Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's

Naar laatste post.. Forums » Vader worden

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #1
door Eri op 22 aug 2007, 20:40
Eri

Dag (aanstaande) pappa's! Wat is of was jullie verwachting toen jullie hoorden dat jullie pappa zouden worden? Hoe voelden jullie je toen en hoe kijken jullie naar de toekomst? Wat voor pappa willen jullie graag zijn? Hoeveel invloed zal een baby hebben op jullie relatie en hoe zal die invloed zijn? Zomaar wat vragen... Hoop op uitgebreide reacties (en ben vast niuet de enige)

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #2
door Johanna op 31 aug 2007, 01:42
Johanna

ten eerste was ik bly dat myn vrouw zwanger was ik ben zelf ook 32 jaar jong. dat de toekomst zal veranderen met een kind weten we wel maar hoe zal de tyd ons leren. myn vrouw en ik hebben een hoop meegemaakt. een paar jaar terug heb ik een ongeluk gehad waardoor ik behoorlyk zware schade kreeg. ook iets permanents over deiltais ga ik niet typen./ maar in de tyd van revalideren kon ik bv niet zelfstandig lopen in het begin dus moest mijn vrouwtje me ook douchen. maar door de hulp van mijn vrouwtje en onze grote mechelse herder die me hielp thuis te brengen na het ongeluk ben ik er zeer goed afgekomen. De invloed van de kleine zal op onze relatie alleen maar positief zijn. we hebben een goede relatie we gaan bv nooit met ruzie slapen we praten alles uit. we hebben een afspraak. we gaan nooit met ruzie de deur uit. verder wil ik een vader zijn die er altyd voor het kind is. en ook wil ik myn dochter op de juiste leeftyd vertellen dat er ook slechte mensen zyn waaarvoor ze uit moet kyken. Maar vooral wil ik myn kleine meid veel liefde geven en haar een veilige toekomst geven. Helaas kan de grote mechelse herder haar niet meer (zichtbaar) bewaken want die zyn we voor de geboorte van ons kind verloren doordat een vrouw van 62 over een kruising vloog met zeer hoge snelheid. maar dat hy ons bewaakt daartvan zyn we zeker. maar dat ons kindje de relatie nog mooier maakt is een ding wat zeker is. en dat onze mechelaar bij ons is. Laat hy merken ook al geloven veel mensen dit niet.

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #3
door Debby op 03 sep 2007, 21:24
Debby

Hoi Johanna, Wat erg voor jullie dat jullie lieve, betrouwbare hond is aangereden door iemand!! Die zou ik goed ik weet niet wat kunnen doen. Wij hebben ook een hond (kruising bennesenner en mechelaar). Ook zij is supertrouw, en harstikke goed met ons kleintje Dylano! Zodra ons manneke niest is Jazzy (hond) er gelijk bij. Geweldig vinden we dit, en we denken dat ze erg beschermend over Dylano wordt! Mijn vriend is harstikke blij met de komst van ons manneke, maar in het begin was het voor hem veel onwenniger dan dat het voor mij was. Logisch eigenlijk ook hé, ik heb hem 9mnd bij me gedragen. Maar ook ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat ik zoveel van dat ventje zou gaan houden Het is een heerlijk kind, echt waar!! Geniet van deze tijd, die komt nooit meer terug, en het gaat al zo verdomde snel! Groetjes Debby en Ramon en Dylano, was gisteren precies 4maanden!

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #4
door Cissie op 04 sep 2007, 13:44
Cissie

jerome wat erg dat jullie hond doodgereden is. ik geloof wel dat de hond nog over jullie waakt en dat hij dat laat merken. mensen die dat niet geloven staan daar gewoon niet open voor. mijn schoonmoeder (een schat van een vrouw) is te vroeg overleden en zal daarom ons kind niet meemaken (in levende lijve dan) maar ze is er wel en dat laat ze duidelijk merken. er staat een kaarsje bij haar foto. en als ik meerdere kaarsen heb branden, danst alleen het vlammetje van haar kaarsje, van de rest van de kaarsen staan de vlammetjes heel stil.

