Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Wat moet ik doen

Naar laatste post.. Forums » Vader worden

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Wat moet ik doen - #1
door Celine op 06 aug 2008, 10:47
Celine

Beste mannen, Ik zal me eerst voorstellen: ik ben jeroen, 22 jaar oud en heb een vriendin van 21 jaar. We kennen elkaar nu 5 jaar en hebben nu 2 jaar een relatie. Sinds vorig jaar november 07 wonen we samen en het bevalt super! Nu kwam vorige week mijn vriendin ineens met de vraag wat ik van een gezin dacht?? Phoe, oke, uhm dat had ik even niet verwacht. We hebben het toch goed samen? Kinderen kosten een vermogen, dat hoor ik constant op mijn werk van de mannen. Zijn we niet erg jong? Kunnen wij dat wel?? Allemaal vragen die door mijn hoofd gingen op dat moment, ik wil zeker te weten kinderen. En ja het kriebelt bij mij ook af en toe. Maar dan hoor ik mijn omgeven en denk ik snel van oke ik wacht wel 100jaar! Heb je ooit genoeg geld voor een kind? Is er een vaste leeftijd voor het ouderschap? Wat moet ik mijn vriendin zeggen? Ja is goed, stop met de pil en we kijken wel? Nee we sparen nog een paar jaar en kijken dan wel? Kunnen jullie mij zeggen of het in het werkelijke leven echt zo tegenvalt? Gaat je relatie er echt door achteruit? Leef je langs elkaar en ben je alleen maar bezig met werken om het hoofd boven water te houden? Kunnen jullie mij advies geven?? alvast bedankt! Groetjes jeroen

Quote Post
Wat moet ik doen - #2
door Wies op 06 aug 2008, 23:46
Wies

Hoi Jeroen, Je vraag is gesteld aan de mannen, maar aangezien die hier sporadisch te vinden zijn, typ ik ff wat voor je Natuurlijk is er geen leeftijdsgrens voor kids. Een kind heeft wel een stabiele omgeving nodig, waarin het zich veilig, geliefd en onbezorgd kind kan voelen. Geld, ja een kind kost geld. Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Tweedehands spullen zijn vaak nog goed voor een 2e ronde, dus kijk bv op Marktplaats ed. Eeen 1e kindje is duur, omdat je simpelweg alles nog moet aanschaffen. Maar familie heeft vaak ook veel te leen; Mijn kinderen hebben in de familiewieg gelegen (als 15e en 16e kind!!) en ook de ledikantjes hebben we gekregen. Luiers en voeding zijn in de 1e maanden de grootste kostenpost. Kinderbijslag zit geloof ik, rond de 178 euro per kwartaal; geen vetpot, maar een leuke tegemoetkoming En geld....dat heb je toch noooooit genoeg. Hoe het je relatie verandert, is van te voren natuurlijk niet te zeggen. Maar dat je relatie verandert is een ding wat zeker is! Of het tegen gaat vallen? Denk het niet, want je krijgt er een 'extra dimensie' bij, zeg maar. De liefde die je voor je kind voelt, is er 1 die je van te voren niet wist dat je het kon voelen! Het zal van tijd tot tijd zwaar zijn, je zal wellicht denken "Waar ben ik aan begonnen??", maar dat hoort er volgens mij, gewoon bij. Ook denk ik, dat wanneer je met een groepje mannen over dit soort dingen praat, zij altijd een beetje standaard reageren (zoals beschreven in jouw stukje). Maar als je 1 op 1 met een man een goed gesprek zou hebben over het vaderschap ed, hoor je ook hele andere geluiden. Praat iig goed met je vriendin over je vragen, twijfels, angsten en wees eerlijk! En hopelijk komen jullie dan tot de juiste conclusie voor jullie samen! Succes! Groetjes Wies.

Quote Post
Wat moet ik doen - #3
door Josine op 07 aug 2008, 21:05
Josine

Ik heb maar één advies: bedenk wat je levenswensen zijn en probeer die te vervullen voordat je aan kinderen begint. Wil je reizen? Ander werk? Voor jezelf beginnen? Studeren? Kinderen zijn het mooiste wat er is en het zal je leven alleen te goede veranderen, maar beter geduld hebben dan achteraf denken "had ik maar...". Succes met je beslissing! Groetjes Josine (23, moeder van Ellis, 1,5)

Quote Post
Wat moet ik doen - #4
door Vincent & lenette op 30 sep 2008, 11:41
Vincent & lenette

Hallo, Mijn vrouw en ik willen ook graag kinderen en zijn daar ook druk meebezig om zwanger te worden maar waar moet ik allemaal op letten bij de zwanger schap. Bij is het namelijk zo van doe ik dit wel goed of niet of hoe moet ik dit nou aanpakken. wat is belangrijk om teweten. alvast bedankt Vincent

