Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #1
door Cynthia op 13 jun 2008, 16:51
Cynthia

Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik ben nu 14 weken zwanger en heb afgelopen week op mijn werk verteld over de zwangerschap en dan krijg je gelijk allerlei "adviezen". 1 van die adviezen was dat je geen ananas mag eten tijdens de zwangerschap, omdat dat een miskraam zou kunnen veroorzaken. Weten jullie daar iets van. Ik zou het erg jammer vinden aangezien ik graag salade eet met ananas... Dus nu ga ik aan veel soorten fruit twijfelen. Zo vind ik kersen ook lekker. Mag dat dan wel??? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Alvast bedankt voor jullie reactie Cynthia

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #2
door Nynke op 13 jun 2008, 17:18
Nynke

hoi cynthia, ik weet alleen dat men mij adviseerde toen ik 40 + weken was om ananashart ze eten en ananassap te drinken. dit zou namelijk weeen op kunnen wekken. ik heb geen idee of dat ook echt waar is want bij mij heeft het helemaal niks teweeggebracht maar het is wel een van de tips die je van mensen hoort. ik zou het eens aan je vk vragen. ik heb verder mijn hele zwangerschap allerlei soorten fruit gegeten hoor en ook ananas. maar ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen. fruit is hartstikke goed voor je en helemaal als je zwanger bent. ik zou het wat betreft de ananas eens vragen aan de vk of gyn. maar ik zou zeggen lekker eten niks aan de hand! gefeliciteerd met je zwangerschap. ik hoop dat je een fijne zw.schap zal hebben.

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #3
door Iris op 13 jun 2008, 18:02
Iris

het zijn meer bakerpraatjes. er is wel een lijstje met dingen die je niet mag eten, maar ananas / kersen horen daar echt niet bij. wel mag je geen rauw vlees (filet americain/ rode biefstuk) eten, geen rauwmelkse kazen (brie moet dus gepasteuriseerd zijn), niet te veel leverproducten (zitten veel vitamine A in wat niet gezond is voor je baby) x iris

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #4
door Judith2 op 13 jun 2008, 19:23
Judith2

gewoon lekker ananas en kersen eten hoor... Kersen konden niet aangesleept worden bij mij, heerlijk!

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #5
door Eri op 13 jun 2008, 20:16
Eri

Van kersen heb ik nog nooit gehoord dat dat evt. 'slecht' zou zijn... Ananas is denk ik idd gebaseerd op het feit dat er een stofje inzit wat de weeŽn zou kunnen opwekken. In jouw stadium is dat echt geen enkel probleem. Of je moet al kilo's ananas per dag weg willen werken. Bovendien 'werkt' zoiets over het algemeen alleen als je lichaam er ook al klaar voor is. 14 weken lijkt me dan Ūets te vroeg. Mijn schoonzusje heeft een keer op een dag letterlijk liters bitter lemon (ook zo'n vermeende weeŽnopwekker) naar binnengeslagen op een zeer hete dag toen ze zo'n 25 weken zwanger was. Zij heeft die avond toen wel buikpijn gehad en volgens haar vk kon dat dus aan dat stofje liggen. Maar een miskraam of een vroeggeboorte zul je echt niet krijgen.

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #6
door Debby op 13 jun 2008, 20:51
Debby

ik ben 34 weken zwanger en heb toch echt genoeg ananas gegeten... Onze kleine man loopt ruim 3 weken voor op schema en doet het hartstikke goed! geen nood hoor.. Lekker eten meid! geniet er maar gewoon ns ff lekker van.. Er zijn al zoveel dingen die je niet mag! Groetjes Debby

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #7
door Petraps op 13 jun 2008, 23:33
Petraps

Hi, dat van de ananas geldt dan ook alleen voor een groene onrijpe ananas. Ik denk wel dat in het beginstadium van een zwangerschap dit kwaad zou kunnen, maar dan idd alleen als je er ontzettend veel van zou eten. (in Sri lanka waar m'n man vandaan komt gebruiken ze de onrijpe ananas echt om ongewenste zwangerschappen te beeÔndigen) Alles met matedan is het altijd goed. Nog even een aanvulling op Iris.....vit A moet je idd mee oppassen, maar dat geldt niet voor provitamine A, die is wel goed. Provitamine A zit in plantaardige producten (bijvoorbeeld wortels) en je lichaam regelt dan zelf wat je nodig hebt en niet. Vit A uit dierlijke producten kan je lichaam niet zelf regelen, dus of helemaal niet nemen, of iig niet te veel. Wat was er gezegt over kersen? Ik ben wel benieuwd, heb er nog nooit iets over gehoord haha. Groetjes!

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #8
door Sas op 14 jun 2008, 09:08
Sas

Kinine heet dat stofje wat in ananashart zit(datzelfde stofje wat bv in tonic en bitterlemon zit), maar niet in de ananas zelf, het hart eet je toch al nooit toch, is ook niet lekker. Ik ben nu 35 weken zwanger en heb zat verse ananas gegeten en hij zit er nog steeds! En dat van die kersen, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Groetjes Sas

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #9
door Debby op 14 jun 2008, 09:15
Debby

mmmm kersen! ben benieuwd ja.. vertel!!!

Quote Post
Kersen en Ananas eten tijdens de zwangerschap - #10
door Helena op 16 jun 2008, 21:34
Helena

Ik denk dat ik dat van de kersen wel weet. Als je er genoeg van eet kan je goed naar de wc werkt een beetje laxerend. Voor de 1 zijn dit 10 kersen voor de ander een kilo. En mensen verzinnen er de raarste dingen omheen. Misschien dat dit het antwoord is? En leverproducten je mag iedere dag 1 boterham met leverworst. Dit is wat mijn verloskundige mij vertelde. (ongeveer anderhalf jaar geleden misschien is het intussen wel veranderd) Groetjes Rachel

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet