| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #1
door Valerie op 03 aug 2008, 10:52 |
Valerie |
|
|
Hallo,
Ik ben Valerie 26 jaar en zwanger van de 2e en dus ook 3e. We hebben al een dochtertje van 2,5 jaar. Afgelopen woensdag voor de eerste echo geweest en we kregen te horen dat het een tweeling is. Dat was even schrikken zeg, maar na alles te hebben laten bezinken vinden we het wel heel mooi en bijzonder. Zijn er meer mensen in verwachting van een meerling? Ik schrijf ook mee in het eind februari topic, maar vind het leuk om ook met mensen te kletsen die dus ook een meerling verwachten. Afgelopen vrijdag was ik 10 weken zwanger. Het enige waar ik heel veel last van heb is vermoeidheid, verder gaat het echt super met me. Mijn collega die de roosters maakt zei al van ik ga je maar niet meer inplannen na de 26 weken. Je bent dan waarschijnlijk zo dik dat je de kindjes niet meer goed kan verzorgen. Werk in een logeerhis voor chronisch zieke kindjes. Dat je misschien dan kantoorwerk kan gaan doen of zelfs de ziektewet ingaat. Hoe langer ik het weet en lees op het internet hoe spannender het wordt. Eigenlijk moet je niet zoveel lezen op het internet, want er staan genoeg rare dingen op. Zal het leuk vinden als er mensen reageren ook al ben je al bevallen van een tweeling. Alle evrhalen zijn welkom.
Liefs Valerie
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #2
door Rike82 op 28 sep 2008, 16:29 |
Rike82 |
|
Hoi Valerie,
Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad, waarbij we te horen kregen dat we er twee krijgen. We hebben nog geen kinderen, dus dit worden nummer één en twee. Ook wij moesten even wennen, maar ik voel me nu eigenlijk alleen maar superbijzonder 
Ik ben nu negen en een halve week zwanger en moet dus ook nog van alles uitzoeken... Ik probeer ook zo min mogelijk "enge" verhalen te lezen, anders ga ik zeker overspannen worden, haha.
Groetjes Rike
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #3
door Valerie op 29 sep 2008, 18:48 |
Valerie |
|
|
Hey Rike,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Voor jou is en de zwangerschap nieuw en dan ook nog een tweeling.Inmiddels ben ik er al helemaal aangewend. Ben nu 18 weken en 3 dagen. volgende week woensdag hebben we de 20 weken echo. Ben echt onwijs benieuwd. Wanneer krijgen jullie de 2e echo? Je wordt nu veel beter in de gaten ehouden he. Er is een leuk forum voor meerlingouders, maar denk dat ik dat hier niet mag neerzetten. Als je die wilt hebben moet je me maar even mailen, dan kan ik je hem doorsturen.
Liefs Valerie
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #4
door Ilona op 29 sep 2008, 19:15 |
Ilona |
|
|
Hallo meiden
Kom jullie even feliciteren met jullie meerling zwangerschap . Ondertussen ben ik al de moeder van een twee eiige tweeling van 2,5 jaar . Nummer 1 en 2 . Geniet ervan de zwangerschap kan heel snel gaan .
Meld je aan bij ouders van meerlingen , krijg je veel info.
Groetjes ilona
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #5
door Verwijderd lid op 02 okt 2008, 22:17 |
Verwijderd lid |
|
|
Hoi Valerie en Rike,
Allereerst van harte gefeliciteerd.
Ik ben vorig jaar op 24 oktober 2007 bevallen van onze tweeling Martin en Jasmine.
Onze oudste dochter was slechts 1 1/2 jaar toen de tweeling geboren is.
Ik vind het het mooiste wat ons kon overkomen.
De zwangerschap is vlekkeloos verlopen en ik heb ze mogen dragen tot 38 weken en 1 dag.
Daardoor mochten ze direct mee naar huis,want ze wogen 2950 (jongen) en 2775 gram (meisje).
Ik wens jullie een hele mooie zwangerschap en supergezonde kindjes.
Groetjes Derja
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #6
door Maaike op 03 okt 2008, 16:53 |
Maaike |
|
|
Hallo allemaal,
Ook ik ben zwanger van een 2-ling. Ben aan het einde van de 20e week en volgende week woensdag krijg ik een uitgebreide echo en hopelijk kunnen we het geslacht ontdekken. In het begin zei ik dat ik het geslacht wilde weten maar ben van gedachte veranderd... Dus alleen papa komt te weten wat het zijn. Wat is dat voor meerlingenforum? Hoe gaat of ging het met de misselijkheid? Was vanaf de 7e week t/m 12e week heel misselijk, heb van de huisarts Emesafene gekregen, zo'n 2-2.5 week gebruikt en sinds week 16/17 weinig tot nergens last van. O ja, ik heb ook nog een dochter van bijna 3 jaar.