Quote Post
Wat moet ik doen - #5
door Mirjam op 03 okt 2008, 18:07
Mirjam

Hallo Jeroen, Wat hier inderdaad al gezegd is, probeer zoveel mogelijk klaar te zijn met je plannen omtrent reizen, studie etc. Een kind krijgen is heel bijzonder. En ondanks dat je helemaal verliefd kunt worden op je kind heeft het een grote en niet altijd positieve impact op je leven en je relatie. Dit heeft te maken met minder tijd voor je zelf, veel geregel/ stress, vermoeidheid (uitslapen is verleden tijd) en hormonen. Hiernaast kan de vrouw erg veranderen door het moederschap terwijl de man niet in die mate mee veranderd. Een kind kost inderdaad erg veel geld, maar ik heb het graag voor mijn zoon over. Dus dat maakt mij niet uit, maar het is wel iets om over na te denken. Vrouwen willen vaak graag part-time werken als het kind er eenmaal is en hiermee gaat het inkomen dus naar beneden en de kosten gaan omhoog. (luiers, flesvoeding, oppaskosten, kleding, voeding, uitzet, speelgoed etc). Succes met het nemen van je beslissing. Groetjes, Mirjam Ik was zelf 28 toen ik moeder werd en mijn man was 34. Ik had er zelf niet eerder aan willen beginnen.

Quote Post
Wat moet ik doen - #6
door Monica op 11 okt 2008, 23:50
Monica

Hoi Jeroen, Ook ik sluit me aan bij bovenstaande stukjes, geniet als je dat nu nog wil doen. Een leeftijd voor kinderen is er niet, de een wil ze graag 'jong' de ander wacht liever even en geniet eerst van alle andere leuke dingen die het leven te bieden heeft (wat overigens met een kind echt niet verdwijnt, maar wel anders wordt...). Ikzelf was 35 bij mijn eerste en 37 bij de 2e, mijn partner is 5 jaar jonger, dus hij was bij de 1e 30. Wij hebben eerst een eigen zaak opgebouwd die goed loopt, een huis gekocht ed en toen waren wij er (relatief laat misschien in jouw ogen) 'klaar' voor. Maar er veranderd idd best wel het een en ander hoor... geld is niet de hoofdmoot, dat heb je zelf in de hand. Ik was dus duidelijk een 'laatbloeier' wat dat betreft zeg ik: 22 jaar en 21 jaar, geniet nog even van het leven met zijn 2-en. Jullie zijn nog 'jong' . Maar goed, het is natuurlijk aan jullie om te beslissen. Misschien kun je in een gesprek aangeven dat je wel wil, maar misschien over 2 of 3 jaar? Eerst nog even wat andere dingen ondernemen? En als je of jullie er aan toe zijn, moet je er voor gaan. Een leeftijd staat er niet voor, liefde, zorg en aandacht is het belangrijkste voor een kindje, en dat heeft iedere ouder wel in zich toch? Succes met de beslissing... groetjes Lucy

Quote Post
Wat moet ik doen - #7
door Manon op 24 okt 2008, 15:58
Manon

Hoi Jeroen, Ik ga mee met bovenstaande, doe eerst alles wat je wilt doen. Er verandert veel in je leven met een kind. Elk weekend stappen zit er niet meer in, lekker met zn tweetje zijn kan maar je zal zien dat als je dat eenmaal hebt geplant dat het dan weer anders loopt want in een keer word je kindje wakker. Denk goed na over je beslissing, ik was 19 dat ik beviel van mn eerste en ben heel blij dat ik zo jong een kind heb gekregen. Ik ben nu zwanger van mijn tweede en kan niet wachten tot hij / zij er is. Natuurlijk kost een kind geld, alleen zon en regen is gratis maar je hebt het er voor over. en idd 2de hands spullen kunnen heel goed hoor. Veel succes met je beslissing. Misschien een tip praat er over met je vader, hoe dacht hij er over. Of met je schoonvader, oom's en dergelijke die al kids hebben. Veel succes met je keuze. Hoi Vincent, Het is belangrijk om te weten dat je je er zelf prettig bij moet voelen en natuurlijk je vriendin ook. Alles kan en alles mag zolang haar lichaam het aan kan. Naarmate de zwangerschap vordert is het niet zo bevorderlijk voor haar om te gaan tillen e.d. maar nogmaals haar lichaam geeft het vanzelf wel aan. Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb gegeven op je vraag. Groetjes Manon

Quote Post
Wat moet ik doen - #8
door Janne op 07 nov 2008, 10:27
Janne

Hoi Jeroen, ik ben de man van Janne, Dennis. Heb niet alle stukjes 
hierboven gelezen dus val misschien in herhaling. 

Belangrijkste vraag aan jezelf is, is dit de vrouw met wie je oud wilt worden. We gaan ervan uit van wel. Dan moeten jullie samen beslissen wat jullie willen doen. Ik ben nu 42 en begin nu pas aan kinderen maar heb den k ik alles wel gedaan wat ik wilde doen, dus veel verre reizen, vaak op vakantie, auto's gereden die ik wilde rijden, nog eens een paar keer van baan veranderd etc. Ik eigenlijk nu pas toe aan kinderen, het voelt goed dat heb ik niet eerder gehad. Het kan bij jullie zo zijn dat het nu al goed voelt, dan kan je al die andere dingen die zelf nog graag wil doen ook doen wanneer ze het huis uit zijn, in jouw geval is dat rond mijn leeftijd nu. Luister naar je jezelf, alleen jij kan zeggen of je er al aan toe bent.
Suc6 met je beslissing.
Dennis

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.