| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #1
door Irinah op 07 sep 2008, 18:18 |
Irinah |
|
|
hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar dames/baby's die ervaring hebben met de zuigfles van Tommee Tippee?
Mijn dochter nu 21 weken drinkt nu uit een Difrax S-fles, maar we zitten nu met een probleempje qua speen.
Nu gaat speen 1 te langzaam en speen 2 veel te snel, met speen 2 heeft ze de fles binnen 10 min. leeg en met de speen 1 doet ze er wel een half uur over en dan laat ze ook nog heel wat staan.
Nu zag ik dus van die leuke flessen van Tommee Tippee, lekker breed en laag.
En ik vraag me af of een kindje die speen zou accepteren, want het is natuurlijk een hele andere speen.
Voor de rest, vraag ik gewoon naar evaring met deze fles.
gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #2
door Bianca op 07 sep 2008, 18:23 |
Bianca |
|
Hoi Irina,
Jasper heeft ze ook (nu 10 maanden) Ik moet je zeggen IDEAAL. Ik had eerst ook difraxflessen en die begonnen steeds te lekken. Ik werd er gek van. Jasper ging moeiteloos over van de difrax naar de Tommee Tippee. Ik moet je zeggen ik ben echt fan van deze fles. 
Succes.
Groetjes,
Bianca
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #3
door Irinah op 07 sep 2008, 21:16 |
Irinah |
|
|
Bianca,
Ik heb laatst ook een nieuwe difraxfles gekocht bij een c1000 en die heb ik gelijk weer terug gebracht, hij lekte.
Heb een nieuwe gekregen en weer lekte deze, dus weer terug.
Toen heb ik zo'n fles ergens anders gekocht en deze was goed, alleen begint hij me nu weer raar te doen, want in het begin zag je echt mooi die bubbels naar boven komen, dat de lucht wegging en nu niet meer.
Kwam er ook achter dat ze die flessen ook iedere keer maar vernieuwen.
Nu zitten er aan de onderkant weer grotere gaatjes en minder in en bij de vorige waren het kleine gaatjes en meer.
Het liefst wil ik dus van deze fles af.
Zijn de gaatjes van deze spenen ook anders dan de difrax?
Ga morgen maar ff kijken bij de Etos en haal dan maar gelijk 2 flessen en spenen erbij.
Probeer ik eerst 1 fles en als het bevalt hoef ik niet weer terug om een andere erbij te kopen.
Vraag dan wel eerst dat als het niet bevalt ik die andere nieuwe terug dan terug kan brengen anders zit ik aan 2 flessen vast.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #4
door Daphne mv melissa, benjamin & orlando. op 07 sep 2008, 22:07 |
Daphne mv melissa, benjamin & orlando. |
|
|
Hoi Irina,
Ik heb ook een goede ervaring met de tommee tippee.
Het was de bedoeling dat mijn dochtertje(bijna 10 maanden) BV zou krijgen, maar liep naar 4 dagen met mijn hoofd bijna tegen de muur. Want ze wilde niet eten.
Ik had een tommee tippee al in de kast staan, en ben na 4 dagen over gegaan op FV in de tommee tippee. En ons Meiske heeft daar heel erg prettig uit gegeten.
Ze krijgt nu al een maand of 6 een avent fles en dat gaat ook super.
Ze zeggen dat de speen van een tommee tippee heel veel weg heeft van een tepel.
Succes.
Groetjes Daphne.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #5
door Irinah op 08 sep 2008, 09:21 |
Irinah |
|
|
Mijn dochter heeft nooit de tepel gehad, we zijn gelijk op de fles gegaan en dan de smalle spenen, vandaar mijn vraag ook.
Ik ga het gewoon proberen en anders hebben we pech en moeten we maar zien hoe we het gaan doen.
Zelf een groter gaatje maken in de kleinste speen ofzo die dan net nog iets kleiner is dan de speen 2.
gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #6
door Kimberly op 08 sep 2008, 10:53 |
Kimberly |
|
|
Wij hebben bij mijn zoontje echt werkelijk alle soorten flessen geprobeerd (helaas niet de tommee tippee, die bestond toen nog niet).
We waren super tevreden over de dr. Brown flessen (degene met dat staafje erin). En zijn toen we op vakatie gingen (hij was toen 11 maanden oud) overgegaan op de flessen van Avent. Hier helemaal tevreden mee. Nu bij de tweede heb ik ook de kolf van Avent aangeschaft, dus wij blijven de flessen van Avent gebruiken. De dr. Brown flessen houden we achter de hand. Maar die zijn wat bewerkelijk met schoonmaken, vandaar. Dus puur gebruikers gemak. Maar mijn zoontje had zo'n last van krampen, dat dat de enige fles was die op dat moment echt werkte.