Groetjes, Maaike
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #7
door Debbie op 09 okt 2008, 14:29 |
Debbie |
|
|
Hoi meiden,
Ik ben ook zwanger van een tweeling. Is mijn eerste zwangerschap, ben dus zwanger van nr. 1 en 2. Ben nu 14 weken zwanger. Met 9 weken hadden wij onze eerste echo. Mijn vriend was heel erg (blij) verrast dat het er twee waren. Ik was toch niet zo verrast. Gek genoeg had ik al rekening gehouden met twee (moederinstinct ofzo?). We zijn er allebei ontzetten blij mee. Het maakt voor ons de zwangerschap nog meer bijzonder!
Niet echt last gehad van misselijkheid. Wel weinig trek en ontzettend moe geweest. Dat laatste wordt nu gelukkig iets minder.
Groetjes.
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #8
door Angela34 op 13 okt 2008, 16:46 |
Angela34 |
|
|
hallo allemaal,
ook wij zijn zwanger van een tweeling, vanmorgen de eerste echo gehad en we zagen twee mooie hartjes kloppen, wat een wonder is dat toch....ben nu 7 weken zwanger.
we wisten voor 50% dat het er twee waren omdat wij alleen maar via icsi zwanger konden raken en er zijn 2 embryo's terug geplaatst.
we hebben vorig jaar een kindje gekregen ook via icsi, alleen helaas is hij met 28 weken met spoed gehaald ivm hartafwijking, hij heeft 13 uur geleefd.
dus voor ons is het allemaal heel spannend of alles deze keer wel goed blijft gaan.'
hier vorige week erg misselijk geweest, maar dat is nu wel iets minder
groetjes angela
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #9
door Ingrid op 18 okt 2008, 20:53 |
Ingrid |
|
|
Ik ben ook zwanger van een tweeling! Ik heb al twee prachtige dochter 7 en 1 jaar!
Mijn jongste was er ook 1 van een tweeling maar toen is in de 8e week het vruchtje van 1 verloren gegaan, en bleef mijn dochter over. Nu gaat alles goed. Ben nu 13 weken zwanger!
Overigens allemaal via de natuurlijke weg!
Groetjes Ingrid
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #10
door Hanneke op 14 dec 2008, 23:16 |
Hanneke |
|
|
Hallo,
Afgelopen donderdag een echo gehad en ook ik ben zwanger van een tweeling. Dit is mijn eerste zwangerschap dus dit worden nummer 1 en 2.
Ik schrok behoorlijk toen ik het camerabeeld zag, want ik had alles verwacht behalve dit. Nu ik een paar dagen verder ben, begin ik er al meer aan te wennen en ben ik er erg blij mee. Voel me erg bijzonder.
Ik ben nu 10 weken zwanger.
Groetjes Hanneke
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #11
door Verwijderd lid op 17 mei 2009, 14:26 |
Verwijderd lid |
|
|
Hoi Dames,
Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad: 1 kloppend hartje. En een
klopte nog niet. We zijn nog maar zes weken zwanger. Volgens de echoscopiste kan het hartje elk moment gaan kloppen. Over 2,5 week mogen
we nog een echo. Kijken of er dan twee kloppende hartjes zijn. Echt
spannend. Aan de ene kant wil je al bedenken hoe het zal zijn om een tweeling te krijgen aan de andere kant, kan het er ook eentje worden.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar verhalen gelezen meteen twee kloppende hartjes of een negatieve afloop...
Hebben jullie hier nog iets over gehoord?
Groeten,
Franciska
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #12
door Ingrid op 28 nov 2011, 17:06 |
Ingrid |
|
|
Up up up!!
Dit is al een oud topic, maar kwam het via google tegen. Vraag me af of er nu meer a.s. tweeling ouders aanwezig zijn hier.
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #13
door Hanneke op 28 nov 2011, 17:35 |
Hanneke |
|
Hallo Ingrid,
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden gereageerd op dit topic.
Toen wisten we net dat we in verwachting waren van een tweeling.
Ondertussen zijn mijn dochter en zoon alweer bijna 2.5 jaar oud en is nummero 3 onderweg.