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #5
door Jolanda op 26 sep 2007, 10:14
Jolanda

Hoi Johanna, Ik weet zeker dat jullie hond over jullie waakt. Ik weet heel goed wat je doormaakt, hetzij op een ander manier. Ik heb gisteren mijn poes Minou in moeten laten slapen. Ze was 16,5 jaar oud geworden Ze is altijd bere-gezond geweest en werkelijk nooit met iets naar een dierenarts gehoeven behalve de jaarlijkse apk-keuring en inenting e.d. En zomaar, binnen een week, was het eigenlijk al zo goed als gebeurd. Ze liet overal druppeltjes urine vallen. Nog geen 3 dagen erna waren dat komplete plasjes geworden. overal in de kamer en ze plaste naast de kattenbak. Ze was totaal de weg kwijt en wist helemaal niet meer waar ze mee bezig was. Ook was ze erg mager ondanks dat ze goed is blijven eten ( ook speciaal voer voor senioren katten van Hills ). De dierenarts vond het ook beter ( net als ik ) om haar vredig te laten inslapen. Ik heb haar nog lekker bij me gehouden en flink geknuffeld en kusjes gegeven e.d. en ik zal haar nooit meer vergeten Ik weet zeker dat ze blij is en dat ze vind dat ik de juiste keuze heb gemaakt om haar niet langer te laten lijden. Ik ben ervan overtuigd dat ze fijn kan slapen en spelen in de kattenhemel. Gr. Jolanda

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #6
door Albertho op 07 nov 2007, 10:50
Albertho

Hallo allemaal, Ik heb me net aangemeld op deze site en wil graag mijn ervaringen delen. Mijn vriendin en ik zijn nu 11 weken zwanger. Donderdag a.s. gaan we voor het eerst een echo maken. Ik vind het geweldig en spannend. Ik voel met net een klein kind die wacht op pakjes avond.... Toen ik te zien kreeg, ik was telefonisch in gesprek met een klant, stokte al mijn woorden. Ik kon nog net tegen de klant zeggen dat ik terug zou bellen. De zwangerschapstest was positief. GEWELDIG!!! Ik was (ben het nog steeds hoor!!) helemaal door het dolle heen. Ik heb lopen springen in huis. Het is namelijk best wel een moeilijke beslissing geweest om voor kinderen te kiezen. Ik ben namelijk 35 en mijn vriendin is 23. Ik wilde niet te "oud" zijn, maar mijn vriendin wilde niet al zo jong "alles opgeven". Dus we hebben alles doorgesproken. Wat doen we met kinderopvang, hoe regelen we het met werkdagen? Wij werken namelijk allebei fulltime. Door hier heel veel over te praten, kwamen we al snel tot de conclusie dat we helemaal nergens een probleem mee hadden. hahahaha.... we zagen veel beren op de weg, maar niet een was gegrond. Dus wij zijn meteen begonnen. Nou ja, meteen... Wij rookten allebei en we wilden niet dat wij het kind een verslaving mee geven, waar het niks mee te maken heft. Dus gestopt met roken en gestopt met de pil. Drie maandjes met condoom gedaan. Toen wij het gvoel hadden dat we “clean” waren, hebben we besloten om er voor te gaan. Nog geen 5 weken later….. ZWANGER!!! In één keer. GEWELDIG!!! Maarre… er zijn ook minder leuke dingen. Niet vrezelijk ofzo hoor. Maar wel vervelend. Mijn vriendin is de laatste 4 weken misselijk. Helaas geen ochtendmisselijkheid, maar de hele dag door. Het maakt niet uit wat ze eet, het komt er weer uit. Niet alles gelukkig, dus we zorgen dat er veel vocht en vitamins binnen blijven. Het is wel vervelend als a.s. vader. Ik voel me dan zo machteloos. Ik doe netjes de bak schoon maken en knuffel haar zoveel mogelijk, maar leuk is anders. Maar dat ontneemt het super gevoel niet, dat wij een wereldwonder krijgen. Een hele bije, gelukkige aanstaande vader

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #7
door Debby op 07 nov 2007, 13:08
Debby

Hoi Albertho, allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik en mijn vriend wisten ook niet wat we zagen toen de test 2 streepjes liet zien. Er komt zoveel bij je los hé?! Spannend hoor zo'n eerste echo Toppie van jullie dat jullie gestopt zijn met roken Die misselijkheid van je vriendin is heel erg vervelend, maar meestal is het de eerste 3 maandjes. Maar als je pech heb... Zo te zien ben je heel erg lief en meegaand met je vriendin... nou zo hoort het ook!! Geniet van deze mooie tijd!! Groetjes Debby, Dylano vandaag prs 26wkn

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #8
door Verwijderd lid op 08 feb 2009, 20:09
Verwijderd lid

Na 3 jaar verdriet en onzekerheid is voor ons eindelijk het wonder geschied.

Deze week heb ik te horen gekregen dat ik vader wordt, het is een onbeschrijfelijk gevoel. 

Nog steeds erg spannend, maar ik heb er wel alle vetrouwen in.

gr martien

Quote Post
Hoop/gevoel/verwachtingen van pappa's - #9
door Sylvia op 08 feb 2009, 20:20
Sylvia

hoi Martien van harte gefeliciteerd!! wat een wonder .. heel veel sterkte en geluk voor straks. Hoe gaat het met je vriendin/vrouw?
groetjes Sylvia en Sanne ( 15 mnd)

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.