De Difrax werkte bij mij ook niet. Dan weer lekkende flessen, dan werkte het ventiel weer niet. Wat je kunt doen overigens om het speentje 1 iets sneller te laten lopen is de onderkant losser draaien. Maar dan natuurlijk niet vergeten vaster te daaien als je hem weer neerzet. Allemaal gedoe dus.
En misschien bij het speentje 2 juist vaster draaien. Dan loopt die weer rustiger.
Bij Avent heb je gewoon telkens een gaatje extra. Dus dat is ook het proberen waard. Maar die zijn wel prijzig. Misschien heb je een vriendin waarvan je iets kan lenen om uit te proberen.
Succes.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #7
door Bianca op 08 sep 2008, 10:59 |
Bianca |
|
|
Hoi Irina. Je hebt hier spenen van de maten 1, 2 en 3 in en voor die kleine is het goed te doen. De flessen zijn makkelijk schoon te maken en Jasper kreeg er geen krampjes door. Dat heeft hij daarvoor wel gehad. In de Tommee Tippee zit ook een klein "luchtventieltje" maar als je de speen wast en uitkookt dan blijft er niets achter.
Nogmaals bij ons was het een succes.
Groetjes,
Bianca
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #8
door Irinah op 08 sep 2008, 15:20 |
Irinah |
|
|
Kimberley,
De Aventfles pakt ze dus niet meer door de speen die erop zit.
De dr.brown flessen heb ik hier ook in huis en in het begin gebruikt, maar naarmate je op de grotere fles uitkomt hoe beroerder ik het vond om de fles klaar te maken, want door het schudden ging deze lekken en ik vond deze fles ook zo lomp lang.
De fles van de difrax strakker dicht draaien heeft geen nut bij speentje 2, blijft net zo hard lopen.
Bianca,
Heb vanmorgen een fles gekocht en ze moet wel drinken met de kleinste speen die erop zit, nummer 2 gaat hiervan ook te snel.
Ze heeft de speen hiervan goed gepakt en rustig gedronken, alleen was ze te moe om ook te laten zien of ze met de kleinste speen de fles leeg kan krijgen.
De fles ligt lekker in de hand en is niet lomp.
Straks om 4 uur krijgt ze de volgende fles, kijken hoe dat verloopt, gaat dit goed dan koop ik er nog eentje bij.
Qua klaarmaken van de voeding gaat dit ook makkelijker, je hebt er veel meer ruimte in.
Bij de difraxflessen zit de poeder al bovenin de fles en dan moet er nog geschud worden met als gevolg dat er klontjes in blijven zitten.
Gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #9
door Bianca op 08 sep 2008, 15:40 |
Bianca |
|
Hoi Irina,
Het begin is in ieder geval goed en over een half uurtje weten we het of die kleine het gaat doen. Door de brede opening is het klaarmaken idd ook makkelijker en hoef je niet te tobben met die poeder en ik moet zeggen Jasper pakte de fles al heel snel zelf met zijn handjes vast. Echt een grappig was gezicht dat. Hij dronk trouwens ook eerst een tijdje uit de nr. 1 speen hoor anders ging het te snel en bleef hij er in. Maar goed ik ben benieuwd of de kleine van jullie besluit of ze de fles leuk vindt.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #10
door Irinah op 08 sep 2008, 19:21 |
Irinah |
|
|
Hoi, ze heeft de fles nu voor de 2de keer goed gepakt en het ging goed.
Het drinken gaat rustig.
Op naar de laatste fles straks.
gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #11
door Irinah op 08 sep 2008, 21:25 |
Irinah |
|
|
De laatste fles van half 8 is ook heel goed gegaan, mooi een kwartiertje gedaan over 200cc.
gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #12
door Bianca op 09 sep 2008, 00:34 |
Bianca |
|
Hoi Irina.
Goed nieuws dus. Fijn om te lezen hoor!
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #13
door Irinah op 09 sep 2008, 21:16 |
Irinah |
|
|
Kimberly,
Hoezo bestinden die flessen toen nog niet dan?
Ik las op de verpakking dat ze al 50 jaar bestaan.
Deze uitvoering van fles is nu wel vernieuwd, maar ze bestaan al wel lang, zal wel geen 50 jaar in Nederland zijn dan.
gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #14
door Bianca op 10 sep 2008, 11:21 |
Bianca |
|
|
Irina,
De Tommee Tippee is nog niet zo lang in Nederland te koop. Althans geen 50 jaar. Het is een duits merk als ik het goed heb.
Gr
|
| |
|
|
| |
|
|
Ervaring zuigfles tommee tippee - #15
door Irinah op 11 sep 2008, 21:35 |
Irinah |
|
|
Bianca,
De Tommee Tippee komt uit Engeland hihihihihi.
Ach ja, waar ze ook vandaan komen, als ze maar helpen
gr.
|
| |
|
|
|