Ben je zelf nu in verwachting van een tweeling? Vraag gerust als je dingen wilt weten. Er zijn helaas weinig tweelingouders hier, maar doordat ik zelf in Januari uitgerekend ben, zit ik wel dagelijk op het forum en kan je vragen dus hopelijk voor je beantwoorden
Groetjes Hanneke
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #14
door Ingrid op 28 nov 2011, 20:30 |
Ingrid |
|
|
Hoi Hanneke,
wat leuk dat je nog even reageert! Wij verwachten inderdaad een tweeling. Tweeeiig ook. Donderdag krijgen we hopelijk te horen wat we krijgen. Lijkt me erg leuk om dat te weten, vooral omdat het er nu 2 zijn. We hebben al een dochtertje van 4. Zij is met 30 weken zwangerschap geboren. Ook nu ben ik wel iets angstig dat het ook nu weer zo zal gaan. Hoelang hebben jou zoon en dochter gezeten?
En vond je het ook erg zwaar de eerste maanden/jaren? Ik kan me er nog geen voorstelling van maken. Behalve dan dat het financieel wel wat moeilijker gaat worden. En het is zoiezo weer wennen, aangezien ons dochter nu alweer naar school gaat en snachts doorslaapt, zelf eet, aankleedt etc etc. Maar ook erg fijn dat ze al zoveel zelf kan.
Jammer inderdaad dat hier zo weinig/geen tweeling ouders zijn. Zie wel via google dat er meerdere forums zijn voor meerling ouders, maar aangezien ik hier ook al in april forum meeklets wil ik niet ook nog ergens bij zitten.
Gaat je zwangerschap nu ook goed? Alweer 32 weken zie ik. En leuke bellypaint heb je laten doen!!
Groetjes!
|
| |
|
|
| |
|
|
Zwanger van een tweeling of meerling - #15
door Hanneke op 30 nov 2011, 20:07 |
Hanneke |
|
Hoi Ingrid,
Beetje late reactie van mijn kant, maar was juist de afgelopen 2 dagen ziek waardoor ik even niet op het forum was.
Morgen krijg je dus te weten wat het wordt? Spannend hoor! Het zou voor jou nu wel heel anders zijn, 2 ipv 1. Ik heb dat net een beetje andersom dan he.
Ik hoop dat je de tweeling langer mag dragen dan bij je dochtertje. Hier hebben ze 36 week en 5 dagen gezeten.
Ik ben met 36 week en 3 dagen opgenomen in het UMCG omdat ik zwangerschapsvergiftiging had en op de groeiecho was te zien dat Jasmijn en Bram qua gewicht te veel gingen verschillen. Op dat moment had ik 2 cm ontsluiting dus besloten ze mij op te nemen.
Dag erna ingeleid en helaas pas 25 uur later bevallen, maar nog wel op natuurlijke wijze.
Ik weet natuurlijk niet hoe het is om eerst 1 kindje te hebben en dan 2 erbij.
Het voordeel van direct 2 is denk ik dat je niet nog een kindje ernaast hebt, maar het nadeel is dat je nog alles moet leren en uitvinden.
Ik vond het vooral het 1e jaar/1.5 jaar erg pittig. j&B zijn in de zomer van 2009 geboren en die was behoorlijk heet. Ik had per kindje wel 12 flesjes op een dag, dus was continu bezig.
Daarnaast heb ik voor zowel jasmijn & Bram ook fysio en manuele therapie gehad. Jasmijn had namelijk het kiss syndroom en heeft met 7 maand ook een redressiehelmpje gekregen. Had voor haar.dus 3 dingen lopen qua therapie.
Daarnaast is Jasmijn het eerste jaar 3 x heel erg ziek geweest (mex. griep) en is hier ook voor opgenomen geweest met 9 maand.
Al met al geen makkelijk 1e jaar. Alles gaat ook gewoon door he..Werk etc.
Jasmijn & Bram zijn nu dus bijna 2.5. Ik vind het nu veel makkelijker worden. Wel blijft altijd alles in 2 voud, maar daar horen ook de leuke kanten bij.
2x knuffels, 2 x kusjes 2x kindjes die tegen je zegggen dat je lief bent...
Het is heel bijzonder om een tweeling te hebben. Daar horen zowel de zware kanten bij als de leuke
Ik laat het voor nu eerst hier bij.
Heel veel plezier en suc6 morgen! Ik hoop dat alles goed gaat met ze!
Laat je weten hier hoe het ging?
Groetjes Hanneke
|
| |
|
|
|