| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #1
door Carola op 10 jun 2008, 10:48 |
Carola |
|
|
Ha meiden,
Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes nog sliepen met 21 maanden. Onze dochter slaapt zo weinig. Ze heeft altijd al niet zo heel veel geslapen, maar gaat ook dit nu weer inkorten. Ze slaapt weinig en is ook nog eens vroeg wakker tegenwoordig. 's Avonds rond 7 uur naar bed en 's ochtends rond 6 uur is ze weer wakker. Tussen de middag slaapt ze ook maar 1 uurtje. Is dat wel normaal? Heb wel soms het idee dat ze toch nog wel moe is 's middags en 's ochtends.
Groetjes Carola
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #2
door Karin op 10 jun 2008, 11:30 |
Karin |
|
|
hoi carola,
mijn dochtertje sliep destijds 3 uur overdag en 's avonds van 19.30 uur tot 08.00 uur, maar zij sliep en slaapt nog steeds veel. De nachttijd is nog steeds hetzelfde en overdag (ze is nu ruim 2,5) nog 2/2,5 uur.
Ze is waarschijnlijk wel eerder wakker, maar ze laat zich absoluut niethoren. Als je haar kamer binnenkomt, ligt ze gewoon lekker te spelen met haar knuffels en komt ze pas haar bed uit als je het zegt dat het mag.
Ik ken ook kindjes die rond 2 al zonder middagslaapje deden, niet echt aan te raden, maar ja..als ze echt niet willen, dan kan je ze moeilijk dwingen.
Succes!
groetjes, Karin.
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #3
door Carola op 10 jun 2008, 12:32 |
Carola |
|
|
Ha Karin,
Zo jij hebt echt een slaapkopje zeg! Heerlijk toch! Onze dochter wil er ook eigenlijk gelijk uit als ze wakker is.
Thanx voor je berichtje.
Groetjes Carola
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #4
door Esmee op 10 jun 2008, 13:07 |
Esmee |
|
|
Hoi Carola,
Ons zoontje is 2,7 maanden en slaapt snachts zo'n 12 heel soms 13 uur en overdag 2 uur.
Hij heeft ook periodes gehad dat hij het middaguurtje slapen oversloeg.
Met als gevolg een stront sjaggereinig kind te hebben rond 17 uur!!
Gelukkig waren dit fases want ik merkte gewoon aan hem dat hij zijn slaap echt nog nodig had.
Als jij denkt dat jouw kind lekker speelt, opgewekt is en niet sjaggereinig heeft ze misschien genoeg aan zo weinig slaap?
Misschien zou je het eens kunnen vragen op het CB? De gemiddelde zijn geloof ik 12 uur snachts en 1 uur overdag.
Ik zou gewoon kijken wat voor jouw kind genoeg is.
Groetjes Esmee
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #5
door Marjolein op 10 jun 2008, 13:37 |
Marjolein |
|
Hier ook een dochter (wordt zaterag 2) wat ik dus als slaapkopje mag bestempelen denk ik.. 
Slaapt gemiddeld 3 uur op de dag ( heeft ook wel eens dagen van 0 uur (!!!) of een urtje of 2, 2 1/2)
En 'savonds van 19.00 tot 08.30.
De dagen dat ze niet slaapt vind ik ook erg vermoeiend. Je komt zelf ook niet even tot rust. Ik probeer ze dan wel met een boekje in bed te zetten om even te rusten maar madam heeft daar niet altijd trek in helaas. 
Tja, dan heb je inderdaad een kind dat om 17.30 helemaal hyper is van de slaap.
Dan gaat ze er gewoon wat eerder in.
Ik weet van een vriendin dat haar zoontje 2 x een uurtje slaapt overdag. Misscgien dat je dat ook zou kunnen proberen?
rond 11.00 en rond 15.00 ofzo? ik doe maar een gooi ?!?
Succes hoor!
Marjolein
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #6
door Renate op 10 jun 2008, 13:46 |
Renate |
|
Hey Carola, Slaapt Eline nog zo weinig? Ik had je nog een mail prive gestuurd.
Emma slaapt gemiddeld een uurtje overdag en ligt uiterlijk kwart voor 8 op bed en is rond de klok van half 7 's morgens weer wakker. Kan wel een beetje jaloers worden op de slaapkopjes  Gr.
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #7
door Sabrina op 12 jun 2008, 13:49 |
Sabrina |
|
|
Hoi Carola,
Mijn dochtertje van 22 maanden slaapt 's nacht van 19.15 tot 8.00 uur en 's middags ook meestal een uurtje of 2.
Misschien kan je haar 's avonds wat later naar bed doen, zodat je in de ochtend wat langer kan slapen? Maar ja, je avonden moet je eigenlijk wel zo veel mogelijk voor jezelf zien te houden denk ik.. succes ermee!
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #8
door Anoek op 12 jun 2008, 19:57 |
Anoek |
|
Hoi Carola,
Ook Steijn is nu 21 maand en ook hij heeft nooit lang geslapen..Hij gaat nu 's avonds tussen 18.00 uur en 19.00 uur naar bed en is er 's morgens om 06.00 uur ook weer uit en tussen de middag slaapt hij 1,5 uur gemiddels heeol af en toe 2 maar zeker niet langer eerder minder en ook wij hebben na 16.30 uur een moe manneke,maar goed we hebben van alles geprobeerd en dit is gewoon zijn ritme..dus wij hebben het maar geaccepteerd 
Succes in ieder geval en ik zal in de vroege ochtend aan je denken 
Groetjes Anoek
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #9
door Carola op 13 jun 2008, 08:51 |
Carola |
|
|
Ha Renate,
Ik heb je een mailtje teruggestuurd.
Anoek,
Wij hebben ook zoals jij al aangeeft van alles geprobeerd, maar dat helpt inderdaad allemaal niets.
Hahaha, dan kunnen we inderdaad aan elkaar denken 's ochtends vroeg. Pfff. Ik moet zeggen dat ik er door de weeks minder moeite mee heb dan in het weekend. Zondagochtend om 6 uur denk ik wel eens grrrrrr hahaha.
Groetjes Carola
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #10
door Verwijderd lid op 22 okt 2008, 12:27 |
Verwijderd lid |
|
|
Kinderen zijn ongeveer 12 uur slaap nodig. Soms wat meer soms minder. Kinderen redden zich er vaak wel mee...
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #11
door Hester op 10 jan 2012, 13:23 |
Hester |
|
|
Hallo, mijn dochtertje van 21 maanden slaapt overdag hooguit 3 kwartier, of helemaal niet, en s avonds gaat ze om 19.00 uur naar bed en word 6.00 uur wakker. Ze slaapt dus ook erg weinig.
Groetjes,
Hester
|
| |
|
|
| |
|
|
Hoeveel slaap met 21 maanden - #12
door Susan op 12 jan 2012, 18:09 |
Susan |
|
|
Dat van die fases is heel herkenbaar, ons dochtertje zit nu ook in een fase dat ze 's middags korter slaapt of maar blijft rommelen in bed en dus helemaal niet slaapt. Nu ook om 18.00 naar bed gedaan want er is dan geen land meer mee te bezeilen (maar ook een drukke dag gehad vandaag dus dan mag het ook wel). Maar ze kan ook zo een middag hebben dat ze wel ruim 2 uur slaapt. Haar nachtrust is prima, rond 19.00 naar bed en tussen 7 en 8 de volgende ochtend is ze weer wakker. Ze is trouwens 22 maanden nu. Het zal er wel bij horen denk ik...
|
| |
|
|
|