriendin op bezoek gehad met haar zoontje (net een maand oud!), dat was erg leuk. En dit weekend ook eindelijk weer wat bezoek. Iedereen denkt 'o een ks, laten we dan maar even wachten met langsgaan'. Maar wij hadden liever dat ze eerder kwamen, want nu komt iedereen als Luc alweer aan het werk is. aan de andere kant nu hebben we wel lekker de tijd gehad om in te regelen, en dat gaat prima.
Nemo is ook erg lief voor Robijn, had ik eigenlijk niet helemaal zo verwacht. Hij is ook naar ons toe veel knuffeliger. Erg fijne ontwikkeling!
|
| |
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #13
door Esmee op 04 okt 2008, 07:34 |
Esmee |
|
|
@Joyce ik mocht opbouwen tot 150 cc van de kraamhulp. Heb afgelopen donderdag de intake gehad van het cb. Zij zei dat 6 x 120 cc ok was, volgens het schema van het cb mag je tot 6 weken 7 x 80 of 6 x 120 cc geven las ik gisteren in de folders die zij mij gegeven had. Ik had eerder nog geen tijd gehad om die te lezen!
Maar ik kan me nog herinneren dat ik met finn ook veel sneller op de 150 zat! Dat was ook een flinke baby en dat is Tijn natuurlijk ook.
En over dat slapen, ik zou toch eens inbakeren proberen. Vaak houdt het gemaai van de armpjes de baby's ook wakker. Bovendien geeft inbakeren ook het veilige gevoel wat ze hadden in de baarmoeder.
En anders gewoon doen wat je gevoel zegt, als jij je kindje lekker bij je wilt houden, moet je dat gewoon doen! Het kindje heeft tenslotte 9 maanden bij je in de buik gezeten, en nu moet het ineens in zo'n koud en eenzaam bedje! Voorverwarmen met een kruik wil ook wel eens helpen, doen wij snachts en net heb ik het ook nog even gedaan.
Of anders in de kinderwagen beneden. Ik heb de wieg de eerste 2,5 week beneden gehad. Toen sliep Tijn ook goed. Wij hebben de wieg eigenlijk pas sinds deze week op zijn eigen kamertje staan.
Finn doet het erg goed met Tijn. Ik merk wel dat de verandering hem niet helemaal in de koude kleren gaat zitten. Als hij te weinig aandacht krijgt wordt hij echt vervelend. En hij schreeuwd en gilt ontzettend veel. Daar word ik echt gek van!
Dus ik probeer hem elke dag een uur exclusieve aandacht te geven en als mijn man thuis komt doet hij het ook.
Soms is het best moeilijk hoor om dat te doen, net zoals gisteren wilde ik toch mijn huis eens poetsen en zo. Dan blijft er weinig tijd over. Maar vandaag gaan we lekker met zijn tweetjes wandelen, eendjes voeren dat soort dingen.
En elke ochtend komt Finn lekker bij me in bed, en dan kijken we samen zeppelin en knuffel ik hem extra.
Finn doet tegen Tijn heel lief, veel kusjes geven en aaien.
Tegen mij is Finn extra lief haha, papa is alleen op dinsdag lief aldus Finn!
Finn vraagt wel elke dag: mama uit het ziekenhuis? Zowel 's ochtends als hij wakker wordt als 's avonds als hij gaat slapen.
Dat heeft dus best wel indruk gemaakt.
Het was weer vroeg dag vandaag, 6 uur en alletwee de kinderen wakker!
Groetjes Esmee
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #14
door Iris op 04 okt 2008, 22:30 |
Iris |
|
Nemo heeft Robijn vandaag ook allemaal kusjes gegeven! Een wonder, want Nemo is niet zo scheutig met kusjes. Hij wilde dr ook knuffelen, maar drukte zich helemaal over dr hoofdje heen. met zijn 15 kg... niet handig dus! 
hebben vandaag voor het eerst boodschappen gedaan met zijn vieren. leuk!! alleen ben nu wel gesloopt, de wond doet behoorlijk pijn, en mijn buik zit niet helemaal zoals zou moeten. morgen weer een dag...
|
| |
|
| |
|
|
September 2008 mama's - #15
door Kimberly op 05 okt 2008, 09:56 |
Kimberly |
|
Goede morgen,
@Iis, Ik had van die suikerspiegel niet zo bedoeld hoor. Als ze suffig wordt zou ik haar ook wakker maken hoor!!! Dat risico zou ik ook niet nemen. Maar ik wist niet dat ze echt suffig konden worden, omdat tegen mij was gezegt dat het achterhaald was en ik bij lucas dus nog zo onervaren was als het maar zijn kan, geloofde ik dat meteen. En mijn kids het dus wel trekken. (tenminste, Zoë laat het niet zover komen, vannacht eerst na 3 uur en daarna zelfs na 2 uur, grrrrr  )
Het lijkt me zo zwaar, het herstel na een keizersnee! Zeker met nog een kleintje. Wat is Lucas dan toch een mug!!! Die is nog maar 13 kg. en dat vind ik al behoorlijk zwaar. Is Luc al weer aan het werk? En hoe gaat dat dan nu met Nemo? Je kan hem nog niet tillen, toch?
Ik heb Zoë net weer voor het eerst in de bakerzak gelegt. Na eerst een week lang de truc van Beau met de hydrofyl luier strak te hebben ingestopt, te hebben uitgeprobeerd. (volgens mij loopt deze zin niet helemaal zoals ik zou willen, maar het was een zware nacht  ) En nu ligt ze er dus wel helemaal rustig in. Met de hydrofylluier werd ze nu toch nog onrustig. Omdat ze probeerde haar armpjes er tussen uit te wurmen, wat steeds vaker lukte. Nu in de bakerzak, kan ze wel haar armpjes onder haar kin. En ze was zo lekker rustig. En is zowaar zelf in slaap gevallen. Ik hoop niet dat het een toevalstreffer was.
Even een vraagje voor degene die bv geven? Zoë is morgen precies 3 weken oud. Vorige keer met Lucas ben ik veel te vroeg met een speentje begonnen en heb toen echt onwijze tepelkloven gehad. Nu met Zoë nog haast niet. Alleen 's nachts gaat het nog wel eens mis, omdat ik dan liggend voed en ik haar niet zo goed kan sturen dan. Maar overdag hapt ze heel erg goed! En heb ik dus bijna geen last gehad van mijn tepels. Nu heeft ze niet een hele erge zuigbehoefde, maar als ze zoals vanacht na 2 uur al weer wakker wordt (van de krampjes) dan ben je niet blij als je heel lang je pink kwijt ben. Wij zitten in tweestrijd of we wel of niet een speentje gaan geven. Ik ben bang dat ze anders gaat zuigen. Of weten kids van 3 weken het verschil al? Wie heeft er advies? Ik ga ze voor de zekerheid wel alvast steriliseren. Ze zaten natuurlijk in die pakketten, dus hoef ze niet speciaal te kopen.
Ik ben gister gewoon naar de dol dwaze dagen van de bijenkorf geweest. Daar zou ik normaal echt nooooooit komen!!!  . Maar ik krijg een horloge van mijn man voor mijn verjaardag. En nu met de voedingen mis ik mijn horloge wel heel erg. Dus ben daarheen gegaan met Zoë in de draagdoek. En het ging super. Heb zo'n mooi horloge gekocht. En was daarna helemaal kapot. Ik heb als een blok liggen slapen thuis. Deze week heeft mijn zus vrijgenomen om hier nog een hele week in huis te helpen. Het is ook zo'n schatje. Ze heeft het bij Lucas ook gedaan en ik heb haar dus dit keer ook gevraagt. Lekker gezellig. Ik heb er nu al zin in.
Ik ga even eten en dan komt er kraamvisite.
Liefs Kim.
|
| |
|
|
|